Mitsubishi Club SK
Poradňa => Lancer => Téma založená: Micko888 Marec 07, 2015, 09:58:13 dopoludnia
-
Zdravím Lanceristi
už dlhšiu dobu zvažujem kúpu lancera sedan invite. Vzhľad auta = jednoducho super, motor 1,6 mi úplne stačí + je možnosť dať si dorobiť lpg, čo mám aj teraz (jazdím prakticky "zadarmo") + cena lancera je teraz fantastická, takže lancer jednoznačná voľba. Bol som si dať skúšobnú jazdu v BA a zostal som dosť nemilo prekvapený, preto sa chcem na moje dojmy spýtať Vás, čo už lancer máte.
Jazda bola v BA po rožňavskej, obchvat po prievoz a naspäť (dal som ti to naspäť cez Raču, lebo chodím každé ráno z Pezinka, tak že vyskúšam obvyklú trasu) cesta z PK do BA cez Raču ak to poznáte je samý hrb alebo teraz po zime samá jama. Lancerik išiel fantasticky, podvozok držal na rovnej ceste parádne. Trošku išiel hluk pri 110 - 120 od kolies, ale bolo to úplne v norme. Čo ma však zarazilo a na to sa chcem hlavne opýtať boli až neznesiteľné nárazy prednej nápravy na hrboloch, naozaj strašné (skoro ako moja stará corsa). Nešiel som nejak rýchlo, klasika do 60km/h. Ale tie nárazy boli brutálne, na to že to bolo nové auto (1100 km na tacho). Ten hluk a pocit cez volant bolo niečo strašné. Tlmiče ako keby tam boli už 10 rokov, podvozok po prejdení hrbolu skákal ako koza, tlmič namiesto toho, aby pekne tuho utlmil náraz a vrátil sa do základnej polohy ako keby ešte skákal hore dole, jednoducho, takto keď sa správalo mondeo 2008 2,0 tdci, na ktorom som sa istý čas vozil, išli preč čapy, tyčky riadenia, stabilizátor a tlmiče len taký fukot a potom to na mondeu prestalo (ale to malo nalietaných 220000 a nie 1100 ako lancer). Pozrel som všetky fora na nete, nejaké recenzie a testy, ale nikde okrem trošku väčšieho hluku od kolies pri vyššej rýchlosti nepísali o tom, že by boli nárazy od nápravy na našich "skvelých" cestách tak počuť a hlavne cítiť. Pýtal som sa predajcu, či je to auto ok, či niekto pri skúšobnej jazde "neopravil" tlmiče alebo čapy či stabilizátor na nejakej fajnej diere, tvrdil, že auto je OK a že si ľudia pochvaľujú tuhé nápravy. Pod pojmom tuhosť nápravy však ja považuje niečo iné ako som zažil, máme služobnú fabku 2006 1,4; polo 2007 1,4; 206sw rok 2006 1,4; aj i30 2013 1,6; ale ani tá fabia nemala také špatné tlmenie ako ten predvádzací lancer. Skôr to bolo niečo ako tá 206sw, fakt otras. Očakával som, že to bude niečo ako tá i30, čo je celkom slušná jazda čo sa týka tuhosti náprav, ale nebolo.
Takže Vás poprosím o názor, či je to fakt tak zlé a to čo som vyskúšal je štandard pri tomto aute, alebo to bol len vadný kus (mal šlahnutý tlmič alebo čap alebo stabilizátor či niečo také). Pretože to auto chcem, ale pri takomto strašnom tlmení nerovností v štandarde to jednoducho nekúpim.
P.S. pozeral som aj iných predajcov, či nemajú predvádzačky lancer, že by som to porovnal, ale zatiaľ sa mi nepodarilo zohnať v BA inú predvádzačku, budem kontaktovať Trenčín alebo Nitru.
ďakujem za postrehy
-
nuz ja mam zatial nabehanych cca 11000km, posledny mesiac som bol par razy v pezinku takze tu cestu mam tiez odskusanu a nic s toho co popisujes som na mojom nepostrehol
-
hmmm my chodievame často pod karpatmi modra pezinok ba a späť ? ale žeby niečo búchalo...
mne dosť robia čo sa hluku týka zimné gumy na tej trase medzi častou a dubovou kde je taký rozondený asfalt alebo nástrek alebo čo to bolo za "opravu" tam tu vrčí
a nárazy aby mi prešli do volantu... som asi ešte nezažil... ale čo tam bolo za gumy 16 alebo 18, tam by to mohlo byť iné... menej odpružených hmôt..
a ešte jedna blbá časť je zjazd do modry, ale tam to robí, len ked idem zákruty pod plynom, tam je normálne že náprava akokeby odskakuje (ale ja rád chodím takéto úseky trošku "prudšie" ), neviem si teraz spomenúť ako sa ten efekt volá tuším niečosteer
mne tie moje 16 ktoré majú dosť vysoký provil 205/60 (preto musia byť nafúkané stále na 2,7 bar) samé o sebe dosť tlmia nerovnosti...
čo ale "búcha" ak je auto plne naložené 4 ludmi aj kufor, tak zadok dosť sedí dole a ked sa prejde nejaká prudšia terénna "vlna" tak to asi dosadne zrejme na "dno"
-
mal na tom 16tky, 205/60 zimné - značku som si nevšimol, ale gumami ako takými to nebolo (asi yokohamy). toto však nebol hluk od kolies ako taký kvôli kvalite cesty, ale cez hrbole to boli riadne šupy. určite to muselo byť nejaké chytené, toto by z fabriky zrejme nepustili, pretože komfort jazdy tam bol strašný (čo sa týka tých prejazdov cez nerovnosti). my sme boli v aute dvaja - čo sa týka zadnej nápravy, tu som ani nepočul, že tam je, išlo to len od predku (pravdu povediac zadku som si ani moc nevšímal, len som počúval predok). išiel som na aute z kolegyňou, nebol s nami predajca. No musím behnúť vyskúšať inú predvádzačku, dúfam, že to nebude rovnaké. Ale keď vy s tým nemáte takéto skúsenosti, muselo to byť asi ojedinelé. Inak, nie som nejaký moc citlivý, jazdím zatiaľ starú corsu, takže som zvyknutý na nie moc kvalitný podvozok, ale toto bol na nové auto brutal.
-
A bol si v autopalace? ci vo fancar?
-
Bol som vo fancar
-
no poviem tak... ja som predtým mal Focus II po FL a to je jeden z etalonov triedy čo sa podvozkov týka...
tak som bol zvedavý, že čo mitsu... a po roku konštatujem, že snáď aj o chlp lepšie... ;-)
-
Tiež cítim každú nerovnosť na našich cestách, čiže žiadne poškodené tlmiče ;) mne osobne to tiež vadí...a na tom predvádzacom Lanceri hučia zrejme zimné gumy, jedine ak máš na mysli zvýšený rev motora pri diaľničnej rýchlosti...už niekto skúšal odhlučniť nejak ten motor?
-
Hmm, takže každí to cíti nejako inak. Mne to prišlo až príliš moc. Nevadí, skúsim inú predvádzačku a ak to tak bude aj na tej, asi lancer nekúpim, čo ma dosť ..., pretože sa mi fakt páči. Čo sa týka motora, ten som prakticky ani nepočul v normálnom spektre otáčok, samo, keď som tomu na výjazde na obchvat naložil, tak ho bolo počuť, ale ten zvuk motora pre mňa nebol vôbec nepríjemný. Gumy práveže hučali až okolo 120 km/h, ale nič hrozné, taký normál. Nerovnosti som cítil, ale nešlo o to, že ich cítim, že tam boli a prešiel som ich, ale ako som už písal o ten nepríjemný buchot po ich prejdení. Zadnú nápravu tú som nepočul vôbec pričom prešla po tej istej nerovnosti o dva metre neskôr (jasné, motor má nejakú váhu a predok je ťažší ako zadok), ale aj tak. Vo focuse som sa bohužiaľ neviezol, ale jazdil som mondeo a ako som písal, pri takom buchote ako vydával ten lancer som na mondeu menil komplet predok (tlmiče, stabilizátor, tyčky riadenia a čapy), tak isto išiel pri prechádzaní nerovností nepríjemný ráz do volantu. Po výmene to prestalo a ide krásne, nápravy tuhé, len to tak jemne "zasyčí" (neviem aké iy sa tam píše, asi tvrdé :) keď prejem cez väčší hrbol či jamu (myslím ten tlmič). tak neviem kua
-
na ten podvozok by si si časom zvykol...a za chvíľu začnú cestári plátať tie nerovnosti :D možno chalani čo majú dlhšie Lanceríkov dajú rady aké tlmiče a tie veci okolo potom pokúpiť, aby sme to tak na nových necítili ;)
-
Lancer ma dokonaly podvozok na dokonale cesty, je to asi jediny sedan v tej cene s viacprvkovou zadnou napravou. Ale na slovenskych cestach ak hladas komfort a ticho musis pozriet inde. Ovsem za 14 tisic za nove takto velke auto nikde necakaj zazraky.
-
tie razy od naparvy su dost pocutelne aj silne ako pises a o tuhosti naprav sa moc hovorit neda, to auto je makke, nemam pocit ze by odskakovalo
-
a menil niekto už tlmiče, či sa to zmenilo alebo nie, lebo mi to príde, že sú tam nie bohvie aké tlmiče od výroby. Možno keby sa tam dala nejaká kvalitnejšia vec, bolo by to úplne iné.
-
Čo to tu popisujete???? :o
Vobec sa nikto na nič také nestažoval odkedy sa to auto robi. Asi to naozaj pocut iba na vasej špecialnej ceste.
Predne tlmice sme este nikomu nemenili a to Saki ma najazdených až až kilometrov.
-
to nemeni nic na veci ze razy od naparvy su v kabine dost pocut, niekomu vadi niekomu nie, prejdem hlbsiu jamu 30km/h a mam pocit ze odtrhlo koleso.....mne to neprekaza
-
no veď práve preto sa pýtam tých, čo tie autá majú resp. predávajú. Predná náprava na tom aute, na ktorom som sa viezol, búchala neskutočne, preto sa mi to nezdalo, lebo takto by sa určite nové auto nesprávalo. Ešte podotýkam, že zadnú nápravu som ani nepočul, preto mi to prišlo hneď divné aj vzhľadom na to, že každí si auto pochvaľuje. Hneď po jazde som presadol do služobnej fábie a išiel presne tú istú cestu a bolo to o kúsok lepšie ako na lancerovi (fabia má 8 rokov). Tá cesta nie je až tak hrozná (na naše slovenské pomery) ale sem tam je tam pekný darček pre nápravu.
-
jazdime denne trasu PK-BA a nemam pocit ze by nieco buchalo... je pravda, ze ta cesta stoji za kulove, ale po vikendovej jazde PK-KE a naspat si dovolim povedat, ze su miesta, kde by za taku cestu boli vdacni...
mozes sa niekedy rano pridat, mame 2 miesta volne:)
-
Tak rozdiel v hlucnosti podvozka je mega vidiet ked trebarz clovek presadne z auta strednej triedy, trebarz mondea alebo passatu, ale lancer nie je auto na komfortne plachtenie... Aj ked po dialnici ked clovek ide 150 ma pocit ako by siel 50.
-
Mám objednanú skúšobnú jazdu na štvrtok do autopalace, tak porovnám. dik za odpovede
-
Porovnaj ,ale podla mna to bude uplne ine ....ja si myslim ze musel mat nieco ohladom tlmicov ....
ja mam new Lancer ale nic z toho co ty popisujes neevidujem ... ;)
-
Jasné vyskúšam, dúfam, že to bude iné. Inak vo fancar púšťajú na skúšobnú jazdu bez predajcu, takže by som sa nedivil, keby im nejaký chytrák odpálil tlmič. Ja som bol tiež sám s kolegyňou, avšak ja mám úctu k autám, hlavne keď nie sú moje.
-
Čaute, takže dnešné dojmy z jazdy na Lancer 1,6 invite sportback - rovnaký model ako som skúšal vo fancar len iná farba, rovnaké pneu. Jazda diametrálne odlišná, tlmenie nerovností úplne na inej úrovni, asi tak ako som si to predstavoval. Nie je to nič extra v porovnaní so strednou triedou, ale za tú cenu je to parádička. Skúšal som jazdu po Petržalke, vyberal som schválne nekvalitné cesty s hrbolmi a inými nerovnosťami, tlmenie aj na väčších nerovnostiach dobré a prienik zvuku po ich prejdení do kabíny bol prakticky nepozorovateľný (išiel som bez zapnutého rádia) resp. bol v norme, odozvy do volantu po prejdení nerovnosti neboli pozorované (oproti lanceru vo fancar).
Sklamaním je odhlučnenie motora, ale je to len o tom, zvyknúť si na to (frajerka frflala na to, že motor je počuť, ale auto si platím sám, má smolu :D. S tým odhlučnením motora by sa možno dalo dodatočne niečo vymyslieť.
Cena v autopalace by išla ešte zjednať (asi max o cenu metalízy alebo aj kúsok viac), financovanie ponúkajú bez navýšenia na tretiny, štvrtiny a nepamätám si presne či aj na pätiny, ale asi pätiny nie. takže financovanie je pre mňa tým jazýčkom na váhe, ktorý ma ešte viac ťahá k lanceru.
Čakacia doba na lancer je nejak do cca 7/2015.
Takže na 90% idem do toho.
ešte dokončiť projekt v práci a rozbehnúť novovytvorené oddelenie a môžem sa plne venovať kúpe auta. ;D ;D ;D
-
No asi si sedel zase v inom aute lebo ja svoj motor nepocujem :D mam 1,6 2015 a motor ani neviemze je nastartovany kym ho poriadne nevytocim. Nemal si nahodou otvorene okno? To auto je fakt velmi tiche nehovorim ze je odhlucnene perfektne ale motor skoro nepocujem v aute. A to financovanie o kolko navysi cenu auta?
-
Tiež som kupoval v Autopalace, o zľave nechcel ani počuť, vraj ledva na tom aute zarobí...mám na štvrtiny a preplatím liter...žeby zmena politiky? pokiaľ ano, tak to treba využiť...pokiaľ nechceš tuctové auto, lepší dizajn nezoženieš...frajerke vysvetli, že Lancer je športové auto, tak ked mu dáš otáčky, motor dáva o sebe vedieť, a ked pôjdete dialnicou dáš hlasnejšie rádio :)
-
Financovanie moze byt bez navysenia ... ale skus sa spytat na spracovatelsky poplatok ... ;)
-
Ja uz autopalace neverim ani pozdrav :D ja ked som tam bol tak mi povedal ze to auto je za pevnu sumu a nic neznizi (vtedy tam na poschodi mali cierny sedan) a ze ak chcem cervene auto tak mi nemoze garantovat cenu a ze to bude pravdepodobne stat viac evry.. tak som mu dal vypocitat leasing a preplatil by som 5000 - 6000€ tak som sa na to vykaslal.
O servise sa nevyjadrujem o tom je tu popisane uz dost :)
-
No mne tam pracujú dvaja známy (bývalý kolegovia z bývalej práce, z ktorej sme odchádzali spolu), takže zľava bude, odhadujem to na max 500 - ale človek nikdy nevie, možno aj nebude. Jasné, určite tam bude spracovateľský poplatok, bude to rovnaké financovanie ako na mazde (asi ten liter navyše pri splácaní na 4/4) - inak ak ste si všimli, v autopalace dávajú zimné gumy zadara, ale nenápadne zdvihli spracovateľský poplatok pri financovaní o cca 200 ečiek pri každej možnosti - takže gumy zadara to určite nie sú ;D ale reklama je.
nie nemal som otvorené okno :) ale mal som vypnuté rádio a motor som počul od cca 2500 otáčok vyššie, ale asi mám moc tenké uši, hovorím, je to len o zvyku. Dialnicu moc nejazdím, max BA-Hlohovec, kde ideš 75% cesty 120 tachometrových, inak len mesto a okresky (jazdím predpisovo, pokuty zatiaľ neplatím)
-
Na tom aute sa daju krasne radit rychlosti aj pri otackach pod 2000 a to motor fakt nepocujes ;) Auto mame uz 4-ty mesiac a nemozem povedat nic zle len svetla sa mi zdaju slabe ale kupia sa nove ziarovky a bude to :D Inac je to auto super a vzdy ked sa na neho pozriem tak som rad ze ho mam :)
-
Hlučnosť motora nemožná, jemne upravená 1.8 je veľmi tichučká v mestských otáčkach (do 2500). A pri státi si často myslia spolujazdci že zdochol ;D
-
zdoxhol kto? sofer?
-
to sa mi uz stalo ze som stal dlhsie na mieste (som cakal na brata) a mal som nastartovane no ked brat nastupil tak som otocil klucom a nic este raz a zase nic a potom pozeram na otacky a az vtedy som si uvedomil ze sa snazim nastartovat nastartovane auto :D
Vobec som motor nepocul :D
-
No mne tam pracujú dvaja známy (bývalý kolegovia z bývalej práce, z ktorej sme odchádzali spolu), takže zľava bude, odhadujem to na max 500 - ale človek nikdy nevie, možno aj nebude. Jasné, určite tam bude spracovateľský poplatok, bude to rovnaké financovanie ako na mazde (asi ten liter navyše pri splácaní na 4/4) - inak ak ste si všimli, v autopalace dávajú zimné gumy zadara, ale nenápadne zdvihli spracovateľský poplatok pri financovaní o cca 200 ečiek pri každej možnosti - takže gumy zadara to určite nie sú ;D ale reklama je.
nie nemal som otvorené okno :) ale mal som vypnuté rádio a motor som počul od cca 2500 otáčok vyššie, ale asi mám moc tenké uši, hovorím, je to len o zvyku. Dialnicu moc nejazdím, max BA-Hlohovec, kde ideš 75% cesty 120 tachometrových, inak len mesto a okresky (jazdím predpisovo, pokuty zatiaľ neplatím)
zlava bude maximalne 100,-€....jedine že by si kupoval predvadzacku.
Gumy su skryte v poplatku za zmluvu, len daj pozor aby neboli 2rocne ;)
-
Ja si tiež myslím, že zľava nebude bohvie aká, ale pravdepodobne nebude žiadna. O to my však nejde, pár eur ma z biedy nevytrhne ako sa hovorí. Nemyslím si, že by aj dvojročné gumy, ak boli správne skladované boli nejaké odlišné od gúm vyrobených pred mesiacom - samozrejme istá odlišnosť tam bude, ale nejako moc výrazná asi ani nie. Ja teraz jazdím už 4 rok firestone winterhawk a sú plne v pohode, držia krásne na snehu a prijateľne na ľade, na suchu a pri teple tiež držia na zimné gumy celkom slušne - sú trošku hlučnejšie (šípový vzor) ale nič strašné a nepozorujem že by im 5 rokov od výroby nejako uškodilo. Ide o to, ako sa skladujú mimo sezónu, pomôže aj tá mazlavá biela blbosť na to nastriekať.
čo sa týka hlučnosti, tak do tých 2500 je to tichučké (tak budem aj väčšinou jazdiť), potom je motor trošku viac počuť ale nič strašné, takže jedine dialnica pri 140 tachometrových môže byť trošku hlučnejšia ale na to tam bude rádio.
-
Hluku sa bat nemusis auto je stale tichucke :) a ma pekny prejav pri vyssich otackach ja to mam rad ked to ide az do obmedzovaca :D
ale inac jazdim po meste do 2000 rpm takze motor tichucky :)
-
ad tie zimáky... zimná pneumatika po 4 rokoch má reálne tak 50% vlastností novej... guma stárne, či stojí, či nestojí, či jazdí, či je skovaná v bunkri...
ideálna skúška je ak niekto dostane defekt na prednej náprave a vymení takú istú pneumatiku za novú... uvidíš ako sa ti ABS, ESP zblázni pri rozjazdoch a hlavne pri brzdení...
sám som tak mal na letných Michelin HP premacy po 3 rokoch defekt... kua to bolo nebe a dudy... hned som kupoval druhú do páru...
a pravidlo by malo byť, že nové gumy idú na zadnú nápravu ;-) jedine ak by sme chceli zámerne vyvolať trošku pretáčavosti zadnej nápravy (čo pre správneho petrolhead-a nemôže byť nikdy na škodu)
-
Takže když otec dává na zimu 16 let staré zimáky, tak si oproti 16 let starým letním moc nepomůže? ;D
-
Zivotnost pneumatiky je myslim 4 roky potom guma degraduje takze 16 rocne gumy su super :D
-
Ale vzorek mají skoro jako nové... ;D
-
to verim ale v gume vznikaju postupom casu praskliny guma sa takpovediac "straca" jej vlastnosti su stale horsie a zacina sa akoby trusit aj ked vyzera ako nova :D