Autor Téma: Rozvody 1.6 2015  (Prečítané 2028 krát)

Cabo

  • Mladší člen
  • **
  • Príspevkov: 77
  • Karma: +0/-0
  • Pohlavie: Mužské
Rozvody 1.6 2015
« kedy: Apríl 03, 2025, 10:13:47 dopoludnia »
Ahoj, kedy mam vymenit rozvody na lanceri? Je tam asi retaz, auto ma od nova 80tkm, v knizke pise podla potreby,,, nechapem co to znamena,,kedy je ta potreba????? 1.6 87kw 2015

slavo sk

  • tactrix
  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 29
  • Karma: +0/-0
  • Pohlavie: Mužské
  • ladenie motorov,diagnostika, oprava GDI, lpg
Re:Rozvody 1.6 2015
« Odpoveď #1 kedy: Apríl 06, 2025, 12:24:54 dopoludnia »
podla potreby znamena po kontrole ,clovekom ,ktory vie posudit stav retaze ,lebo u 1,8 retaze odisli aj po 70kkm zatial som na 1.6 retaz nemenil ,lebo je tam iny druh ako na 1.8 a vydrzi omnoho viac ,ale kontola co 60KKM je na mieste teda pri 120000km ju treba skontrolovat
zvysovanie vykonu benzinovych motorov, gdi klapky cerpadla vstreky cistenie a meranie ecuflash ,logovanie,diagnostika zlozitych zavad, optimalizacia lpg nie som autoservis ,je to len moja zaluba

mikro

  • Člen
  • ***
  • Príspevkov: 125
  • Karma: +2/-0
Re:Rozvody 1.6 2015
« Odpoveď #2 kedy: Apríl 15, 2025, 02:02:23 popoludní »
tak ja neviem....mam lancer 2009 ,motor 4B10 ,najazd 165000km a doteraz som rozvodovu retaz resp.ine sucasti rozvodu neriesil.Klasicky predpisany servis(olej,filtre),iridiove  sviecky po 100tis km a tot vse. Startuje na prvy krat,po zahriati na volnobehu - ziadne kolisanie otacok.Ci uz v autorizovanom servise alebo neautorizaku po diagnostike motora vsetko OK. Emisie na kontrole stale uplne v pohode.Ono sa mozno u niekoho obcas vyskytne nejaka materialova chyba (napr.tej retaze) ,ale je to skor vynimka ako pravidlo.Skor by som povedal,ze vacsi vplyv na to ma ,ci je za volantom zodpovedny vodič alebo jelito   ;D

Jax

Re:Rozvody 1.6 2015
« Odpoveď #3 kedy: Apríl 15, 2025, 05:48:00 popoludní »
Zdarec,

Tak co se tyka benzinu 1.6 85kW, 86kW(2011 - 2017) a vlastne aj 1.5 80kW(2008 - 2010) a jeste 1.8 103kW(2011 - 2014), tam jak rika Slavo je retez reseny jinak a neni tak nachylny na natazeni jako tomu bylo u 1.8 105kW(2008 - 2010).
Takze pokud ti pri nastartovani nelitaj otacky nahoru dolu o 300 a vice otacek kazdych par vterin nebo neslysis pri startu kovove chrastivy zvuk, ktery predtim slyset nebyl neresil bych nic.
Retezy u zminenych bez problemovych motorizaci vydrzej klidne 250TKM, ale je pravda zalezi na tom jak se k tomu autu chovas, kratke trate nejsou zrovna ok. Lancer ma rad kdyz ho po prohrati oleje trosku protahnes a ne jenom konstatni rychosti na dalnici, ale pekne po okreskach a omezovace se bat nemusis.  8)

Kazdopadne pokud mas strach, tak je klidne muzes nechat vymenit aby si mel na dalsich 250TKM klid na dusi.  ;D