Aj ja som kupoval nove auto a tiež som chcel vtedy este bola len 1.5 a sam predajca ma odhovaral od nej a este aj majitelia predajne že to auto vyzera a ta 1.5 sa k tomu nehodi tak nakoniec som kupil 1.8 a dobre som urobil ...samozrejme že vsetko je o peniazoch ale ta 1.8 je proste lepsia oproti tej 1.6
tak tá 1,5 s 90 koníkmi bola fakt mimo misu... do focusov kedysi montovali 1,4 motor s 80 konmi ako základ a to bolo auto asi len do mesta... to by jeden neveril... aj tých 100 koní je len tak tak na aké také jazdenie mimomesto...
POMOOOOOCked čítam takétok príspevky, tak len krútim hlavou... ludia kedysi jazdili na škodovkách s 40 koňmi kua... jasné viac koní, je vždy lepšie, ale... popíšem môj postoj... na mišáka som presedlával z Ford Focusu 1,6 100k zrýchlenie z 0-100 za 11,8 s a váha 1275 kg... a aj o tom aute tvrdím, že je rýchlejšie ako 75% áut na našich cestách...problém je jedine v tom, že ludia nevedia s benzínami jazdiť... každá hladká atmosféra sa k životu preberá nad 3000 otáčkami, teda ak treba výkon no a do 3000 sa jazdí na "spotrebu", takže keď potrebujem raz za čas predbiehať, tak tam treba šupnúť 3ku a plný kotel... (ťahá do 130 km-h takže na bežné medzimestské predbiehanie uplne že v pohode...)MIVEC motor 1,6 117 koňový a 5 rýchlostný hodnotím velmi kladne v rámci kategorie... a bezproblémov konkuruje litrovým turbohrnkom ktoré síce udávajú výkony okolo 120-125 koní 6 rýchlostným, ale ked si človek porovná aj iné paramtre vychádza to nastejno aj so spotrebou podla sprintmonitora.de... a výkon je v pohode postačujúci na bežné jazdenie, mierne sa zadýcha až ked je auto plne naložené 4 osobami a kufrom ale aj tak stačí podradiť a ťahá aj hore kopcom bez problémov... prispievajú k tomu 2 veci variabilné časovanie ventilov a prepracovaná 5 rýchlostná prevodovka mierne robená naťažko... zrýchluje z 0-100 za 10,7 sekundy a pružné zrýchlenie z 50 na 100 je na 3, či 4 stupni je velmi dobré... ono sa to v testoch robí na 4 a 5 stupni, ale to je kvôli dízlom benzín treba podradiť... pamätajme že platí:"Kde TDI končí, my len začíname" ;-)najväčšou devízou tohoto motora je podľa mňa slušný výkon na hladkú atmosféru a prevodovka aj ked iba 5 stupnov je odstupnovaná naťažko takže napr oproti tomu mojmu bývalému fordu točí o 600 otáčok menej na každej rýchlosti... (ford na porovnanie v zátvorke)pri 50ke v meste na 4ke točí 1500 otáčok (2100)pri 90ke mimo mesta na 5ke točí 2300 otáčok (2900)pri 130ke na dialnici točí na 5ke 3300 otáčok (3900)a to mu robí dobrú spotrebu... my vela jazdíme po meste a na forde som mal dlhodobú spotrebu 9 litrov teraz na mišákovi ktorý je o 50 kg ťažší je to 7 litrov na dlhších trasách som robil 6 litrovú spotrebu na mišákovy sa dá aj pod 5,5 litra a to pri obsadenom aute 3 osoby a 1 dieťa plus nejaká tá batožina... teraz sme spravili Trnava-Tatry a spátky za 6 litrov plne naložené auto a vonku ráno 0°C poobede 15°C, som zistil že je dosť citlivý na teplotu (ked je teplejšie ide rapídne spotreba dole) kamarát čo išiel s nami má 2 litrové mondeo v mazute - 140 koní a spotreba tých istých 6 litrov nafty... ;-) (jazda poctivých 130 na dialnici a 90 cez Donovaly, na Focuse som jazdil 115-120 kmh, lebo pri 130 to žralo o liter viac)nieje to žiadny trhač asfaltu a pri bežnom jazdení s aurčite cez 2500 otáčok ani nedostaneš, ale ked treba tak skočíš mu na krk, on to má rád a ten dunivý zvuk ktorý sa zhruba pri 3200 otáčkach ozve je k nezaplateniu dalšia drobná výhoda je že rozvody sú reťazové, takže niečo by mali vydržať... jasné že by som bral 1,8 a vyšší výkon auta nakoľko rád tomu v zákrutách naložím, ale zasa ako rodinné auto jazdíme vela po meste a tam by ma ten motor zožral aj s trávou vedla cesty... ale oproti moderným turbohrnkom, tam nieje žiadne turbo, medzichladič, komplikované vstrekovanie a podobne, čo sa môže akurát tak posrať... koncerňácke 1,2 TSI by vedeli rozprávať...a kufor úplne že nechápem ako to japonci merajú... focus hatchback má 385 litrov (teda tá predchádzajúca generácia, teraz je to neskutočných 315 ) a sedan má oficiálne 400 litrov, ale pritom podlahová plocha je neporovnatelne väčšia, ja to odhadujem na minimálne 450 litrov, akurát teda že ten nakladací otvor je limitujúci, ale to sa dá zvládnuť...takže za mňa ja výbava invite a 1,6 ideálne rodinné riešenie (tomu motoru chýba len jediná vec - turbo aby sa využili kapacity podvozka a tempomat na dialnicu, toho je škoda...)pochválim aj rádio a audiosústavu - hraje celkom slušne akurát, že to USB si treba dať domontovať za nekresťanské peniaze... i ked ja som si mobil prepojil cez tie cinch káble a ide to... prípadne napáliš MP3ky na cdčko a je to... ale to sú japonci, sú proste iný... ;-)a ak sa "nebojíš" tak kúp auto v ČR (ja som kupoval v Prahe) za 13000 € kúpiš strednú výbavu aj s metalízou, ktorá je u nás za 14500€ + 400 za metlu - invite 1,6 stojí s metalízou 350 000 Kč čo je cca 13 000 € a prihlasovacie poplatky a iné procedúry sú tie isté akokeby si kupoval nové auto v SR akurát zaplatíš cca 100 € za prevozné značky a 30 € za zákonné poistenie na 1 mesiac plus a 50 € za "dokladovú" kontrolu originality a 167 € ekologickú "DAŇ" ktorú presne na kW spadáme do nižšej kategorie + cesta do čiech pre auto... toť vsjo... a ušetrených oproti SR cca 1500 € (je to vdaka tomu, že češi devalvovali korunu z 25 korún na 27,5 za 1 € čiže 10% z ceny) takže neváhaj a ber...
Jedno male upozornenie.Lancer sportsedan 1,6 Invite je za akciovú cenu v CR a SR vypredaný..... možno sa najde pod pultom este jeden v Prahe.Jediný kto mal odvahu ich vsetky objednat som ja. mam posledné 3 kusky
hehe že jaký direkt - marketing... ;-)