Autor Téma: Mitsubishi colt  (Prečítané 5677 krát)

Lucia123789

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 2
  • Karma: +0/-0
  • Pohlavie: Ženské
Mitsubishi colt
« kedy: September 17, 2016, 11:44:26 dopoludnia »
Caute, chcem sa opytať mam mitsubishi colt 1.5 glxi r.v. 1995. Pri naštartovaní kolíšu otáčky a auto skapíňa až ked sa zohreje ide normalne. Nevie niekto čo by s tym mohlo byť?

PatkO

  • „Kto má peniaze, kúpi si auto. Kto ich nemá, zomrie inak.“
  • Global Moderator
  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 697
  • Vozidlo: 2009 Mitsubishi Lancer Sportsback
  • Karma: +5/-3
  • Pohlavie: Mužské
Re:Mitsubishi colt
« Odpoveď #1 kedy: September 17, 2016, 03:04:21 popoludní »
Zanesená škrtiaca klapka prípadne chybná lambda sonda ktorá až po zahriatí katalyzátora začne fungovať ?

djbb

  • Hosť
Re:Mitsubishi colt
« Odpoveď #2 kedy: September 17, 2016, 08:14:50 popoludní »
Zanesena klapka, rozladena klapka, vadny motorcek volnobehu, vadna RJ motora... Origo servis a vycitat realne data z jednotky. Hlavne pokial nevies, vicim nekrutit. Moze byt potom este horsie

Čičo

Re:Mitsubishi colt
« Odpoveď #3 kedy: September 17, 2016, 08:27:34 popoludní »
Ktorá z tých vyššie spomenutých vecí sa opraví teplotou?
Ex: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW/125 k (1998) 

PatkO

  • „Kto má peniaze, kúpi si auto. Kto ich nemá, zomrie inak.“
  • Global Moderator
  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 697
  • Vozidlo: 2009 Mitsubishi Lancer Sportsback
  • Karma: +5/-3
  • Pohlavie: Mužské
Re:Mitsubishi colt
« Odpoveď #4 kedy: September 18, 2016, 11:11:49 dopoludnia »
Ktorá z tých vyššie spomenutých vecí sa opraví teplotou?
Hodnota napätia na lambda sonde sa mení od 0,1 do 1V. Lambda sonda začína pracovať až pri teplote 300-500 °C. Frekvencia lambda sondy je 1 až 10 Hz. Niektoré lambda sondy obsahujú aj výhrevné teliesko na skrátenie času zahriatia lambda sondy. Takže z princípu sa dá usúdiť že teplota vysoko ovplyvňuje funkciu lambda sondy. Pri sondách vzdialených ďalej od motora sa používajú sondy s el. vyhrievaním. Vyhrievanie sa klasicky zapája do tej istej vetvy napájania ako napr. čerpadlo paliva v nádrži, t.j. ovláda ho relé čerpadla. Nehovorím že je to aj prípad tohto motoru ale častou chybou keď auto na voľnobehu po naštartovaní "blbne" a až po zahriatí ide rovnomerne býva najčastejšie škrtiaca klapka alebo lambda sonda. Pokiaľ pri opakovanom studenom štarte motor zle chytá a z výfuku cítiť benzín, je to typický príznak zlej lambda sondy. Rovnako sprievodným javom je vyššia spotreba, kolísanie otáčok a samozrejme výrazne skrátenie životnosti katalyzátora. Väčšinou je sprievodným javom štrajkujúcej lambda sondy aj svietiaca kontrolka riadenia motora.
« Posledná zmena: September 18, 2016, 11:14:23 dopoludnia od PatkO »

Čičo

Re:Mitsubishi colt
« Odpoveď #5 kedy: September 19, 2016, 08:29:00 dopoludnia »
Otáčky mu kolíšu hneď po naštartovaní kedy lambda nie je v činnosti a upraví sa to až po zohriatí motora kedy je lambda zohriata a v činnosti už dávno.

A v r. 1995 o vyhrievaných lambdách Colty ani nechyrovali...
Ex: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW/125 k (1998)