hmmm to popisované správanie sa auta je divné... trakčné systémy by mali fungovať presne opačne... pri nedotáčavom, či pretáčavom šmyku pribrzďovať kolesá tak aby sa auto zrovnalo a nie ešte viac dostalo do šmyku a zvlášť na suchej ceste... moderné autá sú zámerne konštruované tak, aby prirodzene išli do nedotáčavého šmyku, avšak pri väčšom zaťažení zadku, čo bol tvoj prípad sa práveže začínajú správať neutrálne až pretáčavo (čo šikovný šofér samozrejme rád využije) ale problémov prečo sa tak stalo môže byť viac...
- vek pneumatiky (skontroluj DOT - 4 čísla v ovále na pmeumatike napr. 1511 znamená, že guma vyrobená v 15 týždni roku 2011 a ak je zimná guma staršia ako 4-5 rokov, tak aj ked dezén je dobrý, tak jej vlastnosti sú možno na 50% novej gumy... guma proste stárne, či sa jazdí alebo nie... a predajcovia radi predávajú 2 ročné skladové gumy
- funkčnosť ABS a pridružených trakčných systémov (kto si má tie skratky pamätať...
), či sú všetky čidlá funkčné, či ide elektronika - tu sa asi bez servisu nezaobídeš...
- nastavenie a funkčnosť zadnej nápravy - multilinku - tá je zodpovedná za držanie stopy vozidla... tých tyčiek a tiahiel a gumových blokov je tam more a stačí ked sa niečo sekne, už to robí neplechu (rátam s tým, že auto má zavesenie tlmiče a pružiny v poriadku)