Autor Téma: DPF filter  (Prečítané 17338 krát)

Martin Rebro

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 8
  • Karma: +0/-0
DPF filter
« kedy: Október 24, 2010, 02:00:38 popoludní »
Zdravím.
mám nabehaných cca 1800 km a zatiaľ som nezaregistroval že by prebiehala regenerácia DPF filtra.Vie mi niekto povedať ako to prebieha, alebo ako sa správa auto(motor) pri tejto činnosti?(príručku prečítanú mám)
Stretol som kámoša a ten má známeho so 110 kw 4 WD  a mal s tým sakra problém, lebo po  cca 7000 km mu vytlačilo olej cez hrdlo pre mierku cca 1L v servise mu to pichli na comp a povedal mu že PP 24x hlásil nutnosť regenerácie. Kámoš tvrdil že sa mu nič na display nezobrazilo(čo sa nedá prehliadnuť lebo každá zmena je vypípaná až to lezie na nervy)Iná vec je , že asi vôbec nekontroloval hladinu oleja, lebo to že mu stúpa musí hneď zbadať!
 Mám z toho celkom obavy ,lebo je to môj prvý diesel a za tie prachy by to malo byť aj trochu odolné!
U mňa je olej čierny, ale stále je medzi ryskami asi do 3/4

Ináč tu sú zaujímavé príspevky : http://www.mitsubishiclub.cz/forum-tema/mitsubishi-asx-87317

http://www.forum.ford-club.cz/viewtopic.php?f=192&t=63

Ďakujem

1norbert

  • Hosť
Re:DPF filter
« Odpoveď #1 kedy: Október 24, 2010, 03:50:15 popoludní »
pochybujem, že niekto prehliadne 24x cervený napis na prístrojovej doske. :huh: asi je to potom poriadny ....

stací postupovat podla toho co si cital v prírucke, teda konstantnou rýchlostou na nižsom stupni urobit tu regeneráciu, najlepsie na dialnici alebo mimo mesta aby ta nic nebrzdilo.

tryskáč

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 1
  • Karma: +0/-0
Re:DPF filter
« Odpoveď #2 kedy: November 01, 2010, 09:58:28 popoludní »
mám tiež natočené len niečo cez 2kkm. Regeneráciu zbadáš tak, že sa Ti značne zvýši spotreba nad priemer a aj ked dáš nohu z plynu pri zaradenej rýchlosti ukazovateľ spotreby neklesne na nulu, ale ostane na úrovni cca 2 l. Inak počas regenerácie to zožerie 4-5 dcl nafty navyše.  :angry: Podla vyjadrenia Bikera z cz k tomu dochádza každých 400 km, u mňa zatiaľ 3x za 2kkm, až teraz si to odmeriam.
ďalej len môj dohad: Ak sa jazdí hodne na krátko a studeno nie ja asi tento proces úspešný a filter sa aj tak zanesie, vtedy by sa mala rozsvietiť kontrolka filtra a treba jazdiť podľa info z návodu. Bohužial pri týchto činostiach motora vynútených pokryteckým ekologickým alibizmom dohádza k riedeniu oleja naftou a na kontrolu jeho kritickej \"naftovatosti\" slúži daľšia kontrolka a značka x na mierke /podľa mňa je vééééľmi vysoko/

Dusoko

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 4
  • Karma: +0/-0
Re: Re:DPF filter
« Odpoveď #3 kedy: November 04, 2011, 05:36:41 popoludní »
nikto nič?

Dusoko

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 4
  • Karma: +0/-0
Re: Re:DPF filter
« Odpoveď #4 kedy: November 04, 2011, 05:37:11 popoludní »
sory

djbb

  • Hosť
Re: Re:DPF filter
« Odpoveď #5 kedy: November 05, 2011, 01:01:42 popoludní »
Citácia: \"tryskáč\" post=6160
mám tiež natočené len niečo cez 2kkm. Regeneráciu zbadáš tak, že sa Ti značne zvýši spotreba nad priemer a aj ked dáš nohu z plynu pri zaradenej rýchlosti ukazovateľ spotreby neklesne na nulu, ale ostane na úrovni cca 2 l. Inak počas regenerácie to zožerie 4-5 dcl nafty navyše.  :angry: Podla vyjadrenia Bikera z cz k tomu dochádza každých 400 km, u mňa zatiaľ 3x za 2kkm, až teraz si to odmeriam.
ďalej len môj dohad: Ak sa jazdí hodne na krátko a studeno nie ja asi tento proces úspešný a filter sa aj tak zanesie, vtedy by sa mala rozsvietiť kontrolka filtra a treba jazdiť podľa info z návodu. Bohužial pri týchto činostiach motora vynútených pokryteckým ekologickým alibizmom dohádza k riedeniu oleja naftou a na kontrolu jeho kritickej \"naftovatosti\" slúži daľšia kontrolka a značka x na mierke /podľa mňa je vééééľmi vysoko/


Gratulujem, konecne niekto kto pochopil system DPF. Bohuzial je to dan za EURO5 a mozem zodpovedne potvrdit, ze s tymto ma problem kazda automobilka.
Problem vznika v pripade, ze auto jazdi na kratke vzdialenosti (po meste), vtedy motor nieje schopny vykonat automaticku regeneraciu a vznika problem. Pokial sa jazdi na dlhsie trasy, vodic ani nevie, ze sa nieco deje...  Spravny popis funkcie DPF vid vissie, vratane dosledkov...

miniar

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 1
  • Karma: +0/-0
Re: DPF filter
« Odpoveď #6 kedy: November 08, 2011, 12:15:14 popoludní »
mam lancer 2008 70 000 km a začali skurvene problemi turbo raz ide a raz nejde dpf vyčistene turbo tiež a nepomaha

Dusoko

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 4
  • Karma: +0/-0
Re: Re: Re:DPF filter
« Odpoveď #7 kedy: November 09, 2011, 03:11:25 popoludní »
Ja som včera zasa urobil asi 400 km / už mám vyše 4000/  a vypol som rádio že si to idem odsledovať. Tak asom zistil že jazdenie sa líši zvukom motora..čím ďalej pri každom stlačené plynu vydáva horší a horší zvuk, niečo ako keď klepú ventili. Potom som zacítil divný smrad, ako keď sa vypaluje niečo nové. Žiadnu zvýšenú spotrebu som nezaznamenal, ani pri tom ked som dal nohu z plynu, ani žiadne kúdole dymu za sebou...Asi po 20 minútach sa zmenil zvuk motora a teraz si pradie a ševelí ako mačiatko a je to radosť sa na tom voziť. Olej mám stale tak ako som mal keď som to kúpil, akurát je čiernejčí... takže ked sa to vyčistí tak to je radosť počúvať a keď sa to postupne začne upchávať tak sa trošku  zmení len zvuk motora..Keď som doteraz počúval rádio tak som si to ani nevšimol..