Autor Téma: Lancer 1.8 DI-D (110kW)  (Prečítané 8869 krát)

SELM

  • Hosť
Lancer 1.8 DI-D (110kW)
« kedy: December 15, 2011, 10:39:28 dopoludnia »
Pre mňa zatial jediná akceptovateľná motorizácia do budúcna pre Lancer je 1.8 DI-D (110kW) ak nevymyslia nič nové. Aj keď by to pre mňa bola veľká zmena nakoľko je to nafta.
Snažím sa dopracovať k nejakému serióznemu testu, ale nakolko je 1.8 DI-D relatívne nový motor, tak nič moc nenachádzam. Snáť časom.
Toto je najlepsie čo som našiel, ale je to v nemčine:
http://www.adac.de/_ext/itr/tests/Autotest/AT4520_Mitsubishi_Lancer_Sportback_1_8_DI_D_ClearTec_Edition_DPF/Mitsubishi_Lancer_Sportback_1_8_DI_D_ClearTec_Edition_DPF.pdf

Ak máte niekto dlhodobejšie skúsenosti z každodennej premávky s 1.8 DI-D (110kw) tak budem rád ak sa podelíte.

Otázka do priestoru... Nechystá sa náhodou aj pre 1.8 DI-D (110kw) systém AS&G ?

Xaltotun

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 668
  • Karma: +3/-2
  • lancer sportsedan instyle
Re: Lancer 1.8 DI-D (110kW)
« Odpoveď #1 kedy: December 15, 2011, 12:12:41 popoludní »
stovka za 10 sekund? jedine co je na tom motore zaujimave je spotreba. Ovsem ked platim za auto nizsej strednej 23 tacov, je chore aby v dnesnej dobe nemalo xenony.

SELM

  • Hosť
Re: Lancer 1.8 DI-D (110kW)
« Odpoveď #2 kedy: December 16, 2011, 12:13:57 popoludní »
Ja nejaké vážne výhrady nemám voči výkonu 1.8 MIVEC. Tých 105kW je tak akurát. Ked sa dostane do otáčok tahá k mojej spokojnosti. V nizkych otáčkach je to tupé, to je fakt. Nevonia mi, že postupne znižujú výkon 1.8 MIVEC-u, preto by som presedlal možno v budúcnosti na 1.8 DI-D. No uvidíme čo bude najbližšie roky.
Xenony ja moc neriešim či sú, alebo nie, je mi to jedno. Vidím na cestu tak či tak :)

1norbert

  • Hosť
Re: Re: Lancer 1.8 DI-D (110kW)
« Odpoveď #3 kedy: December 16, 2011, 02:07:50 popoludní »
Také auto mame v pouzivaní už rok a spokojnost veliká.
Keby si sef nevzal Outlander tak ho nepredavame.
Sak dojdite skusit. ;)

hawkeye

Re: Lancer 1.8 DI-D (110kW)
« Odpoveď #4 kedy: December 16, 2011, 08:09:30 popoludní »
to je diesel od VW alebo uz vlastny mitsu diesel?

je pravda ze vyhoda dieslu oproti 1.8 MIVEC bude tah odspodu,ale popravde ta radost ked sa 1.8 dostane nad 3000ot a ten zvuk je proste nenahraditelny a premna zatial nikdy viac diesel :)

mam najradsej ked ma na krizovatke niekto na fabke, cliu a pod \'trhne\' na prvych par metrov (nezvyknem a nebudem mitsu tahat na 1tke nad 3500ot) uskereny ze dal lancer ale ked to na 2jke potiahnem k 5000ot a idem 80 ci kolko tak skysnu a tvaria ze wtf :)

Xaltotun

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 668
  • Karma: +3/-2
  • lancer sportsedan instyle
Re: Lancer 1.8 DI-D (110kW)
« Odpoveď #5 kedy: December 17, 2011, 01:32:28 popoludní »
je to vlastny diesel od mitsu

hawkeye

Re: Lancer 1.8 DI-D (110kW)
« Odpoveď #6 kedy: December 18, 2011, 07:06:38 popoludní »
tak vlastny mitsu diesel by som bral, od VW ani za svet

SELM

  • Hosť
Re: Lancer 1.8 DI-D (110kW)
« Odpoveď #7 kedy: December 22, 2011, 07:27:22 dopoludnia »
Tu je bližší obkec k novemu DI-D z dielne MITSUBISHI:

http://www.mitsubishimotors.sk/modely/katalogy/agregaty-di-d-mivec.pdf

SELM

  • Hosť
Re:Lancer 1.8 DI-D (110kW)
« Odpoveď #8 kedy: Február 05, 2012, 11:05:24 popoludní »

1norbert

  • Hosť
Re:Lancer 1.8 DI-D (110kW)
« Odpoveď #9 kedy: Február 06, 2012, 04:17:08 popoludní »
Ano je to tak, ale stejne sa s týmto motorom vela toho nepredalo  8)

Ale.....zohnat sa stale dá, nič nieje u nas nemožné  ;)

SELM

  • Hosť
Re:Lancer 1.8 DI-D (110kW)
« Odpoveď #10 kedy: Február 06, 2012, 05:13:08 popoludní »
V kútiku duše som dúfal v takúto odpoveď  :)
Verím že to nieje hit predaja. Ved to portfolio výbav a motorizácií na základe niečoho vzniká. Predpokladám že najviac frčia 1.6 MIVEC.

Xaltotun

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 668
  • Karma: +3/-2
  • lancer sportsedan instyle
Re:Lancer 1.8 DI-D (110kW)
« Odpoveď #11 kedy: Február 11, 2012, 11:58:58 popoludní »
ved ta 103kW 1,8 nova ma horsiu dynamiku ako ten 85kW diesel a spotrebu skoro dvojnasobnu, a to je pri tom dieslovy agregat o vysse 100kg tazsi.

Apropo vo vybave invite za 85kW diesel 21200 cennikova? to uz mame po krize?
« Posledná zmena: Február 12, 2012, 12:02:13 dopoludnia od Xaltotun »

vincent

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 43
  • Karma: +0/-0
Re:Lancer 1.8 DI-D (110kW)
« Odpoveď #12 kedy: August 06, 2015, 09:09:33 dopoludnia »
Mam 1.8 Di-d uz dva roky, kupovany v Kosicoch v Tridiam - spokojnost aj jednanie v pohode, vredy mal najazdenych 93tis. Pri najazdenych 108tis bol Lancer napojeny na PC co potvrdilo najazdene km a ukazalo celkovu spotrebu nieco vise 5800l. Mam zalozene zr18 215/50 96Y od Hankook o cislo vacsie ako v TP. Tacho stale cca. o 3km/h menej ako GPS. Olej lejem MOL Dynamic Gold 5W-30 ktory sa mi ukazal najlepsi uz pri predchadzajucom aute. Kupujem ho na zvaracky.sk Filtre kupujem na mannfilters.sk Menil som aj olej v prevodovke, stary olej bol vsak cisty bez ciastociek.

vincent

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 43
  • Karma: +0/-0
Re:Lancer 1.8 DI-D (110kW)
« Odpoveď #13 kedy: August 07, 2015, 11:45:53 popoludní »
1.8 Di-D je o 3000EUR drahsi ako MiVEC. Jazda s dieslom je trosku rozdielna od benzinu v tom ze diezel nenahradi ten benzinovy šprint alebo výstižnejšie švih benzínu . Čo vyplýva zo samotnej doby horenia zmesi. Diesel horí dlho, tym padom tlaci piest nadol vacsou silou - co sa samozrejme nazyva torque, alebo MK po slovensky. Kdesto benzin hori koli vyššej vybusnosti krátko a pre co najlepsi efekt potrebuje aby za vybuchom tesne nasledoval ďalší. Vtedy vie tymto motorom vybavene auto vyslat vpred ovela rychlejsie ako nafta, benzinove auto preto ma byt ľahké, na kilá navise, alebo jazdu do kopca benzín hned reaguje znizenim výkonu . Vyhovuju mu konstrukcne mensie objemi a väčší počet  valcov. U LPG je vybusnost ešte vyššia tu sa pri koncernovych motoroch navrhnutych pre LPG dokonca pre rychle horenie plynu skracuje zdvih. Pri predbiehani vie teda porovnateľný benzin rozbehnut auto účinnejšie ako nafta. Na druhej strane je doslova zabava sledovat ako si 1.8Di-D od Mitsubishi (a samozrejme aj dalsie vydarene naftove motori) poradia s horskym prechodom ako napr. Donovaly. 1.8Di-D Lancer je hore kopcom krásne nadýchnuty, ochotne zrýchluje aj v momente ked to zacina byť divne samotnému vodicovi. Pre udrzanie motoru v chode však diesel potrebuje paliva viac ako benzín. Je vseobecne zname ze volba druhu pohonu by mala zalezat na charaktere pouzivania auta. Benzin je momentalne najlacnejsi a najspolahlivesi agregát a najdrahšie palivo. Koli svojej spolahlivosti je to vseobecne najrozšírenejšia volba (nie vsak nepodareny HTP). Na kratke presuvy s castymi rozbehmi v meste je dokonca treba volit verziu hybrid. Pri LPG pozor na to ze kazda jazda musi mat min.5km. No a v hornatych oblastiach s nalozenymi autami kupujme diesel - dbajme na to ze mu nevyhovuje sportova jazda.
« Posledná zmena: August 07, 2015, 11:56:26 popoludní od vincent »

vincent

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 43
  • Karma: +0/-0
Re:Lancer 1.8 DI-D (110kW)
« Odpoveď #14 kedy: August 07, 2015, 11:49:07 popoludní »
Takto som to sem pekne zhrnul na jednom mieste, aj ked je to mnohým jasné...