Môže.
Takisto môže byť ale chyba v obsluhe na EK ako v mojom prípade. Z prvej v mojom meste ma vyhodil ešte len zasunul sondu do výfuku, že to ani nezmeria. Ešte mal poznámky, že to bude možno aj kvôli tej dvojitej koncovke výfuku, ktorú tam mám. Že to tak je od výroby zrejme ani netušil.
Potom som išiel inde cca 20 km takže bol motor zohriaty na prevádzkovú teplotu (čo toho prvého pána vôbec netrápilo). Okrem toho treba aj počkať kým sa motor neprepne z chudobnej zmesi (vysoký obsah NOx) na stechiometrickú. Taktiež je dobré sa predtým niekde previezť a na vyšších otáčkach aspoň takých 4 tis. - napr. po diaľnici nepôjdeš na 5-ke, ale na štvorke) - a tým „vypáliť” denox katalyzátor (trocha iný ako klasický v iných áutách).
Takže by som najskôr vyskúšal toto, príp. aj tie sviečky (neviem koľko majú km) a potom riešil ďalej...