Mitsubishi Club SK
Poradňa => Lancer => Téma založená: tomorrow Jún 10, 2013, 03:14:53 popoludní
-
Caute, doteraz som daval do 1.8 benzin olej Mobil Super 3000 XE. Teraz som chcel auticku prilepsit a objednal som Mobil ESP Formula 5w-30. Po dodani som ale zistil, ze ma specifikaciu len c2, c3 aj ked server olejposta.sk udava, ze by mal mat A3/B3/B4/C3. Informoval som sa u nich a vyrobca vraj zmenil specifikacie. To iste spravil aj pre Super 3000 XE. Mozem to dat naliat do auta? AK nie, aku alternativu by ste odporucili? Celkom mi to ponahla, kedze uz som na piatok objednany v servise.
-
ja si myslim, ze splna A3/B3/B4
aspon moj millers oil 5w-30 C3 splna zaroven A3/B4 a oba maju rovnake API: SN/CF
-
A5/B5 a ešte k tomu céčka, to si mu fakt prilepšil... ???
http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/mobil-1-esp-formula-5w-30.pdf (http://www.lubstar.cz/upload/files/cs/mobil-1-esp-formula-5w-30.pdf)
-
Chlapci, onedlho (snáď) budem majiteľom lanceríka a chcem mu dať napapať niečo kvalitné odomňa (bude jemnučko jazdený - 50.000).
Olej -
MOBIL SUPER 3000 X1 5W-40 5L
Filtre -
Olejový: mann, bosch?
Vzduchový: Jakoparts, knecht alebo rovno K&N?
Kabínový:mann, bosch, denso?
a sviečky... Viem že by mali byť NGK ale majú iridiové? Alebo ktoré sú dobré a pasujú ? :)
-
olej: motul x-cess 8100
olej.filter: WIX 51356
vzduchovy: ak chces sportovy tak chod do green filter
kabinovy: bosh...denso netusim ake su
sviecky poradi niekto iny
-
Chalani zmenil som interval vymeny na 5000km a vyslo mi to na teraz. ma to zmysel vymenit alebo pockat na jarne teplejsie pocasie? aby bol fresh na vylety do kopcov?
-
ak do auta leješ príslušny olej (podla predpisových parametrov od vyrobcu automobilu) ,tak vymienať olej skôr ako po 20000 km je podla mna zbytočné plytvanie financiami.Jedine žeby si mal na to nejaky svoj sukromný dôvod.
-
20tis je strasne vela
vatsina olejov podla vyskumov (tusim Black labs) straca svoje schopnosti pri 12tis km..
zatial jediny co som nasiel ze aj po cca 15tis km ma dobre vlastnosti je Motul Xcess
-
prečo by malo byť 20000 km velmi vela.Zase netreba uplne ortodoxne veriť všetkemu čo tvrdí nejaký výskum napr. black labs (ja som o nom nikdy nepočul).Ak sa bavíme o syntetike s podtitulom LL (long life)a pri normálnom jazdení v kombinovanej prevádzke by tých 20 tis.mal olej vydržať.Mne ked v autorizovanom servise menili olej,vždy mi nastavili odpočítavanie najazdených km na 20 000.Tak potom komu už neveriť,ked nie im.
čo to dočítať sa dá aj tu http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000620/1331142/Kedy-menit-olej (http://podkapotou.zoznam.sk/cl/1000620/1331142/Kedy-menit-olej)
Jasne,že nemusí človek čakať kým dovŕši počet predpísaných km a vymeniť ho aj skôr.Len som reagoval na to,že po 5000 km meniť olej je uplne zbytočne.
-
to myslis vazne ze po 5000km alebo sme sa nepochopili?
-
Je to Blackstone Laboratories
poguugli par olejov + recenzie nato a uvidis, ze 20tis km je pre kazdy olej vela a vlastnosti oleja degraduju po 12-15tis km
kazdy ma svoje auto, kazdy sa stara onho ako uzna zavhodne..ja menim pri cca 12tis km
btw: pri takych nakladoch co das na auto (pri 33tis km som dal na benzin cca 3500e + 4x dialnicna -SR,CZE = 220e,cca 400servis, 400 pneu) dat 2x do roka 50e na olej + filter je fakt zanedbatelne
ale vase auto tak si mente aj pri 30tis km
-
ked sa pozriete do servisnej knizky je tam napisane ze pri beznej prevadzke je interval vymeny 20 000km ale potom o par stran dalej je ´stazena´ prevadzka co je... jazda v meste, jazda na kratke vzdialenosti, jazda v kopcovitom terene, tahanie privesu, dlho na volnobehu atd a tam uz je interval vymeny predpisany 10 000. ano je to stale o polovicu viac ale aj tak. 20 000 je strasny extrem
BTW haw ty si sa vratil k tomu xcessu? Dnes som zrovna objednaval olej a ked si das v motul konfiguratore vyber oleja podla auta tak X cess pre mitsubishi nedoporucuju a pritom splna resp previsuje normy pre toto auto. doporucuju X clean ktoy ma normu C3 ale zase api sedi SM/CF. Volal som s chlapikom z mefosportu a povedal ze radsej nech zoberem to co doporucuju. tak som teraz zobarl X clean 5W 40. uvidime co to povie. existuje aj u nas nejaky labak kde sa da poslat pouzity olej na test?
-
u nas netusim ci su labaky alebo nie...
jj som spat u Xcess...ked som guuglit testy tak ako jediny nedegradoval pri 12-15tis km a splna vsetky specifikacie co mitsu potrebuje
C3 si uz presne nepamatam ale su to tusim low sulfate oleje co nasemu auticku moc nesedi
-
a aky olej to tam davaju v servise? ze pozrem ake ma specifikacie?
-
Takze o norme ACEA C3 pisu ze je pre vysokovykonne benzinove a dieslove motry a ze sa kamarati s katalyzatormi a DPFkami a podobnymi eko ficurkami, takze asi je to ok. a Castrol Edge professional je tiez C3ka
-
nemam fakturu poruke...takže uplne na 100 percent to nebude...ale pokial si pamätám,tak bolo na nej niečo také ako castrol slx professional 5W-30.
poprípade na tejto stranke http://lubricants.castrol.de/schmierindex1/?no_cache=1 (http://lubricants.castrol.de/schmierindex1/?no_cache=1) si môžeš presne najsť olej presne pre tvoj typ motoru (ja mam 4B10)
-
C3
ACEA C3 engine oils are suitable for diesel engines fitted with diesel particulate filters (DPFs). Very similar to C2 but without fuel-economy requirements. Frequently matches specifications for BMW and DaimlerChrysler diesel cars. ACEA C3 oils may be unsuitable for use in some engines
ee nechcem :)
btw: od Castrolu ruky prec :)
ludia sa Vam cudujem ze si do servisu nedotiahnete svoj vlastny olej + filter...len za olej si pytaju tusim 61e + filter..
za 55e mam asi tak 3x lepsi olej a 2x lepsi filter a este usetrim
-
ok to si vytiahol o dieselovych motorch ale su vhodne aj pre benzinove. nic napisal som mailik do motulu tak dufam ze pomozu rozlustit zahadu :)
-
to je definicia k C3, nie specialne C3 pre dieslove
a vacsina olejeov pre diesel je vhodny aj pre benzin a naopak
-
V mefosporte preposlu dotaz priamo do motulu. som zvedavy :)
-
takze da sa aj X cess
takže môžte aj naďalej používať X-cess.
Preposielam komunikáciu s tech.oddelením:
yes he can use further on the 8100 X-cess 5W40 even if it's not shown on the oil recommedation website. as you can see low HTHS products with full SAPS are allowed and high hths with mid SAPS, then also high hths with full SAPS are allowed.
-
Takze takto vyzera olej po 5000km. sice to nevypoveda nic o opotrebovanosti ale cernota riadna. druhy obrazok olej novy
a poctenicko :)
http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-devaty---Kdy-a-proc-vymenit-motorovy-olej (http://www.oleje.cz/clanek/Mazivarske-myty--Mytus-devaty---Kdy-a-proc-vymenit-motorovy-olej)
-
tak ako pises, farba o kvalite oleja nemusi nic hovorit a u naftakov uz vobec :)
kazdopadne, vo vseobecnosti,na vymenny interval 20 000 treba pozerat ako na extrem
-
Chlapci, veľa šťastia s týmu vašimi C3 olejmi...
-
a preco vlastne niesu dobre tie low a mid SAPS oleje? videl si nejaky motor rozobraty po dlhsom pouzivani? alebo iny dovod?