Autor Téma: Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)  (Prečítané 23704 krát)

Ohm711

  • Člen
  • ***
  • Príspevkov: 127
  • Karma: +0/-0
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #45 kedy: Január 08, 2016, 02:56:37 popoludní »
Takže rozvody jsem nechal vyměnit. Bez té vodní pumpy stály díly jen 7000kč + 5000kč práce.
Měnili řetěz, napínák, 2 vodící lišty a nějaké 2 šrouby.
Onen divný zvuk zmizel. Uvidíme jestli se vrátí...

lukynois

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 7
  • Karma: +2/-0
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #46 kedy: Máj 31, 2017, 07:32:44 popoludní »
ľudia, ten problém je aj u 1.6 MIVEC (117 Hp) ? Alebo je to hlavne u 1.8?
Lebo mám jeden Lancer vyhľadnutý a práve chytá na 100 000 a pozerám že prístup k tomu..to mi nedovolí na 100% majiteľ.
Ďakujem za každú radu...ak repost tak pardón.
Parametre auta :
Engine (full):
1.6 MIVEC (117 Hp)
Engine Displacement (ccm):
1590
Engine Power (kW):
87
Engine RPM:
6000
Engine Cylinders:
4
Engine Cylinders Position:
Inline
Valves per Cylinder:
4
Engine Position:
Front, transversely
Engine Torque (Nm):
154
Transmission:
Manual/Standard
Number of Gears:
5
Max Speed (km/h):
191
Acceleration 0-100 km/h:
10.7
Minimum turning circle (turning diameter):
10
ABS:
1
Production Started:
2007
Emission Standard:
Euro 5
CO2 Emission (g/km):
132

madbugie

  • Starší člen
  • ****
  • Príspevkov: 452
  • Karma: +8/-1
  • Pohlavie: Mužské
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #47 kedy: Jún 01, 2017, 10:34:33 dopoludnia »
ak sa nemýlim, tak problémy s rozvodovou reťazou mali staršie ročníky 1,8 motorov... reťaz sa vyťahala... ale malo by to byť počuť tuším, zvýšený rachot, hlučnosť...
od nejakého roku, už dávajú reťaz pevnejšiu, takže u novších nepredpokladám problémy...

u 1,6 sa myslím tento problém ešte nevyskytol... je to iný motor, iná prevodovka...
as mad as possible

PatkO

  • „Kto má peniaze, kúpi si auto. Kto ich nemá, zomrie inak.“
  • Global Moderator
  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 697
  • Vozidlo: 2009 Mitsubishi Lancer Sportsback
  • Karma: +5/-3
  • Pohlavie: Mužské
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #48 kedy: Jún 01, 2017, 03:57:45 popoludní »
zatiaľ u tohto motoru problémy nikto nenahlasoval tak ktovie :)
« Posledná zmena: Jún 01, 2017, 10:00:55 popoludní od PatkO »

Miri33

Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #49 kedy: Jún 04, 2017, 08:53:03 dopoludnia »
Mám taktie Myšiaka 1.8 MIVEC (4B10) kód motora, 2010 sedan. Stála sa mi tá ista chyba čo mal PatkO, tie isté náznaky. Nik mi nevedel prísť nato kde je chyba, teraz už moje autíčko majú asi 2 týždne v Japanesse Customs v Poprade, kde mi ho dávajú dokopy. Reťaz mi vraj preskočila o 2 zuby, bola natiahnutá, takže sa mení celý rozvodový kit, vraj bola aj pokrivená hlava motora, ventily našťastie sú ok, menili sa aj gufera. V utorok by som mal mať auto hotové, napíšem potom viac k tomu, čo všetko sa menilo a čo to bude stáť. Už som 2 mesiace bez myšiaka, neviem sa ho dočkať  ::) .
Auto som kupoval pri 105 000 a teraz sa to mení už pri  110 000.

Jax

Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #50 kedy: Jún 06, 2017, 10:19:04 dopoludnia »
2 tejdny? Tak tam toho bude v kelu asi vic... No preju pevne nervy a at ti ho daji radne do kupy pane.  :)

Miri33

Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #51 kedy: Jún 11, 2017, 12:33:23 popoludní »
Zdravím páni, takže v utorok som bol po myšiaka v Japanese customs v PP, kde mi ho dali chalani dokopy.
Takže pekne od začiatku a v skratke, stalo sa mi to isté čo PatkOvi. Auto mi začalo zdochýnať, na volnobehu otáčky skákali medzi 400-600 cca, auto sa triaslo a dusilo. V križovatke keď som podradil a išiel cez spojku, otáčky automaticky padli na nulu a auto zdochlo.
S myšiakom som šiel k známym, ktorý ho napojili na diagnostiku, vyhadzovalo chybu P0011 Variable Valve Timing System. Čiže Variabilný systém časovania ventilov.
Najprv sa vytiahla škrtiaca klapka, ktorá sa poriadne prečistila, dala naspäť a nastavila. Nepomohlo. Taktiež sme z ebayu objednávali Voľnobežný ventil, kedže orig z Mitsubishi stál nejakých 300€. Ebay - 72€ . Kedže sa nevedelo či to bude 100% tým, tak sa to obj odtiaľ. doba čakania 3 týždne.
Ventil sa vymenil, chyba sa z pc vymazala, no problém pretrvával. ďalej sa vymenili sviečky BOSCH, auto už prestalo zdochýnať, dalo sa s ním ako tak jazdiť, no na voľnobehu sa to stále dusilo. Tak som to nakoniec odtiahol do Japanese Customs, kde sa chalani už stretli s touto chybou, a bolo to presne to čo mal Patko. Čiže rozvody. Reťaz bola natiahnutá, skočila o 2 zuby. Je to vraj vada od výroby, reťaz tam bola slabá, jedná sa o kód motora 4B10. Tie reťaze sa vraj už nevyrábajú, ale kvalitnejšie, hrubšie, ktoré vydržia viac.  Fotky budú neskôr.
Takže čo všetko sa robilo a zakoľko: Komplet rozvodový kit aj s reťazou, asi 8 súčiastok, napinak, oil motor, chladiaca kvapalina, oil filter, semering prsia, tesnenie pod viko, remeň, vodná pumpa, preplach motora, hlava po go komplet, gufera, tesnenia pod hlavou, predne zadne brzdové dosky, 2x kladka. Hlava išla dole z dôvodu, aby sa skontrolovalo, či reťaz náhodou nepoškodila ventily alebo hlavu. Tak sa to dalo dole... Dokopy s prácou: 2542€..
Suma urobila prievan v peňaženke, ale autíčko idem momentálne krásne, tichučko, ako nové. Veď aj musí za tú cenu..  ::) .. Dúfam že mám na nejaký ten rok pokoj a postarané.






Jax

Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #52 kedy: Jún 13, 2017, 09:21:00 popoludní »
2500E? Tak to je brutalni palka na opravu... ikdyz je fakt, ze casem se na stejnou mozna i vetsi castku dostanu taky. Ale jako jednorazovka... smekam pane, ze si to podstoupil. Tady je nekdo srdcar  :)
Vystarano na par roku? To auto te ted prezije, pokud tomu budes menit pravidelne provozni kapaliny.  :)

No to me pripomina, ze je nejvyssi cas vymenit olej a filtry.  :)
Tak hodne stesti at Lancelot dlouho slouzi a bavi!  8)

sensei_ati

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 27
  • Karma: +0/-0
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #53 kedy: Jún 30, 2017, 05:36:51 popoludní »
Zdravím!
Tiež som po výmene komplet rozvodov. Auto som si kúpil v roku 2009, motor 1.8, 105 kW, 4B10, sedan.
Mám najazdených 90 tisíc km, väčšinou v meste, plus 3-4 krát ročne Tatry a sem tam dlhšie dovolenky do zahraničia.
Po tejto zime mi začali blbnúť otáčky. Po naštartovaní a na voľnobehu sa otáčky pohybovali medzi 500 – 800. Sem tam pri jazde som mal po zaradení dvojky pocit, že motor nemá silu. A zdalo sa mi, že aj motor je hlučnejší a ako keby tam bolo aj meškanie po pridaní plynu.
Kamarát automechanik to zisťoval v Mitsu, ale hovorili mu, že rozvody meniť netreba. Napriek tomu sme sa rozhodli (nakoľko sa mi bál povedať nie :-) ), že ich vymeníme. Po rozoberaní rozvodov sa zistilo, že reťaz bola natiahnutá a nová reťaz bola už posilnená (zrejme aj v Mitsu prišli na to, že je slabá). Takže už bolo načase. Odvtedy auto ide tichšie a reaguje hneď na plynový pedál.
Samozrejme nebolo by to také jednoduché riešiť, keby som nesledoval toto fórum a keby tu neboli dobrí ľudia ochotní pomôcť so svojimi príspevkami. Ušetrilo mi to zbytočné kolečká pri zisťovaní problému a asi nemálo financií.

PatkO

  • „Kto má peniaze, kúpi si auto. Kto ich nemá, zomrie inak.“
  • Global Moderator
  • Hrdina
  • *****
  • Príspevkov: 697
  • Vozidlo: 2009 Mitsubishi Lancer Sportsback
  • Karma: +5/-3
  • Pohlavie: Mužské
Re:Príbeh jedného Lancera 1.8 (Časovaná bomba ?)
« Odpoveď #54 kedy: Jún 30, 2017, 06:45:20 popoludní »
Zdravím!
Tiež som po výmene komplet rozvodov. Auto som si kúpil v roku 2009, motor 1.8, 105 kW, 4B10, sedan.
Mám najazdených 90 tisíc km, väčšinou v meste, plus 3-4 krát ročne Tatry a sem tam dlhšie dovolenky do zahraničia.
Po tejto zime mi začali blbnúť otáčky. Po naštartovaní a na voľnobehu sa otáčky pohybovali medzi 500 – 800. Sem tam pri jazde som mal po zaradení dvojky pocit, že motor nemá silu. A zdalo sa mi, že aj motor je hlučnejší a ako keby tam bolo aj meškanie po pridaní plynu.
Kamarát automechanik to zisťoval v Mitsu, ale hovorili mu, že rozvody meniť netreba. Napriek tomu sme sa rozhodli (nakoľko sa mi bál povedať nie :-) ), že ich vymeníme. Po rozoberaní rozvodov sa zistilo, že reťaz bola natiahnutá a nová reťaz bola už posilnená (zrejme aj v Mitsu prišli na to, že je slabá). Takže už bolo načase. Odvtedy auto ide tichšie a reaguje hneď na plynový pedál.
Samozrejme nebolo by to také jednoduché riešiť, keby som nesledoval toto fórum a keby tu neboli dobrí ľudia ochotní pomôcť so svojimi príspevkami. Ušetrilo mi to zbytočné kolečká pri zisťovaní problému a asi nemálo financií.

No a to si čítal fórum aspoň tu v slovenčine ja som prišiel až po rozobratí a neskôr som sa bádaním na zahraničných fórach dozvedel že je to choroba motorov rodiny 4B1x :)