Jedná sa o Mitsubishi ASX 4x4 s dieselovým motorom s objemom 1,8l a výkonom 110 kW. Jedného dňa proste zastalo na ceste.
Dnes mi bolo zo servisu oznámené, že oprava vozidla je možná len formou výmeny celého polomotora. Zistená bola netesnosť všetkých ventilov a netesnosť piestnych krúžkov na treťom valci.
Vozidlo v čase poruchy malo 5 rokov a jeden mesiac a nabehané malo 125 tis. km.
Všetky doporučené pravidelné prehliadky boli absolvované v autorizovaných servisoch. V inom servise vozidlo nikdy nebolo. Rovnako vozidlo bolo po prejdení cca. 25 tis. km v servise na zvolávacej akcii, kedy bolo upravované vstrekovanie s cieľom zníženia hlučnosti motora. Inými slovami, počas prvých 25 tis. km mohlo dôjsť u motora k nadmernému zníženiu jeho životnosti z dôvodu nesprávneho nastavenia a prevádzky s nesprávne nastavenými parametrami vstrekovania.
Servis sa vraj pokúšal zabezpečiť u importéra zľavu na diely potrebné pri oprave formou tzv. GOODWILL (predpokladám, že je to iný výraz pre kulanciu). Toto bolo importérom zamietnuté.
Má niekto nejakú ideu ako prinútiť importéra vyjsť v ústrety?
Na to, že sa jedná takmer o prémiovú značku, takýto prístup ma prekvapil. Dať za opravu vozidla 7 000 € je mrzuté. Toto predsa nie je bežná závada, aby ju importér mohol odignorovať.