Autor Téma: Vymena relektorov za bi-xenony  (Prečítané 8660 krát)

dodko

  • Hosť
Vymena relektorov za bi-xenony
« kedy: November 18, 2013, 07:22:51 popoludní »
Vedel by niekdo poradit co by obnasalo vymenit reflektory-halogenove za bi-xenonove ,ci patica na nastavenie svetiel pasuje atd.diky za rady :)

djbb

  • Hosť
Re:Vymena relektorov za bi-xenony
« Odpoveď #1 kedy: November 18, 2013, 08:21:34 popoludní »
Nemas ich ako zalozit. Xenony niesu len reflektory ale kopec dalsich veci o ktorych ani netusis. Ak si si nekupil auto s tym, tak smola... Mozes pouzit univerzalne vybojkove sady, ale riskujes zobrate papiere od policie a neprejdes STK...

Cross

Re:Vymena relektorov za bi-xenony
« Odpoveď #2 kedy: November 19, 2013, 12:22:46 popoludní »
Ak máš auto v záruke, daj si ich namontovať v autorizovanom servise a neprídeš ani o záruku. A ak sa jedná o xenóny tak mal by si mať číru prednú optiku, ostreky svetlometov a natáčace a samonastavovacie svetlomety... pravda je taká že pri novších autách stačí zahlásiť, že sú už od výroby. Vo väčšine prípadov Ti stačí mať číru optiku a ostreky. Ďalšia vec, ak by bol policajt vrták, jednoducho odstrániš "poruchu" na mieste, vymeníš xenón za halogén a je to...stalo sa mi to, bolo to v pohode, známemu len zobrali papiere s tým že prišiel na oddelenie ukázať, že si dal halogénky a vrátili mu ich... XYZ áut tu behá s xenónami a NIKTO NIKDY na STK s tým problém nemal, či to už boli čínske šmejdy alebo nejaké drahé bi-xenóny. Xenónová výbojka je trošku väčšia ako klasika, no vlezie v pohode, jedine treba urobiť dieru do zadného krytu svetlometu, aby Ti prešli káble, na ktorých je gumová prechodka kvôli vode a potom už len umiestniť niekde do motorového priestoru meniče na xenóny...v podstate je to veľmi jednoduché, len je to zdĺhavá robota ak to treba dizajnovať s pílkou a vŕtačkou :-)

djbb

  • Hosť
Re:Vymena relektorov za bi-xenony
« Odpoveď #3 kedy: November 19, 2013, 09:18:41 popoludní »
Cross vies ze si protirecis???
1. autorizovany servis ti nevie niajako "vymenit" halogenove svetla za xenony. To sa ako som uz pisal neda! To niesu len reflektory s vybojkami, ale cely system... A toboz ak mas auto v zaruke ti to dokonca NESMIE urobit!

2. Popisujes to spravne, mal by si mat reflektor prisposobeny na typ pouziteho xenonu, potrebujes ostrekovace svetiel, system automatickeho nastavovania v zavislosti na zatazeni naprav...atd.  Neviem co myslis "natáčace a samonastavovacie svetlomety". Este som podobnu kombinaciu nepocul a to robim s autami viac ako 20 rokov...
U policajtov Ti to tiez neprejde tak lahko, nakolko niesu blby vsetci, ako sa o nich hovori. Ked vidia manualne nastavovanie svetiel na pristrojovke a tebe svietia xenony, pri dobrom dostanes pokutu, v najhorsom ti zoberu papiere do odstanenia "zavady".  STK to uz postupne zacnu kontrolovat, nakolko uz zacinaju kontrolovat aj ich... :(

3. jedine co mozes urobit s rizikom pokuty a straty papierov je montaz UNI xenonov, ktore nasadias namiesto H4 alebo H7 a upravis ako uz pisal Cross.


Cross

Re:Vymena relektorov za bi-xenony
« Odpoveď #4 kedy: November 20, 2013, 08:35:37 dopoludnia »
To djbb:

Tú výmenu v servise som si nevymyslel, ale zažil ;-) Známy má Seat Toledo a chcel tam xenóny a športový filter, tak som bol s ním v servise v Seate a tam mu vymenili halogénky za prestavbovú sadu xenónovú, no s filtrom mali reči, tak pred každou garančnou prehliadkou som mu ho vyberal. Dostal normálne faktúru, samozrejme cena bola dosť vysoká, no nikto nič nemal proti tomu...Bola možnosť to vymeniť za originál xenónové reflektory už zo zabudovanými systémami, no stálo to vtedy cca 13.000 SK za 1 svetlomet + robota, tak dal si len prestavbovú sadu.

Natáčacie a samonastavovacie svetlomety som nevedel lepšie popísať, myslím že je to gyroskopické natáčanie a pod :-)

A s tými policajtmi veľa závisí od samotného policajta aj od vodiča ako sa k tomu postaví...ak je to kontrola spojená s buzeráciou, tak to je dotyčný rovno v prdeli :-D Ja som mal na starom Peugeote bi-xenóny, starú mriežkovanú optiku bez všetkého, len som si to dal nastaviť u známeho aby to neoslňovalo vodičov a nikto ma nikdy nezastavil kvôli xenónom...dostal som pokutu za rozbité čelné sklo, no xenóny neriešil...ale ako som už písal, všetko závisí od policajta :-(

A na STK je to divné a komplikované...stále platí, čím máš väčší popolník, tým menej závad technik vidí :-D a každý systém má svoje muchy, len ich treba nájsť a nepreháňať to...celé to STK mi lezie na nervy, aj keď mám zmiešané pocity...je to dobrá vec, lebo vrakov, čo ohrozujú životy iných sa proste treba zbaviť, no ináč je to len čistá buzerácia a biznis...technici na STK, tak isto ako ja colníci si jednoducho "privyrábajú" a myslím že to nechcú meniť, čiže vždy tu budú možnosti, ako Ti auto prejde cez STK aj keď je to vrak ;-) je pravda, že také veci by sa nemali diať, no myslím si že dať 55€ za STK a EK je zderstvo nášho štátu...

Čičo

Re:Vymena relektorov za bi-xenony
« Odpoveď #5 kedy: November 22, 2013, 10:42:47 popoludní »
Dať xenóny do „starej mriežkovanej optiky” je čistý kreténizmus! K ostatnému sa radšej nevyjadrujem...  :-X
Ex: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW/125 k (1998)