Autor Téma: úpravy motorů  (Prečítané 21273 krát)

mychak

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 19
  • Karma: +2/-0
úpravy motorů
« kedy: Október 04, 2009, 04:54:37 popoludní »
úpravy motorů a ŘJ Mitsubishi (RalliArt) na zakázku,např.nový Colt CZT lze upravit výkon až na 220 PS dále úpravy motorů 4G63T (popř.dovoz USA - GB )
http://www.mychak-tym.cz/?p=p_464&sName=Juka-Tuning-

peter3000

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 58
  • Karma: +1/-0
Re:úpravy motorů
« Odpoveď #1 kedy: Marec 17, 2010, 03:47:55 dopoludnia »
Nemate skusenosť s chipom 2.0 D-ID vraj to ide zo 140k na 170k a hlavne kruta ide hore.  Len ako sa to podpiše na trvanlivosti motora a spotrebe?  :)

1norbert

  • Hosť
Re:úpravy motorů
« Odpoveď #2 kedy: Marec 17, 2010, 03:52:45 popoludní »
peter3000 Napísal:
Citácia
Nemate skusenosť s chipom 2.0 D-ID vraj to ide zo 140k na 170k a hlavne kruta ide hore.  Len ako sa to podpiše na trvanlivosti motora a spotrebe?  :)



motor je ten istý ako v Outlanderi a veeeelka spokojnost zákazníkov.
Spotreba vraj nižšia(podla toho co vravia zákazníci), ale osobne som nemeral

fidodog

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 28
  • Karma: +0/-0
Re:úpravy motorů
« Odpoveď #3 kedy: Marec 17, 2010, 07:05:19 popoludní »
peter3000 Napísal:
Citácia
Nemate skusenosť s chipom 2.0 D-ID vraj to ide zo 140k na 170k a hlavne kruta ide hore.  Len ako sa to podpiše na trvanlivosti motora a spotrebe?  :)


Ak môžem niečo doporučiť, tak sa pozri na http://www.racechip.de/. Práve som si kúpil ich chip. Oproti RALLIARTu je za smiešnu sumu (dve verzie, RaceCHip za 129 Euro + poštovné a RaceChip PRO za 229Euro ten má však možnosť upravy charakteristík motora).
Priznám sa bol som trochu skeptický, či sa to týka výkonu (u Mitsu OUTLANDER 2.2 DiD nárast z 115kw na 144kW a krútiaci moment z 380 NM na 447 NM),ako aj spotreby. Avšak spotreba mi, aspoň podľa doterajších zistení, išla dole skoro o 1 liter a čo sa týka výkonu, pri takýchto silných motoroch je to ťažké posúdiť (objektívna by bol dynamometer), ale aspoň mne sa zdá, že motor šlape hladšie a zrýchlenie je tak isto výborné (ešte som to nemeral).
Montáž je neskutočne jednoduchá a v prípade záručnej prehliadky je ho zasa odmontovať. Je to vlastne lem akýsi medzikus.

lukas.luko

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 60
  • Karma: +0/-0
Re:úpravy motorů
« Odpoveď #4 kedy: Marec 18, 2010, 02:10:58 dopoludnia »
nieco take na benzin asi tazko hladat ze? :blink:
Mitsubishi Lancer 1,8 105kw/143k

misenko83

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 57
  • Karma: +0/-0
Re:úpravy motorů
« Odpoveď #5 kedy: Marec 18, 2010, 03:09:09 dopoludnia »
no, aj mňa by zaujímalo, či je to aj na benzín, konkrétne 1,6 66kW, prípadne od inej firmy, ten racechip je asi iba na diesel, keďže som tam iné nenašiel...

djbb

  • Hosť
Re:úpravy motorů
« Odpoveď #6 kedy: Marec 18, 2010, 03:22:41 dopoludnia »
fidodog Napísal:
Citácia
peter3000 Napísal:
Citácia
Nemate skusenosť s chipom 2.0 D-ID vraj to ide zo 140k na 170k a hlavne kruta ide hore.  Len ako sa to podpiše na trvanlivosti motora a spotrebe?  :)


Ak môžem niečo doporučiť, tak sa pozri na http://www.racechip.de/. Práve som si kúpil ich chip. Oproti RALLIARTu je za smiešnu sumu (dve verzie, RaceCHip za 129 Euro + poštovné a RaceChip PRO za 229Euro ten má však možnosť upravy charakteristík motora).


Ak k tomu mozem zaujat nejake stanovisko, tak taketo nieco by som si do auta nikdy nedal. Ked som si pozrel video na ich stranke, po minute som vedel, ze jedine co moze urobit ten super chip, je znicit ti motor! To co ty nemci ponukaju je \"hlupe\" chipovanie bez spatnej vazby! Ked som videl, ako odpaja konektor zo senzoru tlaku v common-railu a pripaja tam nejaku krabicku v peknom obale, bolo mi to hned jasne. Princip je sice spravny, vykon motora by to mohlo zdvihnut, ale inteligencia je nulova! On uz od nastartovania meni data common-railu, ale nehladi pri tom, ci je motor uz zohriaty, alebo nie. Najvacsia sprostost aka moze byt, zhavit studeny diesel do vykonu. Daj mu chvilku a zistis, ze mam pravdu. Poskodi ti to motor. Je len otazka casu kedy, ale urcite sa to stane. Je to len atrapa za smiesnu cenu a smiesnu kvalitu, ktoru dostat aj na Slovensku pod nazvom P-Box! Bohuzial Ralliart sa na 2,2 nedodava.


P.S. Este som zabudol, ze na zvysenie vykonu nestaci pri systeme common-rail iba odrbat senzor tlaku v raile. Musis tam zmenit aj dlzku otvorenia vstrekovacov (tento system to nerobi), a pre spravne miesanie zmesi potrebuje vediet aj mnozstvo vzduchu.
A o tej spotrebe, nespoliehaj sa na palubny pocitac, ale skus to odmerat pri tankovani. Mozno budes nemilo prekvapeny :-(

djbb

  • Hosť
Re:úpravy motorů
« Odpoveď #7 kedy: Marec 18, 2010, 03:26:26 dopoludnia »
misenko83 Napísal:
Citácia
no, aj mňa by zaujímalo, či je to aj na benzín, konkrétne 1,6 66kW, prípadne od inej firmy, ten racechip je asi iba na diesel, keďže som tam iné nenašiel...


Na benzin oficialne chipovanie existuje(este sa nedodava)iba na EVO9 (ale to je 2.0l) Inak len u garazovych magorov so stratou zaruky na motor. Ked budes mat po zaruke, v cechach je firma ktora to robi profi aj do zavodnych aut.

fidodog

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 28
  • Karma: +0/-0
Re:úpravy motorů
« Odpoveď #8 kedy: Marec 18, 2010, 04:33:57 dopoludnia »
Ak k tomu mozem zaujat nejake stanovisko, tak taketo nieco by som si do auta nikdy nedal. Ked som si pozrel video na ich stranke, po minute som vedel, ze jedine co moze urobit ten super chip, je znicit ti motor! To co ty nemci ponukaju je \"hlupe\" chipovanie bez spatnej vazby! Ked som videl, ako odpaja konektor zo senzoru tlaku v common-railu a pripaja tam nejaku krabicku v peknom obale, bolo mi to hned jasne. Princip je sice spravny, vykon motora by to mohlo zdvihnut, ale inteligencia je nulova! On uz od nastartovania meni data common-railu, ale nehladi pri tom, ci je motor uz zohriaty, alebo nie. Najvacsia sprostost aka moze byt, zhavit studeny diesel do vykonu. Daj mu chvilku a zistis, ze mam pravdu. Poskodi ti to motor. Je len otazka casu kedy, ale urcite sa to stane. Je to len atrapa za smiesnu cenu a smiesnu kvalitu, ktoru dostat aj na Slovensku pod nazvom P-Box! Bohuzial Ralliart sa na 2,2 nedodava.[/quote]

Možno más pravdu, nie som až taký odborník, ale mám taký pocit, že každý rozumný človek nevytáča auto hneď za studena do maximálnych otáčok a neviem či si si prečítal aj niečo o tomto chipe. Tu je len krátky citát z ich stránky: \"Our software is unique: It acts in real-time in the engine management system and optimizes the enigne characteristics just then when the improved performance for you and the engine is reasonable and gentle: When you call up the accomplishment, for instance when overtaking or acceleration. ´Cause let´s be honest: Do you need increased efficiency when you´re in a traffic jam?\". V krátkosti to znamená asi toľko, že upravuje charakteristiky motoru smerom k väčšiemu výkonu, len keď na to \"šliapneš\". Ináč je tam oveľa viac užitočných info.
Len na záver. Môj kolega jazdí s týmto zariadením už vyše rok a pol a najazdil s ním viac ako 40 tisíc kilákov a zatiaľ žiadne problémy nezbadal, dokonca na pravidelnej kontrole v značkovom servise ani diagnostika motora nezistila žiadne zmeny k horšiemu a ani skutočnosť, že tam má niečo namontované(pred kontrolou chip odmontoval). Tak neviem!?

fidodog

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 28
  • Karma: +0/-0
Re:úpravy motorů
« Odpoveď #9 kedy: Marec 18, 2010, 04:35:18 dopoludnia »
A ešte, bohužiaľ RaceChip je len na diesely.

fidodog

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 28
  • Karma: +0/-0
Re:úpravy motorů
« Odpoveď #10 kedy: Marec 18, 2010, 04:42:11 dopoludnia »
A ešte raz ešte, spotreba s RaceChipom šla kolegovi dole v meste o 1 liter +- a na dlhé cesty o nejaké tie dve deci menej. Má to zmerané.

djbb

  • Hosť
Re:úpravy motorů
« Odpoveď #11 kedy: Marec 18, 2010, 05:48:19 dopoludnia »
fidodog Napísal:
Citácia
A ešte raz ešte, spotreba s RaceChipom šla kolegovi dole v meste o 1 liter +- a na dlhé cesty o nejaké tie dve deci menej. Má to zmerané.


Zmerane palubnym pocitacom, alebo fyzicky na nadrzi. Len tak pre info.

Pokial viem, tento typ zariadeni je zapojeny priamo na motore = za jednotkou motora, tym padom data ktore vypocita jednotka niesu zhodne s realitou.

djbb

  • Hosť
Re:úpravy motorů
« Odpoveď #12 kedy: Marec 18, 2010, 06:00:43 dopoludnia »
fidodog Napísal:
Citácia
Možno más pravdu, nie som až taký odborník, ale mám taký pocit, že každý rozumný človek nevytáča auto hneď za studena do maximálnych otáčok a neviem či si si prečítal aj niečo o tomto chipe. Tu je len krátky citát z ich stránky: \"Our software is unique: It acts in real-time in the engine management system and optimizes the enigne characteristics just then when the improved performance for you and the engine is reasonable and gentle: When you call up the accomplishment, for instance when overtaking or acceleration. ´Cause let´s be honest: Do you need increased efficiency when you´re in a traffic jam?\". V krátkosti to znamená asi toľko, že upravuje charakteristiky motoru smerom k väčšiemu výkonu, len keď na to \"šliapneš\". Ináč je tam oveľa viac užitočných info.
Len na záver. Môj kolega jazdí s týmto zariadením už vyše rok a pol a najazdil s ním viac ako 40 tisíc kilákov a zatiaľ žiadne problémy nezbadal, dokonca na pravidelnej kontrole v značkovom servise ani diagnostika motora nezistila žiadne zmeny k horšiemu a ani skutočnosť, že tam má niečo namontované(pred kontrolou chip odmontoval). Tak neviem!?[/quote]



Ked sa zamyslis nad tym textom tak tam pisu len o tom, ze chip ti doda potrebny vykon ked ho budes potrebovat, teda kedykolvek. On nema skadial vediet v akom prevadzkovom stave mas motor, kedze nekomunikuje s motorovou jednotkou.

Len mimo temy. Uz 13 rokov pracujem ako autoelektrikar-diagnostik, a za tu dobu som uz toho videl kopec. V zasade niesom proti chipovaniu (aj ked to tak mozno vizera), ale som perfekcionalista a pokial si niesom isty, ze to chipovanie neublizi motoru, tak to neriesim. Uz som videl niekolko rosipanych motorov, prepalenych piestov, roztavenych trysiek ..., aby som vedel zaujat stanovisko k \"neinteligentnemu chipovaniu\", co si myslim, ze tento system je.
Ale OK, ak to mas overene, pohoda :-)

fidodog

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 28
  • Karma: +0/-0
Re:úpravy motorů
« Odpoveď #13 kedy: Marec 18, 2010, 06:05:42 dopoludnia »
djbb Napísal:
Citácia
fidodog Napísal:
Citácia
A ešte raz ešte, spotreba s RaceChipom šla kolegovi dole v meste o 1 liter +- a na dlhé cesty o nejaké tie dve deci menej. Má to zmerané.


Zmerane palubnym pocitacom, alebo fyzicky na nadrzi. Len tak pre info.

Pokial viem, tento typ zariadeni je zapojeny priamo na motore = za jednotkou motora, tym padom data ktore vypocita jednotka niesu zhodne s realitou.



Fakt detailne neviem, ako to po technickej stránke funguje, ale podľa jeho skúseností je ten chip O.K. a spotrebu meral fyzicky na nádrži. Je dosť veľkým nadšencom a skúša každú novú vec.

djbb

  • Hosť
Re:úpravy motorů
« Odpoveď #14 kedy: Marec 18, 2010, 06:09:16 dopoludnia »
fidodog Napísal:
Citácia
Fakt detailne neviem, ako to po technickej stránke funguje, ale podľa jeho skúseností je ten chip O.K. a spotrebu meral fyzicky na nádrži. Je dosť veľkým nadšencom a skúša každú novú vec.


ok pokial to ma zmerane nadrzou, tak fajn. Este dotaz, ake auto mas, lebo sme na fore Lancer a v profile mas Outlander :-D