Autor Téma: Dávkovanie benzínu  (Prečítané 6485 krát)

deremond

Dávkovanie benzínu
« kedy: Máj 31, 2010, 08:05:26 popoludní »
Zaujíma ma kedy sa v Lanceri nespotrebuváva benzín? Predstavujem si to tak, že pokiaľ mám pustený plynový pedál a otáčky motora sa pohybujú nad istú hranicu a mám zaradenú rýchlosť, tak nie je potrebné dodávať benzín do valcov. Funguje to tak aj v praxy? Pri vyradenej rýchlosti sa vždy spotrebuváva benzín?

Alebo ako to je? :unsure: Oplatí sa jazdiť so zaradenou rychlosťou(napr. dolu kopcom) alebo na voľnobehu? (ide mi o spotrebu)

Ps: Na mojom aute som si všimol, že keď mám zaradenú dvojku a brzdím motorom, spomaľujem, tak pri nejakych otáčkach okolo 1000 mi trošička cukne autom, akoby sa niečo odpojilo a potom auto ide pomaly ďalej. Ale robí mi to vždy, tak som rozmýšľal ci to nesuvisí s tým čo píšem o otáčkach vyššie.

djbb

  • Hosť
Re:Dávkovanie benzínu
« Odpoveď #1 kedy: Máj 31, 2010, 10:35:01 popoludní »
Tvoja uvaha ja viac menej spravna. Ked jazdis na volnobeh, dolu kopcom vobec nesetris. Zasada je dolu kopcom na rychlosti! Okrem toho, ze si zbytocne neprehrievas brzdy castym brzdenim, setris aj benzin.  Myslim, ze na palubnom pocitaci mas polozku kde sa zobrazuje okamzita spotreba. Skus si to na nu prepnut a chod sa povozit. Skus ist dolu kopcom na rychlosti a bez nej. Uvidis co ti ukaze. :-)

Jonny22

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 37
  • Karma: +0/-0
Re:Dávkovanie benzínu
« Odpoveď #2 kedy: Jún 01, 2010, 09:20:11 dopoludnia »
djbb Napísal:
Citácia
Myslim, ze na palubnom pocitaci mas polozku kde sa zobrazuje okamzita spotreba. Skus si to na nu prepnut a chod sa povozit. Skus ist dolu kopcom na rychlosti a bez nej. Uvidis co ti ukaze. :-)


to nieje celkom tak lebo ked idem na volnobehu spotrebu mi palubny ukazuje na nulu. ako náhle začnem brzdiť ekonomer začne pomali stúpať a keď zastavím tak sa vyšplhá na maximum. Chcem tým povedať že ak pojdem s kopca či už z rýchlosťou alebo bez spotrebu bude ukazovať nulovú ale realita je taká že pri volnobehu tam určite nieaka spotreba bude. Ja neutrál pri jazde vobec nezaradujem, len ked stojím.

Čičo

Re:Dávkovanie benzínu
« Odpoveď #3 kedy: Jún 01, 2010, 10:35:43 dopoludnia »
Blbosť - bez zaradenej rýchlosti musí motor na voľnobehu udržiavať v chode palivo, pri zaradenej rýchlosti ho poháňajú kolesá a palivo teda nepotrebuje! Ak si niekedy videl mapy z RJ tak tam by si to pekne videl...
Ex: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW/125 k (1998) 

1norbert

  • Hosť
Re:Dávkovanie benzínu
« Odpoveď #4 kedy: Jún 01, 2010, 11:07:14 dopoludnia »
Cico_ZH Napísal:
Citácia
Blbosť - bez zaradenej rýchlosti musí motor na voľnobehu udržiavať v chode palivo, pri zaradenej rýchlosti ho poháňajú kolesá a palivo teda nepotrebuje! Ak si niekedy videl mapy z RJ tak tam by si to pekne videl...


Je to presne tak ako si napísal. ;)

cookiee82

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 56
  • Karma: +0/-0
Re:Dávkovanie benzínu
« Odpoveď #5 kedy: Jún 01, 2010, 02:02:49 popoludní »
ty este pri 1000 otackach brzdis motorom  :blink: ? to uz je asi na hranici kdey sa auto zacina dusit tak asi to bude nejaky system aby nezhasol motor...

deremond

Re:Dávkovanie benzínu
« Odpoveď #6 kedy: Jún 01, 2010, 08:05:46 popoludní »
cookiee82 Napísal:
Citácia
ty este pri 1000 otackach brzdis motorom  :blink: ? to uz je asi na hranici kdey sa auto zacina dusit tak asi to bude nejaky system aby nezhasol motor...


No jasne. Ked vidim, ze je predo mnou kolona, tak spomalim az na dvojku a idem krokom dalej na dvojke. Nerobim tak, ze vyradim, brzdim, a ked uz ide auto pomaly tak znova zaradim. Klasicka situacia pre kruhacom alebo kolonou.

dusanhomer

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 314
  • Karma: +2/-2
Re:Dávkovanie benzínu
« Odpoveď #7 kedy: Jún 01, 2010, 08:25:40 popoludní »
Ja tiez dobrzdujem motorom,niekedy az do jednotky,ale 1000 otacok je uz podla mna malo aj na diesel.Pod 1500 uz vyradzujem spojku

geri

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 8
  • Karma: +0/-0
  • Pohlavie: Mužské
Re:Dávkovanie benzínu
« Odpoveď #8 kedy: Jún 01, 2010, 10:16:28 popoludní »
Keď už je reč na túto tému - aký veľký rozdiel v spotrebe je ísť po meste 50 na trojku pri 3OOO ot. oproti na štvorku pri 2000 ot.?
Mitsubishi Lancer 1.3 \'96
Mitsubishi Lancer 1.3 \'95
Mitsubishi Galant 2.5 \'93
...asi som zberateľ

Čičo

Re:Dávkovanie benzínu
« Odpoveď #9 kedy: Jún 01, 2010, 10:26:19 popoludní »
Ktoré auto točí pri 50 km/h na štvorke 2000 otáčok? Skôr možno 2-3 prevod... Ale to je jedno, nedá sa to povedať paušálne, chcelo by to diagnostiku naživo... Pri tejto konkrétnej kombinácii by mala byť nižšia spotreba na nižších otáčkach, pri potrebe zrýchľovania by to už ale bolo asi iné...

Nižšie otáčky (pod 2000) nemusia nutne znamenať nižšiu spotrebu, takisto môžu škodiť iným veciam (dvojhmota a pod.)...
Ex: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW/125 k (1998) 

Jonny22

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 37
  • Karma: +0/-0
Re:Dávkovanie benzínu
« Odpoveď #10 kedy: Jún 01, 2010, 11:05:52 popoludní »
opravujem sa pri neutrále za jazdy ukazuje malu spotrebu cca 1 až 1,5 l

Rudha

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 34
  • Karma: +0/-0
Re:Dávkovanie benzínu
« Odpoveď #11 kedy: Jún 01, 2010, 11:37:44 popoludní »
Cico_ZH Napísal:
Citácia
Ktoré auto točí pri 50 km/h na štvorke 2000 otáčok? Skôr možno 2-3 prevod... Ale to je jedno, nedá sa to povedať paušálne, chcelo by to diagnostiku naživo... Pri tejto konkrétnej kombinácii by mala byť nižšia spotreba na nižších otáčkach, pri potrebe zrýchľovania by to už ale bolo asi iné...

Nižšie otáčky (pod 2000) nemusia nutne znamenať nižšiu spotrebu, takisto môžu škodiť iným veciam (dvojhmota a pod.)...


No ja chodím po meste 50 km/h zo zaradenou 4-kou a otáčkami cca 2000 .  :huh:  Keď klesnú na približne 1500_1400 pri spomalení , tak radím trojku . Nezdá sa mi to pre ten motor drastické  :angry:  ide v normálnom chode a v normálnej \" hlučnosti \" . Spotrebu nafty si myslím nemám tak velkú 6-7 l/100 s priemernou nohou , nato aký je to motor 66kw , 2 liter , 4D68 , Galant 93 .
Počul som že čo má felícia vstrekovacie čerpadlo tak pracuje na vyhodnotení situácie aké množstvo paliva valce potrebujú na svoj  výkon akú prácu majú odviesť toľko paliva im dodá . Čiže na teórií že keď ideš z kopca palivo nemíňaš je asi kus pravdy lebo valce nerobia výkon pre \" ťah do záberu \" , ale sa len vezú . :S
Galant r.93 /6,6 lit.-100/ 66 kW ,4D68

cookiee82

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 56
  • Karma: +0/-0
Re:Dávkovanie benzínu
« Odpoveď #12 kedy: Jún 02, 2010, 05:31:30 popoludní »
No tych 1400 je este asi v pohode,  ale tych vysie spominanych 1000 to je uz drasticke dost takze to cuknutie to asi bude nejaka ochrana aby nezhasol motor alebo proti detonacnemu spalovaniu alebo take nieco. Pri neutrale musi byt nejaka spotreba a pri zaradenej rychlosti by mala byt nulova pokial nieje stlaceny plynovy pedal bez ohladu na to ci sa ide z kopca alebo nie. Aspon co ja viem...

deremond

Re:Dávkovanie benzínu
« Odpoveď #13 kedy: Jún 02, 2010, 09:14:19 popoludní »
cookiee82 Napísal:
Citácia
a pri zaradenej rychlosti by mala byt nulova pokial nieje stlaceny plynovy pedal bez ohladu na to ci sa ide z kopca alebo nie. Aspon co ja viem...


No takto to nemoze byt. Predstav si ze mas zaradenu rychlost 1 alebo 2, nemas stlaceny plynovy pedal, ides pekne po rovinke. No a auto sa hybe. a co si myslis, ze pojde bez benzinu?  :) Takze podla mna tam musi byt akasi hranica otacok pri ktorej dodava benzin a pri ktorej uz nie. len potrebujem odbornika co mi to potvrdi.

Jonny22

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 37
  • Karma: +0/-0
Re:Dávkovanie benzínu
« Odpoveď #14 kedy: Jún 02, 2010, 10:47:41 popoludní »
z mojich skúseností pri zaradenej rýchlosti dáva benzín pri nejakých 600-650 otáčkach, ak máš vyšie otáčky tak nie