Autor Téma: Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE  (Prečítané 42723 krát)

madbugie

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 452
  • Karma: +8/-1
  • Pohlavie: Mužské
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #15 kedy: Apríl 25, 2014, 01:17:02 popoludní »
tak tá 1,5 s 90 koníkmi bola fakt mimo misu... do focusov kedysi montovali 1,4 motor s 80 konmi ako základ a to bolo auto asi len do mesta... to by jeden neveril... aj tých 100 koní je len tak tak na aké také jazdenie mimomesto...
as mad as possible

lancerman

  • Hosť
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #16 kedy: Apríl 25, 2014, 03:41:28 popoludní »
Aj ja som kupoval nove auto a tiež som chcel vtedy este bola len 1.5 a sam predajca ma odhovaral od nej a este aj majitelia predajne že to auto vyzera a ta 1.5 sa k tomu nehodi tak nakoniec som kupil 1.8 a dobre som urobil :)...samozrejme že vsetko je o peniazoch ale ta 1.8 je proste lepsia oproti tej 1.6 :)

Jasne Matko že sme ťa odhovárali, ale terajšia 1,6 je uplne ina, akoby znova ožil ten motor.
1,8 som predal naposledy v  2011  ;D

marek369

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 79
  • Karma: +0/-0
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #17 kedy: Apríl 25, 2014, 04:42:50 popoludní »
tak tá 1,5 s 90 koníkmi bola fakt mimo misu... do focusov kedysi montovali 1,4 motor s 80 konmi ako základ a to bolo auto asi len do mesta... to by jeden neveril... aj tých 100 koní je len tak tak na aké také jazdenie mimomesto...
            pokial viem tak 1,5 ma 80 kw a to je 109 koni. Ak ma neoklamali pri kupe....

madbugie

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 452
  • Karma: +8/-1
  • Pohlavie: Mužské
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #18 kedy: Apríl 25, 2014, 08:07:50 popoludní »
1,5ka pôvodne bola 90 koňová, čo je na takéto auto naozaj málo...
as mad as possible

ingMarian

Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #19 kedy: Apríl 30, 2014, 08:31:47 dopoludnia »
POMOOOOOC

ked čítam takétok príspevky, tak len krútim hlavou... ludia kedysi jazdili na škodovkách s 40 koňmi kua... jasné viac koní, je vždy lepšie, ale... popíšem môj postoj... na mišáka som presedlával z Ford Focusu 1,6 100k zrýchlenie z 0-100 za 11,8 s a váha 1275 kg...  a aj o tom aute tvrdím, že je rýchlejšie ako 75% áut na našich cestách...

problém je jedine v tom, že ludia nevedia s benzínami jazdiť... každá hladká atmosféra sa k životu preberá nad 3000 otáčkami, teda ak treba výkon no  a  do 3000 sa jazdí na "spotrebu", takže keď potrebujem raz za čas predbiehať, tak tam treba šupnúť 3ku a plný kotel... (ťahá do 130 km-h takže na bežné medzimestské predbiehanie uplne že v pohode...)

MIVEC motor 1,6 117 koňový a 5 rýchlostný hodnotím velmi kladne v rámci kategorie... a bezproblémov konkuruje litrovým turbohrnkom ktoré síce udávajú výkony okolo 120-125 koní 6 rýchlostným, ale ked si človek porovná aj iné paramtre vychádza to nastejno aj so spotrebou podla sprintmonitora.de... a výkon je v pohode postačujúci na bežné jazdenie, mierne sa zadýcha až ked je auto plne naložené 4 osobami a kufrom ale aj tak stačí podradiť a ťahá aj hore kopcom bez problémov... prispievajú k tomu 2 veci variabilné časovanie ventilov a prepracovaná 5 rýchlostná prevodovka mierne robená naťažko... zrýchluje z 0-100 za 10,7 sekundy a pružné zrýchlenie z 50 na 100 je na 3, či 4 stupni je velmi dobré... ono sa to v testoch robí na 4 a 5 stupni, ale to je kvôli dízlom benzín treba podradiť... pamätajme že platí:

"Kde TDI končí, my len začíname" ;-)

najväčšou devízou tohoto motora je podľa mňa slušný výkon na hladkú atmosféru a  prevodovka aj ked iba 5 stupnov je odstupnovaná naťažko takže napr oproti tomu mojmu bývalému fordu točí o 600 otáčok menej na každej rýchlosti... (ford na porovnanie v zátvorke)

pri 50ke v meste na 4ke točí 1500 otáčok (2100)
pri 90ke mimo mesta na 5ke točí 2300 otáčok (2900)
pri 130ke na dialnici točí na 5ke 3300 otáčok (3900)

a to mu robí dobrú spotrebu... my vela jazdíme po meste a na forde som mal dlhodobú spotrebu 9 litrov teraz na mišákovi ktorý je o 50 kg ťažší je to 7 litrov na dlhších trasách som robil 6 litrovú spotrebu na mišákovy sa dá aj pod 5,5 litra a to pri obsadenom aute 3 osoby a 1 dieťa plus nejaká tá batožina... teraz sme spravili Trnava-Tatry a spátky za 6 litrov plne naložené auto a vonku ráno 0°C poobede 15°C, som zistil že je dosť citlivý na teplotu (ked je teplejšie ide rapídne spotreba dole) kamarát čo išiel s nami má 2 litrové mondeo v mazute - 140 koní a spotreba tých istých 6 litrov nafty... ;-) (jazda poctivých 130 na dialnici a 90 cez Donovaly, na Focuse som jazdil 115-120 kmh, lebo pri 130 to žralo o liter viac)

nieje to žiadny trhač asfaltu a pri bežnom jazdení s aurčite cez 2500 otáčok ani nedostaneš, ale ked treba tak skočíš mu na krk, on to má rád a ten dunivý zvuk ktorý sa zhruba pri 3200 otáčkach ozve je k nezaplateniu :D

dalšia drobná výhoda je že rozvody sú reťazové, takže niečo by mali vydržať... jasné že by som bral 1,8 a vyšší výkon auta nakoľko rád tomu v zákrutách naložím, ale zasa ako rodinné auto jazdíme vela po meste a tam by ma ten motor zožral aj s trávou vedla cesty... ale oproti moderným turbohrnkom, tam nieje žiadne turbo, medzichladič, komplikované vstrekovanie a podobne, čo sa môže akurát tak posrať... koncerňácke 1,2 TSI by vedeli rozprávať...

a kufor úplne že nechápem ako to japonci merajú... focus hatchback má 385 litrov (teda tá predchádzajúca generácia, teraz je to neskutočných 315 :D :D :D ) a sedan má oficiálne 400 litrov, ale pritom podlahová plocha je neporovnatelne väčšia, ja to odhadujem na minimálne 450 litrov, akurát teda že ten nakladací otvor je limitujúci, ale to sa dá zvládnuť...

takže za mňa ja výbava invite a 1,6 ideálne rodinné riešenie (tomu motoru chýba len jediná vec - turbo aby sa využili kapacity podvozka :D :D :D a tempomat na dialnicu, toho je škoda...)

pochválim aj rádio a audiosústavu - hraje celkom slušne akurát, že to USB si treba dať domontovať za nekresťanské peniaze... i ked ja som si mobil prepojil cez tie cinch káble a ide to... prípadne napáliš MP3ky na cdčko a je to... ale to sú japonci, sú proste iný... ;-)

a ak sa "nebojíš" tak kúp auto v ČR (ja som kupoval v Prahe) za 13000 € kúpiš strednú výbavu aj s metalízou, ktorá je u nás za 14500€ + 400 za metlu - invite 1,6 stojí s metalízou 350 000 Kč čo je cca 13 000 € a prihlasovacie poplatky a iné procedúry sú tie isté akokeby si kupoval nové auto v SR akurát zaplatíš cca 100 € za prevozné značky a 30 € za zákonné poistenie na 1 mesiac plus a 50 € za "dokladovú" kontrolu originality a 167 € ekologickú "DAŇ" ktorú presne na kW spadáme do nižšej kategorie + cesta do čiech pre auto... toť vsjo... a ušetrených oproti SR cca 1500 € (je to vdaka tomu, že češi devalvovali korunu z 25 korún na 27,5 za 1 € čiže 10% z ceny) takže neváhaj a ber...

Presne taketo nieco som potreboval precitat :-) dakujem pekne . Vahy sa uz dost naklanaju k Lanceru :-) Ta kupa v CR, etse tiez pouvazujem.

lancerman

  • Hosť
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #20 kedy: Apríl 30, 2014, 10:33:35 dopoludnia »
Jedno male upozornenie.
Lancer sportsedan 1,6 Invite je za akciovú cenu v CR a SR vypredaný.....  8)
možno sa najde pod pultom este jeden v Prahe.
Jediný kto mal odvahu ich vsetky objednat som ja. mam posledné 3 kusky  ;D

madbugie

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 452
  • Karma: +8/-1
  • Pohlavie: Mužské
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #21 kedy: Apríl 30, 2014, 10:50:23 dopoludnia »
hehe že jaký direkt - marketing... ;-)
« Posledná zmena: Apríl 30, 2014, 11:18:30 dopoludnia od madbugie »
as mad as possible

ingMarian

Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #22 kedy: Apríl 30, 2014, 11:51:12 dopoludnia »
Jedno male upozornenie.
Lancer sportsedan 1,6 Invite je za akciovú cenu v CR a SR vypredaný.....  8)
možno sa najde pod pultom este jeden v Prahe.
Jediný kto mal odvahu ich vsetky objednat som ja. mam posledné 3 kusky  ;D
Hmm pozeram ze Kosice , to mi vyhovuje ja som z TV a kupu som prave zvazoval v MI alebo v KE. Otazka je termin , a financovanie (neviem ci Mitsubishi ma moznost na 1/3 , 1/4 , 1/5) /ak sa da mozes mi nejake info ohladom toho poslat na maila ? ing.novak.m@gmail.com/ tak neviem kedy sa dostanem priamo ku kupe, ale pocitam ze v najblizsich mesiacoch (aj to ze ten Lancer este nieje moja 100% volba ... ale veeeelmi pravdepodobna samozrejme)
« Posledná zmena: Apríl 30, 2014, 05:14:29 popoludní od ingMarian »

lancerman

  • Hosť
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #23 kedy: Apríl 30, 2014, 03:06:29 popoludní »
hehe že jaký direkt - marketing... ;-)

To bolo iba upozornenie, lebo volaju ludia z celej SR že ci mame a kedy možu dojst že nikto nemá :P
A trochu marketingu nezaskodi, ked už ukazali nasu reklamu na elektricke  ;)
« Posledná zmena: Apríl 30, 2014, 03:08:32 popoludní od lancerman »

Xaltotun

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 668
  • Karma: +3/-2
  • lancer sportsedan instyle
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #24 kedy: Máj 02, 2014, 10:28:51 dopoludnia »
1,6mivec je dobry motor za 12500 a 13900,- nic viac, nic menej
co u lancru ale za tie prachy dostanes je dizajn a spolahlivost ktore ti ziadna ina automobilka neda

turbo32

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 663
  • Karma: +2/-2
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #25 kedy: Máj 03, 2014, 06:24:39 dopoludnia »
:):)

Xaltotun

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 668
  • Karma: +3/-2
  • lancer sportsedan instyle
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #26 kedy: Máj 04, 2014, 04:57:14 popoludní »
a zabudol som este na tie cinche, to uz tiez nikto nedava  ;D

pali88

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 22
  • Karma: +0/-0
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #27 kedy: Máj 17, 2014, 12:28:06 dopoludnia »
Ja osobne by som sa na bežné jazdenie nebál ísť do tej 1,6-ky, kde je vydarený úsporný nadštvorcový motor. Treba brať do úvahy, že 1,8-ka je aj o 50 kg (staršia verzia o takmer 100 kg) ťažšia a motor je naopak podštvorcový (má väčšie vŕtanie ako zdvih), krátka kľuka,  dosť slabý krútiaci moment, motor treba na také ťažké auto vytáčať, stúpa aj spotreba. Takže tých 105 kW u 1,8-ky je pekných, pokiaľ je ich možné aj využiť.

madbugie

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 452
  • Karma: +8/-1
  • Pohlavie: Mužské
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #28 kedy: Máj 26, 2014, 09:07:40 dopoludnia »
zaujímavý výraz, že podštvorcový, nadštvorcový... to som ešte nepočul, ale keď už sme pri tom, tak to že je "nadštvorcový" má aj inú výhodu a to, že je podstatne úspornejší... hlavne v mestskej premávke... treba využívať dojazdy so zaradenou rýchlosťou, ktorá oproti podštvorcovému motoru menej brzdí auto... takisto na 4ke rýchlosti pri 50ke cca 1500 otáčok je tiež pekná hodnota...

určite je to aj vdaka dlhšej prevodovke, priemerná spotreba podľa sprintmonitor.de sa pohybuje okolo 7-7,5 litra a u 1,8 je to 9-9,5 litra... čo sú 2 litre benzínu povedané ináč 3€ na 100 km a to už je určite zaujímavý údaj... bežne sa dajú pri mimomestských trasách dosahovať hodnoty okolo 5-5,5 litra
as mad as possible

talbott

  • Člen
  • ***
  • Príspevkov: 126
  • Karma: +2/-1
  • Pohlavie: Mužské
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #29 kedy: Jún 01, 2014, 10:34:20 popoludní »
chlapi, ako to vyzera s dostupnostou akciovej 1.6? Ale vo vybave INFORM. V BB mi zac. maja povedali, ze je vypredana a ze sa da len objednat - zadat do vyroby a cakat teda 4-5 mes. Co sa tyka INVITE, nevidim pre seba vyznam invite oproti inform, stacilo by mi dokupit predne hmlovky. Na automaticku klimu nie som zvyknuty, neviem ci je to taky prinos oproti manualnej.

Je lancer 2014 lepsie odhlucneny oproti 2010? Pri ktorom sa mi to zdalo na dialnici (cca 130) vcelku hlucne.

Lancerman: fakt sa tak dlho nepredal Lancer 1.8, od r. 2011? Ako to?

vylucil som uz vsetkych japoncov ako konkurentov lancera (subaru som sa nezaoberal), no laka ma este jedno vozidlo: novy opel astra 1.6, 85 kw
http://www.opel.sk/content/dam/Opel/Europe/slovakia/nscwebsite/sk/13_Tools/01_Pricelists/SK_Astra%20Smile.pdf