Mitsubishi Club SK
Poradňa => Lancer => Téma založená: lukas.luko Január 21, 2010, 04:56:40 dopoludnia
-
Co poviete? Poculi ste uz o niekom? Oplati sa a je to uz u nas mozne?
Vzhladom na vysoku spotrebu tohto auta by to nebolo az take odveci dat si ho na plyn a ked dokonca sa vykon nezmeni ba dokonca som aj pocul ze sa zvysi pretoze plyn ma vyssie oktanove cislo.
-
1. U nás je to možné už pár mesiacov v podstate do akéhokoľvek auta.
2. Vyššie oktánové číslo síce má, ale zasa má „menšiu výhrevnosť”, čiže ho na rovnaký výkon potrebuješ viac. Takže väčšinou výkon mierne klesne a spotreba mierne stúpne, ale pri modernom sekvenčnom vstrekovaní to je zanedbateľné oproti starým zmiešavačom.
3. Na českom Mitsubishi fóre sú minimálne dvaja chalani s EvoX, v ktorom majú plyn. EvoMan mal predtým aj Evo VIII na plyn.
4. Stojí to podľa typu od 1.000-1.100 € vyššie. Oplatiť sa to určite oplatí a návratnosť je prekvapivo rýchla (zabudni na bludy typu, že musíš najazdiť ročne 40 tis. km a pod.) - vyrátaj si náklady pri tvojom ročnom nájazde na benzín a na plyn a budeš prekvapený. Treba síce prirátať niektoré iné náklady, ale aj tak...
-
Ak planujes mat auto dlhsie ako 2 roky a mas \"zvysnu\" tisicku, tak sa urcite oplati. Parametre motora takmer uplne identicke, videl som krivku rovnakeho motora na jeden aj druhy pohon (sekvencia) a v niektorych otackach max. o 1,5 kW menej a v niektorych o 1,5 viac - to viac je v 2/3 priebehu otacok. Mam to zamontovane a tankujem za 0,39. K tomu 70 litrova nadrz, vojde tam okolo 55l a za dvacku mas plnu... Nezalezi fakt na type auta. Ci Lancer, ci akekolvek ine, ked je dobre nastaveny system, je to vyborna vec. B)
-
Tiež musím vrelo odporúcat. Je to skoro nepozorovatelný rozdiel, či už v spotrebe, alebo výkonovo. A hlavne cena plynu 0,39 € :laugh:
Určite sa to oplatí
-
kde mate tie nadrze momentalne? v kufri alebo namiesto rezervy? a ak namiesto rezervy tak kde mate rezervu?
-
kamarat ma na to tiez nahovara a podla toho co tu citam to nebude asi az take zle.Len co s tou bombou,dost casto chodim hravat a prenasam bedne,tak kufor mi sem tam ani nestaci
-
lukas.luko Napísal:
kde mate tie nadrze momentalne? v kufri alebo namiesto rezervy? a ak namiesto rezervy tak kde mate rezervu?
Ved dnes mas uz moznost mat namiesto rezervy lepiacu tekutu sadu na opravu kolesa. Vsetko ma vyhody aj nevyhody. Preto ma kazdy moznost vybrat si, co mu vyhovuje.
Zalezi velmi od koncepcie kufra. Toroid je pripadna nevyhoda prave tej rezervy a mensi objem, valec zase prenasanie rozmernych veci a pripadnom sklapani sedaciek. Treba zvazit, kolko ako casto vyuzivam kufor tak, ze by mi co prekazalo...Niektore auta maju tak konstruovany zadok, ze ked vyberies rezervu, ostane tam obrovska vana, vyhodis horizontalnu priecku, ocalunis plech na spodku a mas sice o bombu kratsi, no extremne hlboky batozinovy priestor... ...vsetko je vec typu auta, sposobu jeho vyuzivania a svojej predstavy :silly: :silly: :silly:
-
Mám ju miesto rezervy a je tam 60 litrová nádrž + nejake hadicky a mieto mi neubudlo ani trosicku.
-
1norbert - a co s rezervou? nemas ju vobec alebo mas to lepidlo? nie su problemy pri prehliadke? v pripade defektu niekde mimo dostupnosti servisu ci pumpy by si mohol opravit defekt? dik
-
Mohol. Ale len bežné prepichnitie. Ak je diera väčšia máš smolu...
-
lukas.luko Napísal:
1norbert - a co s rezervou? nemas ju vobec alebo mas to lepidlo? nie su problemy pri prehliadke? v pripade defektu niekde mimo dostupnosti servisu ci pumpy by si mohol opravit defekt? dik
Nemám rezervu.
Na defekty a pokazené auto ma predsa asistencnú službu každý GRATIS do 10 rokov veku vozidla. Odtah hradí Mitsubishi assistance do najbližšieho Mitsubishi servisu a opravu si sam zaplatím.
Už sa mi to stalo a funguje to.
U starsích aut ako 10 rokov to nefunguje.
-
takze ak napr budem cez vikend niekde na konci sveta a zavolam aby ma odtiahli tak oni pridu okamzite a zadarmo auto vezmu?
-
lukas.luko Napísal:
takze ak napr budem cez vikend niekde na konci sveta a zavolam aby ma odtiahli tak oni pridu okamzite a zadarmo auto vezmu?
Ak mas aktivnu Mitsubishi assistance tak ano. Hoci aj v nedelu o polnoci na silvestra :) .
-
ja ani neviem co to je tak neviem ako zistim ci ju mam:D
-
lukas.luko Napísal:
ja ani neviem co to je tak neviem ako zistim ci ju mam:D
precitaj si spravy.
-
lukas.luko Napísal:
ja ani neviem co to je tak neviem ako zistim ci ju mam:D
MAP - tkzv.asistenčnú službu ti mal automaticky vydať pri kúpe predajca.Aspoň v mojom prípade to tak bolo.MAP mám aktívnu 3 roky od kúpy.Auto som kupoval na Slovensku.Dúfam však,že ju nebudem musieť nikdy využiť.S tým defektom,chýbajúcou rezervou a potom prípadne využitie MAP odťahom poprípde servisom je síce pekné,ale nakladme si otázku :) .Čo ked sa tá nepríjemnosť stane niekde v bohom zabudnutom kraji,daleko od \"civilizácie\",večer atd.Čakanie niekolkohodín na MAP sa mi nezdá ako to najlepšie riešenie,ked si koleso za rezervu viem prehodiť za pár minút a pokračovať v ceste.To je už na každom,ako sa rozhodne.
-
je jasne ze ak mas rezervu tak ju vymenis za par minut.....ale bavili sme sa o tom ze ak si das plynovu bombu namiesto rezervy a nahodou dostanes defekt tak co potom.....preto ten map....1norbert sam pisal ze ju uz vyskusal a nebol problem
-
lukas.luko Napísal:
je jasne ze ak mas rezervu tak ju vymenis za par minut.....ale bavili sme sa o tom ze ak si das plynovu bombu namiesto rezervy a nahodou dostanes defekt tak co potom.....preto ten map....1norbert sam pisal ze ju uz vyskusal a nebol problem
ok,to je mi jasné.Ak máš však nové auto so zárukou by som na tvojom mieste nad pchaním plynovej bomby zatial neuvažoval.Nikdy nevieš čo sa môže stať a potom môžeš byť nemilo prekvapený,ak ti neuznajú záruku.Možno jedine,keby ti to montovali priamo v autorizovanom servise mitsu a zaručili sa,že to nebude mať vplyv na záruku auta.Treba však počítať,že lacna záležitosť to nebude,kedže len za montáž prihluplych hmloviek pýtajú 255 Eur.Možno by bolo dobre,ak už niekto s montážou LPG má skúsenosť,aby napísal kolko to vyšlo.Dalšia vec-po montáži LPG,zbavenie sa rezervy a skončenia aktívnej MAP služby (po tej trojročnej dobe)a jej opätovnej aktivácie,koľko to stojí?na aký dlhý čas a pod.
-
o tej zaruke som premyslal....mozno padne zaruka iba na upravovane casti a mozno nie...
co sa tyka MAP tak 1norbert ma auto starsie ako 3 roky a vyskusal ho...
-
mikro Napísal:
lukas.luko Napísal:
je jasne ze ak mas rezervu tak ju vymenis za par minut.....ale bavili sme sa o tom ze ak si das plynovu bombu namiesto rezervy a nahodou dostanes defekt tak co potom.....preto ten map....1norbert sam pisal ze ju uz vyskusal a nebol problem
ok,to je mi jasné.Ak máš však nové auto so zárukou by som na tvojom mieste nad pchaním plynovej bomby zatial neuvažoval.Nikdy nevieš čo sa môže stať a potom môžeš byť nemilo prekvapený,ak ti neuznajú záruku.Možno jedine,keby ti to montovali priamo v autorizovanom servise mitsu a zaručili sa,že to nebude mať vplyv na záruku auta.Treba však počítať,že lacna záležitosť to nebude,kedže len za montáž prihluplych hmloviek pýtajú 255 Eur.Možno by bolo dobre,ak už niekto s montážou LPG má skúsenosť,aby napísal kolko to vyšlo.Dalšia vec-po montáži LPG,zbavenie sa rezervy a skončenia aktívnej MAP služby (po tej trojročnej dobe)a jej opätovnej aktivácie,koľko to stojí?na aký dlhý čas a pod.
Služba trvá 10 rokov a je bezplatná!!!!
zatial mám rýchloopravný spej.
potom po 10 rokoch ma snad jeden odtah nezabije!!!
-
no chcem ťa upresniť:MAP netrvá 10rokov,len je možné si ju uplatniť na autá do 10 rokov od kúpy.Táto služba je podmienená určitými podmienkami aj počas toho 10 ročného obdobia.je to pekne popísané na oficiálnych stránkach.
Vynatok: Podmienky MAPu
Doba platnosti. MAP je k dispozícii majiteľom vozidiel značky Mitsubishi do budúcej servisnej prehliadky vozidla, najdlhšie však po dobu 12 mesiacov.Ja planujem na servisnu prehliadku íst po prvom a druhom roku používania automobilu.Dalšie prehliadky budem absolvovať podla počtu najazdených km (ako je uvedené v servisej knižke).Tie najazdene km však určite nebudem stíhať v priebehu 12 mesiacov ako je uvedená jedna z podmienok MAP-u,ale za dlhšie obdobie.Ak sa v tom mýlim,tak ma oprav.
-
mikro Napísal:
no chcem ťa upresniť:MAP netrvá 10rokov,len je možné si ju uplatniť na autá do 10 rokov od kúpy.Táto služba je podmienená určitými podmienkami aj počas toho 10 ročného obdobia.je to pekne popísané na oficiálnych stránkach.
Vynatok: Podmienky MAPu
Doba platnosti. MAP je k dispozícii majiteľom vozidiel značky Mitsubishi do budúcej servisnej prehliadky vozidla, najdlhšie však po dobu 12 mesiacov.Ja planujem na servisnu prehliadku íst po prvom a druhom roku používania automobilu.Dalšie prehliadky budem absolvovať podla počtu najazdených km (ako je uvedené v servisej knižke).Tie najazdene km však určite nebudem stíhať v priebehu 12 mesiacov ako je uvedená jedna z podmienok MAP-u,ale za dlhšie obdobie.Ak sa v tom mýlim,tak ma oprav.
Presne ako si napísal.
Prvé 3 roky je stale a potom sa vždy predlžuje o rok až po dobu 10 rokov. Podmienka je aspon vymenit olej.
Ale je to podla mna každého osobná vec ci si da v Mitsubishi vymenit olej alebo nie.
Ale tato tema patrí inam a nie k LPG
-
vedeli ste, ze lancer s oznacenim motora 4B10, co tu ma vacsina, uz patri k schvalenym motorom na prestavbu na lpg ? http://www.autogas.sk/115mitsubishi.htm
-
prestavbova homologizacia na auto je jedna vec a schvalenie vyrobcu je druha. A mozem ti zodpovedne povedat, ze vyrobca ho na LPG neschvalil! V preklade, ak mas auto este v zaruke, v momente ako si das namontovat plyn stratis zaruku na motor. Minuly tyzden som videl kvalitne LPG v „schvalenom” Outlanderi kde vdaka plynu je clovek lahsi o cca 1000eur. 80000km, motor bez tlakov, podpalene vently a zhorene sedla! V momente prisiel o zaruku! Uz ma hlavu v smutku a co usetril uz aj minie. Tot moj nazor.
-
toto je z ceskeho fora : ,,...motory s DAC (Direct Acting Camshaft), coz jsou vsechny nove MIVECy trpi na zaklepavani ventilovych sedel. Proto se musi pouzit bud tvrzena sedla (pomerne drahy spas, navic se musi rozhodit retezove rozvody, demontovat hlava, vymenit tesneni apod.) , anebo primazavani ventilu Flashlube, nebo Marly C. \"
-
moze to byt pravda, ale ako si cital, je to drahy spas, ak to chces urobit poriadne. Ale co sa tyka zaruky, tam sa nic nemeni. LPG = strata zaruky na motor
-
djbb Napísal:
prestavbova homologizacia na auto je jedna vec a schvalenie vyrobcu je druha. A mozem ti zodpovedne povedat, ze vyrobca ho na LPG neschvalil! V preklade, ak mas auto este v zaruke, v momente ako si das namontovat plyn stratis zaruku na motor. Minuly tyzden som videl kvalitne LPG v „schvalenom” Outlanderi kde vdaka plynu je clovek lahsi o cca 1000eur. 80000km, motor bez tlakov, podpalene vently a zhorene sedla! V momente prisiel o zaruku! Uz ma hlavu v smutku a co usetril uz aj minie. Tot moj nazor.
Pre upresnenie: Lancer s týmto motorom s kombináciou LPG sa vyrába ale k nám sa nedováža. B)
Vyraba sa vo výbave INVITE a INTENSE pre krajiny BENELUXu, kod auta je normálne v systeme MM.
-
No pokial sa pohybujes v blizskom okoli tak ta sada na opravu defektu asi bude stacit,samozrejme pri tazskom defekte nie...ale napadlo ma ked ide clovek dalej tak ta dojazdovka sa do kufra este zmesti keby nieco--tiez som toho nazoru,ze si radsej sam prehodim rezervu ako sa natahovat a vyckavat asistencnu sluzbu--mimochodom ked mi padne zaruka o 2 roky tak dam plyn..na 100%
-
mate nekdo delsi zkusenost s LPG? dela vam to psi kusy, nebo si pochvalujete polovicni cenu na provoz?
-
mate nekdo delsi zkusenost s LPG? dela vam to psi kusy, nebo si pochvalujete polovicni cenu na provoz?
Mam to tam tretí rok a až na jedno zaváhanie žiaden problem 8)
Teda v aute je to už od výroby teda 8 rokov.
-
Zdravim.Ja mam na Lanceri 1.8MIVEC lpg BRC s domazavanim ventilou a vsetko je v poriadku.
Spotreba 9-10 litr.plynu na 100km.Cena benzinu sa pohybuje cca 1,58 a lpg 0,68-0,74 cent/liter.
Uspora tam určite je.A spoľahlivosť-nemam s tym žiaden problem.
-
Presne tuto kombinaciu (BRC + primazavanie) mi odporučal aj kamarat automechanik. Vraj potom nebudem mat žiadny problem.
Nechce sa ti príst na Mitsu stretko čo tu plánujeme? Dosť by ma zaujímala táto téma a rád by som to popozeral na tvojom aute, že ako je to spravene. Uvažujem nad tým aj ja, ale ešte som sa neodhodlal.
-
Taktiež zvažujem lpg, no akosi mi je proti srsti dávať agregátu to, načo nieje od výroby stavaný. Trochu sa toho obávam, čiže tiež by som rád s tebou pokecal. Ináč, koľko ťa to stálo eur?
-
Na to stretko ešte neviem či dôjdem,ale ak by som nedošiel tak to detailne nafotim a spravím galeriu zameranu na lpg.
Montaž ma vyšla na komplet na 1100 euro.
1040 euro montaž+zariadeniie.
54 euro kolok Obvodový úrad.
6 euro kolok Polícia.
Pri dnešných cenách phm to maš naspäť po 15000-18000km.
Ja najazdím ročne 25000-30000km,takže iné riešenie ako ušetriť som nenašiel.
-
Pri cene benzín plyn je navratnost fakt velmi rýchla.
Aj moja 1/2 rapcala že plynové auto a teraz bubáčky doma míňa inde ;)
-
Tak najazdil som prvych 1000km na LPG a max spopkojnost.Vobec nieje citit nejake tupe reakcie.Plyn pri zosliapnuti reaguje o nejaku ms neskor,ale vykonovo myslim to iste.Dokonca sa mi to zda este lepsie pri nizsich otackach.Uvidime casom...
-
a kolko vahy zhruba pribudlo instalaciou nadrze a pod?
-
Nad vahou som ani nerozmyslal,ale ked sa nad tym zamyslim,tak nadrz do ktorej sa vojde 40l plynu,flashlube,nejaka elektronika,typujem to cca 50kg naviac.Nadrz je namiesto rezervy,akurat to dvojite dno musim mat stale v tej vyssej polohe.
-
pribudnu aj nejake fotky? napr. motorovy a batozinovy priestor, plniace veko... aku znacku zariadenia si dal? kde sa konala montaz a ak to nie je tajomstvo tak kolko to stalo? a ako to funguje? vsetko riadi elektronika?
-
tak ako to je s tym plynom?
-
Mam na Vas jednu otazku: neviete aspon zhruba, kolko benzinu tankujete popri jazde na plyne?
-
mne to vychádza 20-25 %. ale to záleží aké trasy jazdíš. Ak dlhé tak určite menej. Ja tento údaj mám z krátky jázd a prevažne momentálne po meste.