Mitsubishi Club SK
Poradňa => Lancer => Téma založená: Tom H. Apríl 15, 2016, 05:58:04 popoludní
-
Ahojte,
Na aute sa mi objavila jednoducha, ale celkom osemetna zavada - pravdepodobne z nadrzky mi unika kvapalina do ostrekovacov. Nedavno som si nasiel pod pravym prednym kolesom pomerne velku mlaku a podla vone aj farby som to identifikoval ako tento "cistic". Dnes rano som tam skusobne nalial asi liter a pol vody, vsetko fungovalo normalne, ale dal som pod auto lavor, aby som videl pripadne uniky. Teraz som to bol skontrolovat a opat to bolo vytecene. Nie je to prudom, ale z niektoreho miesta to kvapka, az vykvapka cela (alebo aspon velka vacsina) nadrz. Je k tomu bohovsky zly pristup a na Internete sa mi zatial nepodarilo najst velmi uzitocne rady, teda mam nasledujuce otazky.
1, Stretol sa s tymto niekto na svojom Lancerovi?
2, Nema niekto schemu zapojenia tohto systemu? Kade a ako to ide...
3, Nepoznate nejaku tekutinu, ktora by bola pouzitelna na zalepenie takychto malych netesnosti? Nieco podobne ako moderne sprejove lepiace sady na pneumatiky, ktore upchaju dieru a stvrdnu na vzduchu. Samozrejme nechcem, aby mi to zalepilo cely system. :)
Nechce sa mi samemu davat dole predny naraznik, svetla a co ja viem co este, ale ak by sa tam dalo nejak rozumne dostat zospodu, tak by som to skusil opravit sam. Akurat som vo Svajciarsku a nechce sa mi to zatial davat do autorizaku.
Vopred vdaka!
Tom
-
Ja by som to videl na nejaku hadicku skor ako nadobku. inak naraznik das dole velmi rychlo. odsrobujes naspodu sroby kde je spojeny zo spodnym olpastovanim a na vrchu ten cierny plast s mriezkou a ostatok je klik ak si dobre pamatam
-
Jasne, moze to byt aj hadicka, pripadne nejaky spoj (asi najpravdepodobnejsie). Len momentalne vobec nevidiet odkial to kvapka. Skusim sa zajtra nejako kuknut pod auto a snad sa mi to podari lokalizovat. Len ta schema by bola velmi napomocna :)
EDIT: Tak som sa pokusil dostat k nadrzke a hadickam cez plastovy kryt medzi pravym prednym kolesom a naraznikom (velka cierna plastova mriezka), kedze je to priamo za nim. Avsak, nepodarilo sa mi odsrobovat 2 sroby, ktore to drzia o naraznik. Typek na youtube ich vysrobuje za 10 sekund, ja som sa s nimi babral 20 minut, ani jemne pacenie a pouzitie viacerych nastrojov nepomohlo. Musi to byt zazrate niekde na druhej strane a bal som sa, ze to vytrhnem a uz to nedam naspat. Autorizak Mitsubishi mam kilometer od domu, asi im to tam cez tyzden hodim, nech sa "hraju" oni.
-
Tom, daj auto do autorizaku.....nebude to draha zalezitost. Pojde naozaj asi len o nejaku drobnost. Daj vediet ako si dopadol.
-
Nádržku uvidíš pred pravým kolesom, tam tiež prípoj hadičky. V kľude to môže byť aj prasknuté alebo prebité nejakým kameňom cez tie orvory pred pravým kolesom.
Keď chceš tu som upol servisný manuál na Lancer tak možno ti to pomôže: http://www.mitsubishi-club.sk/lancer/servisny-manual-lancer-na-stiahnutie/ (http://www.mitsubishi-club.sk/lancer/servisny-manual-lancer-na-stiahnutie/)
-
PatkoDuda: Jasne, ja presne viem kde to cele je :) Diky moc za ten manual, zajtra to pozriem.
-
mne tiekla nádržka ostrekovača.....na motorčeku ostrekovača bola netesnosť alebo prasklina, pomohlo sekundové lepidlo....
-
EDIT: Tak som sa k tomu dostal, vdaka servisnemu manualu od PatkoDuda. Pristup na h*vno, ale nekvapka to od cerpadla. Zda sa, ze samotna nadrzka je lepena z 2 casti a niekde pri tom spoji to presakuje (alebo je to prasknute inde, nevidiet to z pohladu, aky som mal). Takze autorizak, ale aspon som skusil. :) Potom napisem, ked to bude opravene. Vdaka za komenty!
-
Tesnosť či celistvosť nádržky nie je problém skontrolovať, nádržka je jednoducho zvrchu "zasunutá" do kovovej koľajničky - potiahnutím sa dá zdvihnúť a prehliadať z každej strany. Skúšal som rôzne žiarovky do tlmených svetiel, tak som mal lepší prístup.
-
Bol som s tym v servise, mechanici na to pozreli a zistili, ze to tecie pri, resp. cez pumpu, ktora je namontovana na nadrzku. Podarilo sa im to provizorne zalepit a zda sa, ze to netecie. Avsak, aj tak to dam buduci tyzden vymenit za nove a poriadne opravit, aby som to nemusel riesit opat v (blizkej?) buducnosti.
-
Nemrznúcu zmes nalievať dostatočne včas...
-
Celu zimu som mal v aute zmes do -20, co predpokladam stacilo na Holandsku zimu do -5. :) Tymto to urcite nebolo.
-
Tom kolko si dal za to lepenie v servise?
-
Za "diagnostiku" a lepenie som nedal nic. Nova pumpa je za 120 + praca (ktora je vo Svajci drahsia ako material). Takze cca 260EUR ma bude dokopy stat tato sranda. Nevadi, prva zavada na aute po 6 rokoch a bude to vsetko poriadne spravene. :)
EDIT: Lepenie bolo sucastou dohody, ze sa to normalne opravi. Aby to nevyzeralo, ze rad vyhadzujem peniaze.
-
Pekna palka 260eur.
-
Hej, je to vela, ale inak sa to tu neda riesit. Urcite by som to vedel zalepit aj sam, resp. neprist do servisu, ale boh vie kolko by taketo riesenie vydrzalo. Hlavne je to pre mna ale otazka bezpecnosti. Nedavno som isiel v dlhom tuneli, kde bolo kopec kamionov, ktore hadzali bordel na sklo a nemal som si to poriadne ako umyt. Nebolo to vobec prijemne a ani bezpecne, ked clovek nevidi na cestu a nema kde zastat.