Autor Téma: Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE  (Prečítané 42720 krát)

ingMarian

Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« kedy: Apríl 23, 2014, 02:09:37 popoludní »
Zdravim Lanceristi.
V blizkej buducnosti zvazujem kupu auta. Zaujal ma okrem ineho aj Lancer. Vela som o nom pocital , prezrel som si fora , nejake info , katalog atd. Kamos asi pred rokom kupil ASX 1.6 , pytal som sa ho na nazor, vyjadril sa pozitivne vo vsetkych ohladoch az na vykon motora. Nebolo to nic hanlive alebo podobne , len ze ASX s 1.6kou je trosku nemotorne, Ohladom spotreby som bol prekvapeny ked mi povedal ze v meste u nas a po Kosiciach jazdi za 6,5-7l/100km. Ale s5 k lanceru. Mam niekolko otazok na ktore by som chcel vediet nazor majitelov.
Motor: Je 1.6 dostatocny ? - nechcem sa pretekat chcem sa dostat z bodu A do bodu B , sem tam si pridat nad zakonom povolenu rychlost (ak sa da a nemeraju  ;D ) a predbiehat Fabie 1.2HTP  ;D
Prevodovka: Staci 5st ? ... Nechyba tam ta 6ka ? Je to v pohode aj na dialnicu ( 2-3x za rok  :-[ )
Interier/Miesto: Je v tomto aute dostatok miesta pre 4 ludi (180cm / 90kg - nie nebudu sa v tom vozit stale 4ludia  ;) ) ? Ako hodnotite spracovanie a material ?
Kufor: Ako by ste zhodnotili kufor? Chcem si zalozit rodinu takze toto auto by teoreticky sluzilo ako "rodinne". Vojdu sa do kufra "potrebne" veci ako je velka taska , velky nakup popripade kocik (samozrejme nejaky/nejako zlozeny)?

MatoAna

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 366
  • Karma: +1/-3
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #1 kedy: Apríl 23, 2014, 03:36:57 popoludní »
Ahoj. Takže moj nazor : 1.6 je slaba lebo lancer je tažky ved ma skorro 1400kg. samozrejme že na presun z bodu a do bodu by aj stacil ale to je tak asi vsetko. Ja mam 1.8 a kluuudne by som bral aj viacej konikov. Prevodovka by mohla mat 6 ale nema takže stym nič nenarobis. hlavne na dialnici by ta spotreba sla dole ale nieje to nič tragicke. čo sa tyka interieru tak ten je v poho. je velky a priestranny a to aj vzadu . kludne sa tam posadi aj clovek s 185cm. ja mam tolko takze viem :) čo sa tyka kufra aj ten stači , ja mam tri deti a do chorvatska som sa zbalil v poho. a aj nakup ti vojde aj kočik ti vojde :)

Xaltotun

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 668
  • Karma: +3/-2
  • lancer sportsedan instyle
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #2 kedy: Apríl 23, 2014, 04:47:38 popoludní »
Suhlasim so vsetkym co napisal mato. A myslim ze za 13900 tazko kupis lepsie auto a krajsie uz vobec nie.

Cyanide_Power

Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #3 kedy: Apríl 23, 2014, 07:17:10 popoludní »
Tak ako písal Maťo. Dodám len že ako vodič ktorý ma 200cm a 98kg - pohodička absolutný relax :) A ešte sa posadím aj sám za seba - len to už ma trošku tlačia kolená a hlavu keď dám dozadu tak si ju neopriem. Ale.... 200 a 200 za sebou je extrém ale zvládnuteľný :)

ingMarian

Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #4 kedy: Apríl 23, 2014, 09:51:08 popoludní »
Ahoj. Takže moj nazor : 1.6 je slaba lebo lancer je tažky ved ma skorro 1400kg. samozrejme že na presun z bodu a do bodu by aj stacil ale to je tak asi vsetko. Ja mam 1.8 a kluuudne by som bral aj viacej konikov. Prevodovka by mohla mat 6 ale nema takže stym nič nenarobis. hlavne na dialnici by ta spotreba sla dole ale nieje to nič tragicke. čo sa tyka interieru tak ten je v poho. je velky a priestranny a to aj vzadu . kludne sa tam posadi aj clovek s 185cm. ja mam tolko takze viem :) čo sa tyka kufra aj ten stači , ja mam tri deti a do chorvatska som sa zbalil v poho. a aj nakup ti vojde aj kočik ti vojde :)
No ano to som sa docital vsade ze je to pomerne tazke auto a ze je lepsia 1.8micka ale ide mi aj o ekonomiku jazdenia ... a co som si tak presiel tuna fora tak je ten rozdiel medzi 1.6 a 1.8 cca tych 1.5-2l / 100km co sa mi vidi uz dost vela ... preto by ma skor zaujimala ta 1.6tka ci je to fakt AZ tak lenivy motor...

Xaltotun

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 668
  • Karma: +3/-2
  • lancer sportsedan instyle
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #5 kedy: Apríl 23, 2014, 11:14:19 popoludní »
Nie je az taky lenivy ale na dnesnu dobu samych turbomotorov je ta dynamika tazko podpriemerna a to aj u 1,8 co sa teraz predava, vdaka euronormam.
Na to aby bolo to auto svizne potrebujes aspon 100 koni na tonu a to ta 1,6 nesplna, ovsem na bezne kazdodenne jazdenie bohate staci.

lancerman

  • Hosť
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #6 kedy: Apríl 24, 2014, 08:25:17 dopoludnia »
Dneska alebo zajtra to auto pride s tymto motorom.
Pod ho vyskušat skor ako ho opat predam :-)

ingMarian

Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #7 kedy: Apríl 24, 2014, 08:52:24 dopoludnia »
Nie je az taky lenivy ale na dnesnu dobu samych turbomotorov je ta dynamika tazko podpriemerna a to aj u 1,8 co sa teraz predava, vdaka euronormam.
Na to aby bolo to auto svizne potrebujes aspon 100 koni na tonu a to ta 1,6 nesplna, ovsem na bezne kazdodenne jazdenie bohate staci.
Hmm skusal som preratavat ten pomer co si tu napisal a porovnat so s autami na ktorych som jazdil tak je tonto pomer niekde okolo Skoda Octavia II combi 1.9TDi a ta ma dynamiku pre mna uplne v poriadku a postacujucu... Len tamto je Diesel s turbom co je dost rozdiel v tom od akcyh otacok zabera motor

turbo32

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 663
  • Karma: +2/-2
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #8 kedy: Apríl 24, 2014, 06:38:49 popoludní »
no tu sa budes tesit zo zaberu okolo 4000ot :) s miestom som v kufri aj v aute nemusis mat starost da sa v tom odviezt barsco, napriklad na zadne sedacky som natrepal sporak ked sme sa stahovali :D a bezne lietam na stavebniny s nim

madbugie

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 452
  • Karma: +8/-1
  • Pohlavie: Mužské
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #9 kedy: Apríl 25, 2014, 07:54:25 dopoludnia »
POMOOOOOC

ked čítam takétok príspevky, tak len krútim hlavou... ludia kedysi jazdili na škodovkách s 40 koňmi kua... jasné viac koní, je vždy lepšie, ale... popíšem môj postoj... na mišáka som presedlával z Ford Focusu 1,6 100k zrýchlenie z 0-100 za 11,8 s a váha 1275 kg...  a aj o tom aute tvrdím, že je rýchlejšie ako 75% áut na našich cestách...

problém je jedine v tom, že ludia nevedia s benzínami jazdiť... každá hladká atmosféra sa k životu preberá nad 3000 otáčkami, teda ak treba výkon no  a  do 3000 sa jazdí na "spotrebu", takže keď potrebujem raz za čas predbiehať, tak tam treba šupnúť 3ku a plný kotel... (ťahá do 130 km-h takže na bežné medzimestské predbiehanie uplne že v pohode...)

MIVEC motor 1,6 117 koňový a 5 rýchlostný hodnotím velmi kladne v rámci kategorie... a bezproblémov konkuruje litrovým turbohrnkom ktoré síce udávajú výkony okolo 120-125 koní 6 rýchlostným, ale ked si človek porovná aj iné paramtre vychádza to nastejno aj so spotrebou podla sprintmonitora.de... a výkon je v pohode postačujúci na bežné jazdenie, mierne sa zadýcha až ked je auto plne naložené 4 osobami a kufrom ale aj tak stačí podradiť a ťahá aj hore kopcom bez problémov... prispievajú k tomu 2 veci variabilné časovanie ventilov a prepracovaná 5 rýchlostná prevodovka mierne robená naťažko... zrýchluje z 0-100 za 10,7 sekundy a pružné zrýchlenie z 50 na 100 je na 3, či 4 stupni je velmi dobré... ono sa to v testoch robí na 4 a 5 stupni, ale to je kvôli dízlom benzín treba podradiť... pamätajme že platí:

"Kde TDI končí, my len začíname" ;-)

najväčšou devízou tohoto motora je podľa mňa slušný výkon na hladkú atmosféru a  prevodovka aj ked iba 5 stupnov je odstupnovaná naťažko takže napr oproti tomu mojmu bývalému fordu točí o 600 otáčok menej na každej rýchlosti... (ford na porovnanie v zátvorke)

pri 50ke v meste na 4ke točí 1500 otáčok (2100)
pri 90ke mimo mesta na 5ke točí 2300 otáčok (2900)
pri 130ke na dialnici točí na 5ke 3300 otáčok (3900)

a to mu robí dobrú spotrebu... my vela jazdíme po meste a na forde som mal dlhodobú spotrebu 9 litrov teraz na mišákovi ktorý je o 50 kg ťažší je to 7 litrov na dlhších trasách som robil 6 litrovú spotrebu na mišákovy sa dá aj pod 5,5 litra a to pri obsadenom aute 3 osoby a 1 dieťa plus nejaká tá batožina... teraz sme spravili Trnava-Tatry a spátky za 6 litrov plne naložené auto a vonku ráno 0°C poobede 15°C, som zistil že je dosť citlivý na teplotu (ked je teplejšie ide rapídne spotreba dole) kamarát čo išiel s nami má 2 litrové mondeo v mazute - 140 koní a spotreba tých istých 6 litrov nafty... ;-) (jazda poctivých 130 na dialnici a 90 cez Donovaly, na Focuse som jazdil 115-120 kmh, lebo pri 130 to žralo o liter viac)

nieje to žiadny trhač asfaltu a pri bežnom jazdení s aurčite cez 2500 otáčok ani nedostaneš, ale ked treba tak skočíš mu na krk, on to má rád a ten dunivý zvuk ktorý sa zhruba pri 3200 otáčkach ozve je k nezaplateniu :D

dalšia drobná výhoda je že rozvody sú reťazové, takže niečo by mali vydržať... jasné že by som bral 1,8 a vyšší výkon auta nakoľko rád tomu v zákrutách naložím, ale zasa ako rodinné auto jazdíme vela po meste a tam by ma ten motor zožral aj s trávou vedla cesty... ale oproti moderným turbohrnkom, tam nieje žiadne turbo, medzichladič, komplikované vstrekovanie a podobne, čo sa môže akurát tak posrať... koncerňácke 1,2 TSI by vedeli rozprávať...

a kufor úplne že nechápem ako to japonci merajú... focus hatchback má 385 litrov (teda tá predchádzajúca generácia, teraz je to neskutočných 315 :D :D :D ) a sedan má oficiálne 400 litrov, ale pritom podlahová plocha je neporovnatelne väčšia, ja to odhadujem na minimálne 450 litrov, akurát teda že ten nakladací otvor je limitujúci, ale to sa dá zvládnuť...

takže za mňa ja výbava invite a 1,6 ideálne rodinné riešenie (tomu motoru chýba len jediná vec - turbo aby sa využili kapacity podvozka :D :D :D a tempomat na dialnicu, toho je škoda...)

pochválim aj rádio a audiosústavu - hraje celkom slušne akurát, že to USB si treba dať domontovať za nekresťanské peniaze... i ked ja som si mobil prepojil cez tie cinch káble a ide to... prípadne napáliš MP3ky na cdčko a je to... ale to sú japonci, sú proste iný... ;-)

a ak sa "nebojíš" tak kúp auto v ČR (ja som kupoval v Prahe) za 13000 € kúpiš strednú výbavu aj s metalízou, ktorá je u nás za 14500€ + 400 za metlu - invite 1,6 stojí s metalízou 350 000 Kč čo je cca 13 000 € a prihlasovacie poplatky a iné procedúry sú tie isté akokeby si kupoval nové auto v SR akurát zaplatíš cca 100 € za prevozné značky a 30 € za zákonné poistenie na 1 mesiac plus a 50 € za "dokladovú" kontrolu originality a 167 € ekologickú "DAŇ" ktorú presne na kW spadáme do nižšej kategorie + cesta do čiech pre auto... toť vsjo... a ušetrených oproti SR cca 1500 € (je to vdaka tomu, že češi devalvovali korunu z 25 korún na 27,5 za 1 € čiže 10% z ceny) takže neváhaj a ber...
« Posledná zmena: Apríl 25, 2014, 08:20:04 dopoludnia od madbugie »
as mad as possible

MatoAna

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 366
  • Karma: +1/-3
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #10 kedy: Apríl 25, 2014, 08:28:40 dopoludnia »
No ked čitam ten tvoj roman tak si zas napisal len to čo mi hore :)....

madbugie

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 452
  • Karma: +8/-1
  • Pohlavie: Mužské
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #11 kedy: Apríl 25, 2014, 10:53:30 dopoludnia »
tak šak okej, neviem teda ako ty,  ale ja som tam čítal vety ako slabý, podpriemerný a lenivý motor ???

napríklad taký 1,0 EcoBoost od Forda (svetový motor roka 2013 a 2012) so 6 stupňovou prevodovkou má na papieri 125 koní... a je to fakt dobrý motor, turbo zabudované v tele motora, chladené vodou, dobrý priebeh a chod motora atd. chvýlku som ho jazdil...

ale napríklad také zrýchlenie focusu sedan, ktorý váži rovnako ako lancer sedan z 0 na 100 je o 0,7 sekundy pomalejšie... na papieri má priemernú spotrebu 5,1 so štarstop systémom ale sprintmonitor.de hlási že reálny priemer sa pohybuje na 7,3 litroch...

ako hladká atmosféra 1,6 je priamym konkurentom 1,0 a 1,2 turbohrnkom... výkon má rovnaký, zrýchlenie má rovnaké a aj reálnu spotrebu má rovnakú, tak v čom je slabší ? jedine v tom že nemá turbo, medzichladič, drahé vstreky a podobné serepetičky ktoré sa môžu a aj sa určite pokazia... 5 stupnová prevodovka vôbec nevadí, jediné kde by na turbomotorčeky strácal 6ty stupeň je dialničné cestovanie pri plnej obsadenosti a rýchlosti okolo 150-160 km, ale to u nás a vo väčšine EU nie je povolené...

túto istú cestu zatial razí aj mazda so "skyactive", neverím, že tieto mikroturbo motory sa po 5-10 rokoch prevádzky nebudú srať jedna radosť... zvlášť ked budú jazdiť prevažne po meste... vdaka poradcom radenia sa brutálne aj pri záťaži podtáčajú a majitelia turbobenzínou zvyknutý z hladkých benzínov nebudú sledovať stav a hladinu oleja... ja vravím, že ešte bude veselo...

a pri nákupe nového auta treba popremýšlať nad tým dovozom z čiech (odpadá problém s prekladom dokumentov) ušetriť 1500 € sa fakt oplatí... a teda dobre už ten motor toľko nebudem ospevovať... ono to že sa nám zdá slabý je tým, že podvozok a karoseria toho auta je tak dobrý, že sa to proste zdá málo... na zákrutách sa mi ešte nestalo, že by mi nejaké výkonné auto utieklo... naposledy ma obehol superb f tdičku vole pitcho a valil si to 160 mimo mesto... tak som sa naňho nalepil a nie a nie sa ma striasť ;-)
« Posledná zmena: Apríl 25, 2014, 11:00:32 dopoludnia od madbugie »
as mad as possible

MatoAna

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 366
  • Karma: +1/-3
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #12 kedy: Apríl 25, 2014, 11:35:18 dopoludnia »
Ale neviem prečo tu miešaš ford motori, ved mi sa tu bavime že 1.6 čo ma lancer postačuje pokial nechceš niečo viac. Ale ta 1.8 je silnejsia a každy kto ma lancer s tymto motorom ti poviel že by za 1.6 nemenil ale radsej by prial par konikov naviac :)....a ešte sa vratim k tomu že je silnejsie ako 75% ostatnych aut...ja by som povedal že 75% aut už ma tak vykonny motor ako ta 1.6  :)

madbugie

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 452
  • Karma: +8/-1
  • Pohlavie: Mužské
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #13 kedy: Apríl 25, 2014, 12:29:45 popoludní »
miešam preto lebo ingMarian vyberá nové auto... sám som si tým prešiel pred 3 mesiacmi...

a proste ked si dnes postavíš pred seba autá nižšej strednej triedy pripadajúce do úvahy, naštuduješ si k nim čo to z netu, zájdeš si do predajne popozerať, prípadne aj zajazdiť a ideš sa rozhodnúť, ale ako... viacmenej je to všetko ako cez kopírák, aj cena aj výbava aj vlastnosti plus mínus autobus...

jedna vec je čo dobre vyzerá na papieri a v novinárskych testoch (určite objektívnych ako ináč) a druhá vec je ako sa to reálne v živote chová... tým som chcel povedať, že turbomotor, viac koní a viac rýchlostí ešte vo výsledku neznamená aj niečo viac oproti klasickej konštrukcii s 5 rýchlosťami... dnes sa všetci oháňajú turbovýkonom, turbokrútiacim momentom 6 či 7 rýchlosťami a bla bla bla

verím, že na normálne rodinné jazdenie aj tá 1,6 bude v pohode... samozrejme že 1,8 je na tom lepšie ale niekedy aj fakt že stojí o 1500 € viac a má o 1 - 1,5 litra vyššiu spotrebu hraje tiež svoju rolu... (a teraz trošku podrypnem, stojí to zrýchlenie z 0-100 lepšie o 0,3s za tie prachy ?... aj tak sa mi tých 10,7 na 1,6ke nezdá... jasné, že pružné zrýchlenie pri reálnom predbiehaní bude niekde inde)

keby som kupoval jazdenku tak jasné že 1,8 lebo cena bude plusmínus rovnaká ako 1,6ka...

bohužial dnes je všetko o peniazoch... to je celé nič viac nič menej... aj ja by som zobral lepší motor, lepšiu výbavu ale holt to vyšlo len tak tak na 1,6ku...
« Posledná zmena: Apríl 25, 2014, 12:31:59 popoludní od madbugie »
as mad as possible

MatoAna

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 366
  • Karma: +1/-3
Re:Lancer Sportsedan 1.6 mivec INVITE
« Odpoveď #14 kedy: Apríl 25, 2014, 12:57:10 popoludní »
Aj ja som kupoval nove auto a tiež som chcel vtedy este bola len 1.5 a sam predajca ma odhovaral od nej a este aj majitelia predajne že to auto vyzera a ta 1.5 sa k tomu nehodi tak nakoniec som kupil 1.8 a dobre som urobil :)...samozrejme že vsetko je o peniazoch ale ta 1.8 je proste lepsia oproti tej 1.6 :)