Autor Téma: chladiaca kvapalina  (Prečítané 17323 krát)

tomorrow

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 73
  • Karma: +0/-0
chladiaca kvapalina
« kedy: Jún 02, 2013, 09:28:26 dopoludnia »
Caute, vsimol som si, ze sa mi hladina chladiacej kvapaliny blizi k dolnej hranici. Aku kvapalinu doplnujete do svojich lancerov vy?
Mozu sa kvapaliny miesat alebo, ked budem menit, musim vymenit cely objem.

turbo32

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 663
  • Karma: +2/-2
Re:chladiaca kvapalina
« Odpoveď #1 kedy: Jún 02, 2013, 01:47:30 popoludní »
staci dokupit litrik tyrkysovej a doliat, kvapalina sa meni okolo 7 rokov provozu alebo neviem kolko km, hlavne teda pozeraj aby bola pre hlinikove bloky motorov

Čičo

Re:chladiaca kvapalina
« Odpoveď #2 kedy: Jún 02, 2013, 08:24:15 popoludní »
Sedem rokov je troška dosť na to, aby v nej zostali ešte nejaké z tých vecí, ktoré tam majú byť...
Ex: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW/125 k (1998) 

fixx

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 66
  • Karma: +1/-0
Re:chladiaca kvapalina
« Odpoveď #3 kedy: Jún 02, 2013, 08:34:59 popoludní »
ja mam predpisanu vymenu kazdych 60000km alebo 48 mesiacov. A ked mi chybalo trochu kvapaliny tak som dolial iba vodu.

turbo32

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 663
  • Karma: +2/-2
Re:chladiaca kvapalina
« Odpoveď #4 kedy: Jún 02, 2013, 11:35:57 popoludní »
pisal som z hlavy nechcelo sa mi pozerat do servisky

tomorrow

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 73
  • Karma: +0/-0
Re:chladiaca kvapalina
« Odpoveď #5 kedy: Jún 03, 2013, 11:26:08 dopoludnia »
ja mam predpisanu vymenu kazdych 60000km alebo 48 mesiacov. A ked mi chybalo trochu kvapaliny tak som dolial iba vodu.

aha tak to mozem asi rovno vymenit celu, prave sa chystam na tretiu servisnu, neviete nahodou, kolko sa do nasho lancera tej kvapaliny zmesti? Napr niekto kto uz ste tretiu servisnu absolovali, mohli by ste to mat napisane na fakture, kolko vam tam nacapovali.

turbo32

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 663
  • Karma: +2/-2
Re:chladiaca kvapalina
« Odpoveď #6 kedy: Jún 03, 2013, 11:38:30 dopoludnia »
podla tabulky motul 7L, tak ta sedmicka neboli roky ale mnozstvo co sa mi marilo :)

tomorrow

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 73
  • Karma: +0/-0
Re:chladiaca kvapalina
« Odpoveď #7 kedy: Jún 06, 2013, 09:16:30 dopoludnia »
Dik, takze potrebujem asi 4l chladiacej kvapaliny a 4 litre destilovanej vody? Alebo je lepsie kupovat uz namiesanu zmes?
Co som pozeral, tak vyzera, ze tato by mohla byt vhodna:

http://olejposta.sk/r_15565.html

Nemate niekdo fakturu z 3 servisnej, aby ste mi vedeli povedat, co si za tu chladiacu kvapalinu pytaju? Nech viem ci sa to vobec oplaca riesit.

turbo32

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 663
  • Karma: +2/-2
Re:chladiaca kvapalina
« Odpoveď #8 kedy: Jún 06, 2013, 11:33:25 dopoludnia »
teraz pozeram do servisnej knizky a interval vymeny chladiacej kvapaliny v lanceri pre 4Bx motory je prvych 180 000km alebo az 9rokov a kazdu prehliadku inspekcia, ak je bod mrznutia ok je potreba to menit kvoli inym parametrom?

tomorrow

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 73
  • Karma: +0/-0
Re:chladiaca kvapalina
« Odpoveď #9 kedy: Jún 06, 2013, 12:27:02 popoludní »
teraz pozeram do servisnej knizky a interval vymeny chladiacej kvapaliny v lanceri pre 4Bx motory je prvych 180 000km alebo az 9rokov a kazdu prehliadku inspekcia, ak je bod mrznutia ok je potreba to menit kvoli inym parametrom?

Ok dik, len pre istotu, kedze som to nejak nevygooglil, 1,8 103kW benzin je z tej rady 4Bx, hej?

turbo32

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 663
  • Karma: +2/-2
Re:chladiaca kvapalina
« Odpoveď #10 kedy: Jún 06, 2013, 01:31:44 popoludní »
no v serviske nieje pisane konkretne objem ale 20 000 covi interval pre motor 4Bx takze ano, ak chces vecer ti to mozem oskenovat a upnut sem

edit: aha uz som pochopil otazku, ano 1,8cka je 4B10
« Posledná zmena: Jún 06, 2013, 01:34:00 popoludní od turbo32 »

swandaus

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 37
  • Karma: +1/-0
  • Pohlavie: Mužské
Re:chladiaca kvapalina
« Odpoveď #11 kedy: December 09, 2016, 12:30:24 popoludní »
Tak som sa po dlhej dobe rozhodol, že skúsim rýpnuť do tejto témy. Rád by som vymenil chladiacu kvapalinu, no stále sa akosi nemôžem rozhodnúť akú. Čo som zatiaľ zistil: G11, G12 (i ich odnože) sú skoro všetky na báze etylénglykolu (v popise môže byť uvedený aj ako monoetylénglykol alebo 1,2-etylénglykol). Najväčší rozdiel medzi modrou resp. modro-zelenou (G11,G48) a červenou resp. ružovou (G12, G12+, G12++ a pod.) je v použitých antikoróznych inhibítoroch. Modré používajú anorganické aditíva (silikáty) a červené organické aditíva (označené ako OAT). Tu tiež spomeniem, že modré z pravidla neobsahujú amíny, nitrity a fosfáty, kdežto červené z pravidla neobsahujú amíny, nitrity, fosfáty, silikáty a bór. Výhoda silikátových inhibítorov je v rýchlom nástupe, ale nevýhoda v nižšej životnosti. Výhoda OAT je zas v predĺženej životnosti, no s pomalším nástupom ochrany. Preto vznikli tzv. HOAT, čo značí hybridnú technológiu, kde do OAT je pridané malé množstvo silikátov a označuje sa G12++. Tieto sa ale horšie zháňajú. G13 obsahuje okrem etylénglykolu aj glycerín a tak by mala byť viac "EKO".
V manuáli je napísané, že by sa do chladiaceho systému mala liať ("samozrejme originál") Dia Queen Super Long Life Coolant Premium alebo ekvivalent tzn. bez silikátovú, bez amínovú, bez nitrátovú a bez bórovú HOAT kvapalinu.
Už toto sa mi vylučuje, keďže HOAT obsahuje silikáty. Tiež by som týmto zavrhol modrú G11, pretože tam sú silikáty primárne. Takže mi zostáva už len skupina červených kvapalín.
Samozrejme tu nerozoberám lacné alebo no name kvapaliny, ktoré neprešli ani testom pH alebo testom dostatočnej rezervnej alkality a pod.
Moja otázka teda znie - má cenu sa hnať za originálom alebo zháňať HOAT ako napr. http://kvapaliny.heureka.sk/dynamax-cool-ultra-g12-plus-plus/? Resp. ak tam nalejem napr. https://www.motorove-oleje.sk/total-glacelf-auto-supra-nemrznuca-kvapalina-oranzova-1l/ či to bude vyhovovať? Samozrejmosťou je preplach pred nálevom novej kvapaliny.
Celkom by ma zaujímali vaše názory, pretože kým by som si ja vybral kvapalinu, tak už by existovala min. norma G16..  ;D ::)
« Posledná zmena: December 09, 2016, 12:32:29 popoludní od swandaus »

djbb

  • Hosť
Re:chladiaca kvapalina
« Odpoveď #12 kedy: December 09, 2016, 05:37:35 popoludní »
Nalej tam ako vsetky servisy G48 a mas po probleme...

PatkO

  • „Kto má peniaze, kúpi si auto. Kto ich nemá, zomrie inak.“
  • Global Moderator
  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 697
  • Vozidlo: 2009 Mitsubishi Lancer Sportsback
  • Karma: +5/-3
  • Pohlavie: Mužské
Re:chladiaca kvapalina
« Odpoveď #13 kedy: December 09, 2016, 07:01:56 popoludní »
JJ suhlasím s adminom :) Každých 5 rokov preplach a G48 a no problem :) Riešiš kde aké normy no zbytočne :)  dôležitý je bod kryštalizácie v mraze a aby si ju raz za 5 rokov/xyz km vymenil aby bola zachovaná ochrana chladiaceho systému pred koróziou nič viac nič menej :)
« Posledná zmena: December 09, 2016, 11:00:58 popoludní od PatkO »

swandaus

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 37
  • Karma: +1/-0
  • Pohlavie: Mužské
Re:chladiaca kvapalina
« Odpoveď #14 kedy: December 10, 2016, 09:07:15 dopoludnia »
No ani by som to toľko neriešil, ale v manuáli je priamo napísané, že kvapalina nesmie obsahovať silikáty - a G48/G11 je práve na báze silikátov... Z toho mi vyplýva, že G12 by mala byť vhodnejšia alternatíva.