Autor Téma: Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)  (Prečítané 23700 krát)

PatkO

  • „Kto má peniaze, kúpi si auto. Kto ich nemá, zomrie inak.“
  • Global Moderator
  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 697
  • Vozidlo: 2009 Mitsubishi Lancer Sportsback
  • Karma: +5/-3
  • Pohlavie: Mužské
Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« kedy: Október 28, 2015, 06:31:28 popoludní »
Čaute :D Napíšem to tu ako varovanie pre mnohých majiteľov nieje to žiadne strašenie alebo čo :D  určite si spomínate na príspevok keď sa objavili problémy u môjho myšiaka. Kto nie tu je link: http://www.mitsubishi-club.sk/lancer/dusiaci-sa-motor/
Autíčko je r.v. 2009 najazdených 176000km.
Takže autíčko mám opravené a kde bola chyba ? Takže chyba bola v natiahnutom rozvode (presnejšie natiahnutá rozvodová reťaz, dodrbaný napinák).
Dozvedel som sa (aspoň zo zahraničných stránok) že je to u lancerov z tých rokov s motormi 4B10,4B11...(1.8, 2.0...) bežnou závadou a vyzerá to nejak takto: https://www.youtube.com/watch?v=UdOBGun5_nc
 Týmto článkom by som len chcel upozorniť majiteľov 1.8-čiek skorí majú už vyšší nájazd aby si dali skontrolovať rozvody u mňa to takmer skončilo totálnou deštrukciou lebo reťaz bola tak natiahnutá že napínak bol plne vysunutý a napriek tomu bola medzi klzákom a napinákom medzera 2-3mm. U mňa to skončilo len preskočenou vačkou nasávania o 1 zub. V olejovej vani sa nachádzali kovové čiastočky ktoré sú pravdepodobne z reťaze kedže nikde nieje žiadne poškodenie a kompresia je dobrá. Na aute bol samozrejme vymenený celý rozvodový kit (2xretaz, 4 klzáky, napinak,....) + menený simering, preplach motora, 3x olej.

Suma sumárum 1500€ vyhodených do vzduchu :D (ešte to riešim cez záruku na skryté vady no je otázkou či sa s tým niekde dostanem)

Autíčko bolo servisované v servise Japanese Customs v Poprade. Neskôr napíšem aj recenziu na servis.

Prikladám aj foto môžte sa pokochať :D


dusanhomer

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 314
  • Karma: +2/-2
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #1 kedy: Október 28, 2015, 06:39:05 popoludní »
Mne to hovoril aj servisak v mitsubishi ze to odporuca skontroloval po 120000km aj ked to nemaju ako povinny ukon v servise,takze nieco natom bude

Mato666

Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #2 kedy: Október 28, 2015, 10:09:08 popoludní »
No aspon ze sa ti neroztrhla ako sa trha na BMW-ckach :) (s cim mam zial osobnu skusenost)

Natiahnuta retaz by sa vsak mala pri studenych startoch nejako prejavovat, napr. iny zvuk motora... Mal si takuto skusenost, resp. vsimol si si nieco take ?

turbo32

  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 663
  • Karma: +2/-2
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #3 kedy: Október 28, 2015, 11:30:16 popoludní »
Tohle nerad slisim

PatkO

  • „Kto má peniaze, kúpi si auto. Kto ich nemá, zomrie inak.“
  • Global Moderator
  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 697
  • Vozidlo: 2009 Mitsubishi Lancer Sportsback
  • Karma: +5/-3
  • Pohlavie: Mužské
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #4 kedy: Október 29, 2015, 05:21:14 dopoludnia »
Ťažko popísať lebo ja som druhý majiteľ a na aute som odjazdil cca 4000km. Auto sa správalo úplne normálne až na jedno ráno keď mi motor zdochol a zacali mi kolísať otáčky na voľnobehu a celé auto sa triaslo. Diagnostika hladila chybu vo variabilnom časovaní no bola to tá preskocena vačka o jeden zub :) ale keď tak spomínam posledných 1000km som mal problémovejšie studené štarty no bolo ich iba pár takže som z toho nerobil vedu :)

insider

  • Člen
  • ***
  • Príspevkov: 248
  • Karma: +4/-0
  • Pohlavie: Mužské
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #5 kedy: Október 29, 2015, 08:03:38 dopoludnia »
pri kazdom aute...ci retaz alebo remen....treba rozvody skontrolovat aj ked to nieje povinné.

Mato666

Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #6 kedy: Október 29, 2015, 10:10:13 dopoludnia »
Mno keby "inzinieri" poriesili cidlom polohu sponovakov, auto by "same" vedelo ci su este OK alebo nie :)

PatkO

  • „Kto má peniaze, kúpi si auto. Kto ich nemá, zomrie inak.“
  • Global Moderator
  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 697
  • Vozidlo: 2009 Mitsubishi Lancer Sportsback
  • Karma: +5/-3
  • Pohlavie: Mužské
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #7 kedy: Október 29, 2015, 11:11:56 dopoludnia »
pri kazdom aute...ci retaz alebo remen....treba rozvody skontrolovat aj ked to nieje povinné.
Áno skus niekomu pri kúpe vozidla rozoberať celý kryt motora :D vieš kde ta pošle :D

insider

  • Člen
  • ***
  • Príspevkov: 248
  • Karma: +4/-0
  • Pohlavie: Mužské
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #8 kedy: Október 29, 2015, 11:32:04 dopoludnia »
pri kazdom aute...ci retaz alebo remen....treba rozvody skontrolovat aj ked to nieje povinné.
Áno skus niekomu pri kúpe vozidla rozoberať celý kryt motora :D vieš kde ta pošle :D

myslim po najazdeni urcitych km že to treba aby kazdy dal skontrolovat

mikro

  • Člen
  • ***
  • Príspevkov: 124
  • Karma: +2/-0
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #9 kedy: Október 29, 2015, 01:00:43 popoludní »
No neviem,ale podla toho čo píšeš sa mi javí,že je to tak trochu zanedbaný servis majiteľa pred tebou.Ked si auto kupoval ,mal si v servisnej knižke záznamy o predpísaných kontrolac?.Boli absolvované zvolávačky na 4B10?ja som ich mal už dve...atd.Navyše pri kúpe a takom nájazde kilometrov (hlavne,ked neviem celú historiu servisovania) by bolo ako prve,že by som dať vymeniť naplne a skontrolovať rozvody v autorizáku.Aj keď sa 176000km zdá už celkom pekný nábeh,predsa len ešte niekolko desiatok tisic km ten motor mal vydržať.
« Posledná zmena: Október 29, 2015, 01:04:18 popoludní od mikro »

Ohm711

  • Člen
  • ***
  • Príspevkov: 127
  • Karma: +0/-0
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #10 kedy: Október 29, 2015, 01:40:56 popoludní »
Je v pokynech pro mitsu servis uvedena kontrola rozvodů? Nebo se počítá s tím, že to má vydržet čtvrt mega a kašle se na to?
Za chvíli bude mít moje auto nalítáno 150k, takže rozvody rozhodně nechám zkontrolovat. Na youtube jsou návody a nevypadá to jako něco do čeho bych se chtěl pouštět sám.
Kdyby byl řetěz volný, tak ho stačí vyměnit a nebo se vždy mění komplet sada za ranec peněz?
Jaké byly svolávačky? Vím je o řemenu, senzorech airbagů a nyní probíhající s řídící jednotkou světel.
« Posledná zmena: Október 29, 2015, 01:44:44 popoludní od Ohm711 »

PatkO

  • „Kto má peniaze, kúpi si auto. Kto ich nemá, zomrie inak.“
  • Global Moderator
  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 697
  • Vozidlo: 2009 Mitsubishi Lancer Sportsback
  • Karma: +5/-3
  • Pohlavie: Mužské
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #11 kedy: Október 29, 2015, 03:07:28 popoludní »
No neviem,ale podla toho čo píšeš sa mi javí,že je to tak trochu zanedbaný servis majiteľa pred tebou.Ked si auto kupoval ,mal si v servisnej knižke záznamy o predpísaných kontrolac?.Boli absolvované zvolávačky na 4B10?ja som ich mal už dve...atd.Navyše pri kúpe a takom nájazde kilometrov (hlavne,ked neviem celú historiu servisovania) by bolo ako prve,že by som dať vymeniť naplne a skontrolovať rozvody v autorizáku.Aj keď sa 176000km zdá už celkom pekný nábeh,predsa len ešte niekolko desiatok tisic km ten motor mal vydržať.

Ako nové kupené na SR presnejšie v BB tam bolo aj pravidelne servisované dokonca tesne pred tým než som ho kúpil bola na aute robená servisná prehliadka (nové kvapaliny, filtre, brzdové obloženie, klinový remeň v rámci zvolávačky....) , taktiež bolo kontrolované u predajcu v servise (LionCar BB) pri kupe dlha jazda, taktiež kontrolované na dviháku + pichnuté na diagnostiku autíčko bolo uplne v poriadku. Ale ako píšeš majiteľ to možno zanedbal, možno to aj skryl, možno je to len ich choroba no kým nerozoberieš celé veko hlavy motora nezistíš to :) Asi 500km po kúpe som bol v Autorizáku a ked som sa príjmacieho technika v PP pýtal na kontrolu rozvodov povedal mi že to netreba že to je na "celý život" a že on sa ani raz nestretol aby mali rozvody nejakú chybu alebo žeby ich bolo potreba vymeniť a že to nieje ani ako pravidelný servisný úkon :)  Taktiež na foto vidno že Originálne diely (reťaz, napinák) sa konštrukčne zmenili takže asi si je Mitsu vedomé že tieto motory majú s týmto problém :) Na videách na YouTube sa dozvieš to že je to potrebné kontrolovať a v prípade určitej miery natiahnutia vymeniť reťaze a napinák no ja som dal vymeniť radšej celý rozvodový kit s klzákmi atd. inac by ma diely vysli mozno na 1/2 kedže rozvodový kit stál cca 890€. Dalo by sa o tom polemizovať hodiny :)

insider

  • Člen
  • ***
  • Príspevkov: 248
  • Karma: +4/-0
  • Pohlavie: Mužské
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #12 kedy: Október 30, 2015, 08:38:58 dopoludnia »
Pochybujem že Lioncar BB ma aktualny softver na diagnostiku. nechcem podcenovat neautorizovaneho servisaka ale na 1/2 chyb tymi svojimi diagnostikami neprídu a nevedia co maju naozaj pozriet
« Posledná zmena: Október 30, 2015, 01:47:49 popoludní od insider »

Mato666

Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #13 kedy: Október 30, 2015, 09:00:50 dopoludnia »
Diagnostikou asi tazko zistia ci je natiahnuta retaz :) Alebo sa mylim ?

MITSU_BI

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 49
  • Karma: +2/-2
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #14 kedy: Október 30, 2015, 03:20:10 popoludní »
Mozno by bolo zaujímavé odoslať túto skúsenosť aj s fotodokumentáciou do Mitsubishi v Bratislave (čo je oficiálny importér pre Slovensko uvedený na stránke mitsubishi motors / global network
Nech sa k tomu vyjadria. A možno sa dočkáme ďalšej zvolávacej akcie.