Mitsubishi Club SK
Poradňa => Lancer => Téma založená: PatkO August 13, 2015, 04:43:35 popoludní
-
Časute.....dnes mi môj lancer začal robiť starosti....cestou do práce po asi 10km jazdy mi na križovatke zhasol motor. Zaujímavé je že som si to ani nevšimol až ked som sa šiel rozbiehať :D No podstatou je že odvtedy mi na voľnobehu kolíšu otáčky a chveje sa motor (celé auto) presnejšie pri jazde kde su otáčky cez 1500 nieje problém ide ako doteraz no pri zastavení (Neutrál) klesnú otáčky asi až na 200ot a potom sa to ustáli no chveje sa auto aj ručička otáčok :/ má s niečim podobným niekto skúsenosť ?? dik za rady :)
P.S.: je normálne že pred naštartovaním píska škrtiaca klapka ??
-
nemenil si druh a znacku benzinu?
skontroluj vzduchovy filter ci nieje extra spinavy
-
to môže byť kopec vecí... špinavá škrtiaca klapka ale aj že ti ide na 3 valce ked to trasie a padajú otáčky... alebo zapchatý filter paliva no kto vie...
-
3 valce to niesu....aspoň podľa toho že auto má stále rovnaký ťah. ..vzduchový filter je nový cca 5 tisíc km ale pre istotu som ho kontroloval a pohoda...skrtiaca klapka som skúšal jemne prečistit no nič. ..mam podozrenie či to nieje IAC čiže ventil voľno bežných otáčok alebo ináč povedané regulátor volnobehu či nieje zaneseny len netuším či ho lancer má a kde ho má :) ešte skúsim aj palivovy filter lebo 176 tisíc je už niečo :) zaujímavé je že okrem volnobehu ide auto ako má no pri volnobehu sa trasie ako keby videlo ducha alebo čo :D
P.S.: kde sa nachádza palivovy filter ???
-
Pokial viem tak palivovy filter mame lifetime tak otazne co tam vobec mame :D a nikde som nevidel ze by sa dal kupit nový
-
no možné to je... čo som mal focus II tak tam už palivový filter vôbec nie je... len sítko v nádrži... som čumel jak puk...
-
Mme presne toto zacala robit astra ked mala 180 tisic, stale som chodil na cistenie skrtiacej klapky, to trosku pomohlo a nakoniec zistili ze je upchaty privod oleja k polke hlavy - ale to uz bolo potom co posla hlava aj s ventilmi, nastastie som kupil z netu za 150€ cely motor :)
Na tvojom mieste hned idem do autorizaku nech to skontroluju cele.
-
no možné to je... čo som mal focus II tak tam už palivový filter vôbec nie je... len sítko v nádrži... som čumel jak puk...
takto isto to má aj lancer. Len sitko v nádrži.
-
No takže dnes som demontoval skrtiacu klapku a kompletne vyčistil a takmer bez zmeny....jediná mala zmena je že mi už pri voľno bežných otáčkach nezhasina motor (či je to následok cistenia alebo sa to udialo samovoľne to je už otázka) už iba kolíše cca niekde na 700-800ot no trasenie nezmilo. ...Tiež som ho skúsil trochu prehnat no výkon nestratil takže fakt neviem čím to je....V pondelok skočím do autorizovaného servisu v Poprade tak uvidíme čo to bude aspoň prispejem príspevkom v téme Referencie na autoservis :D
P.S.: kedže som sa s tym hral až do večera všimol som si poblikávanie osvetlenia pri volnobehu. Žeby alternátor ?? ???
-
bol si na zvolavacke na remen alternatora?
-
ja osobne nie ale predošlý majiteľ áno v januári aspoň v servisnej je to uvedené :)
-
aka zvolavačka, aky remeň, ake ročníky ??? neviem... tak sa pýtam
-
Neboj Braňo to boli staršie ročníky ;) nás sa to netýkalo :)
-
Popradu by som sa vyhol. ale uz je asi neskoro co?
-
Nieje :D a prečo ? prišiel som tam a prijmaci technik: "No viete ale to vám nesvieti žiadna kontrolka takze hned teraz by bolo zbytocne otravovat technika aby to pripojil na diagnostiku......ale bolo by dobre keby ste nam nechali auto lebo to bude urcite práca na pár hodín a bla bla bla.....".....samozrejme ked som videl cenovku 30€/hodina tak ma to hned prešlo....dostal som tip na jedného automechanika v PP ktorý sa špecializuje na japonské vozidlá takže zajtra ich navštívim :)
-
Presne preto: v očiach sa im točí € jak na automate
-
Autíčko bolo odvezené dnes do servisu :) Hned ked mechanik pocul zvuk motora na volnobehu povedal ze mu to príde ako keby siel na 3 valce :) zajtra sa mi má ozvať uvidíme :)
-
Takže chýba sa našla. ...presnejšie diagnostika ukazuje problém s variabilným časovaním....zajtra sa dozviem na cenené celkovej opravy+čas opravy...ách jáj :/
-
ako si dopadol?
-
Zatiaľ ešte nič :Dv servise kde mi auto diagnostikovali sa kvôli "množstvu práce" ani na to detailnejšie nepozreli proste sa rovno na to vykašlali s tým že by som musel tak 2-3 týždne čakať :) autorizovaný servis najmä PP to neprichádzalo do úvahy :D potom som prešiel ešte servis PL kde sa špecializujú na JPN autá ale tam mi povedal že tak najskôr okolo 3-4 septembra mu to môžem doviezť kvôli tomu že to tam má prepchané :D niečo podobné mi povedali aj v servise v Poprade možno už o nich niekto počul volajú sa Japanese Customs a majú fakt skvelé referencie (najdete ich na FB pod ich názvom Japanese Customs)....tam mi povedali že min týždeň až dva kvôli tomu že tam majú strašne veľa práce takže som sa s nimi predbežne dohodol že im zajtra (v pondelok 23.8.) doveziem a ked sa im uvoľní čas pozrú sa mi na to :) ako som spomínal na diagnostike vyhodilo chybu vo variabilnom časovaní a kedže bola táto porucha náhla (zo dňa na deň) tipujem to na niektorý zo snímačov vačkových hriadeľov/snímača kľukovky alebo regulátorov tlaku oleja (Oil Preasure Valve)....uvidíme čo to bude :)
-
Ako si skoncil?
-
Este stale v sevise :/ stale som este len cislo v zozname cakatelov :D nechapem presiel som asi 5 sevisov a vsade mi povedali ze min 2 tyzdne cakania :D co sa všetkým pokazili autá alebo čo
-
Este stale v sevise :/ stale som este len cislo v zozname cakatelov :D nechapem presiel som asi 5 sevisov a vsade mi povedali ze min 2 tyzdne cakania :D co sa všetkým pokazili autá alebo čo
Možno majú všetci dovolenku a sa to len presúva do ďalších týždňov, kým prídu zamestnanci. :)
-
Este stale v sevise :/ stale som este len cislo v zozname cakatelov :D nechapem presiel som asi 5 sevisov a vsade mi povedali ze min 2 tyzdne cakania :D co sa všetkým pokazili autá alebo čo
Možno majú všetci dovolenku a sa to len presúva do ďalších týždňov, kým prídu zamestnanci. :)
Asi tak nejak + je to dosť obsadený servis stačí ich čeknúť na FB pod názvom Japanese Customs sídlia v Poprade :)
-
ZDRAVIM,,,
CHCEM SA OPYTAT AKO TO NAKONIEC DOPADLO S TYM SERVISOM , A VOBEC S OPRAVOU. MAM NIECO PODOBNE PODLA OPISU A PRETO SA PYTAM... KED SOM MAL AUTO V AUTORIZ.SERVISE,,BOLO NA DIAGNOSTIKE A NIC,ZE OTACKY KLESAJU MAX O 30!! ALE AUTO DOSLOVA STRPA,LEBO KLESNU NA 400-600,,,PRI DOBRZDENI,,
TERAZ SOM BOL NA ZVOLAVACKE KOLI ELEKTRONIKE- OSVETLENIE,SVETLA ATD,, A AJ TAM SME TO PREBERALI,,, ODPOVED, AUTO MUSI IST NA HLBSIU DIAGNOSTIKU A TERAZ TO ROBIT NEBUDU,,,!!
VDAKA ZA RE
IM ( ZA )
-
Ako to dopadlo nájdeš tu :) :
http://www.mitsubishi-club.sk/lancer/pribeh-jedneho-lancera-1-8-(casovana-bomba-)/msg19017/?topicseen#new (http://www.mitsubishi-club.sk/lancer/pribeh-jedneho-lancera-1-8-(casovana-bomba-)/msg19017/?topicseen#new)
Ináč za tú zvolavacku si nič neplatil že ? Lebo mňa to čaká na budúci týždeň :D
-
Zvolavacka je zadarmo... ;)
-
Pýtam sa len preto lebo som so žiadnym autom ešte nikdy nebol na nejakej zvolavacke :D
-
Kurnik zacinam sa aj ja obavat a to mam len 56tis km
Posledny mesiace mi robi to ze pri zastaveni klesnu otacky ale 400-500 a po chvile na normal 600-700
Nic sa nechveje ani nerezonuje, rucicka sa netrepe. Nerobi to stale ale mam pocit ze skor ked je studeny motor
Menil som filter, mam iny olej ako doteraz tak paranoja ze co to :)
-
Když je motor zahřátý, tak mám otáčky na volnoběh kousek pod první čárkou. Myslel jsem, že je to pod 500, ale když jsem připojil BT diagnostiku, tak mi to přes ní ukazuje celkem stabilních 650ot.
-
Kurnik zacinam sa aj ja obavat a to mam len 56tis km
Posledny mesiace mi robi to ze pri zastaveni klesnu otacky ale 400-500 a po chvile na normal 600-700
Nic sa nechveje ani nerezonuje, rucicka sa netrepe. Nerobi to stale ale mam pocit ze skor ked je studeny motor
Menil som filter, mam iny olej ako doteraz tak paranoja ze co to :)
Na zahraničných fórach/videách som sa dozvedel že ide aj o to že ak jazdíš agresívne tak to má krátku životnosť :) Toto čo zažívaš ty ja zase vidím aj u svojho lancera teraz hlavne večer ked mám zapnuté aj dialkové že ak napr idem dole kopcom a idem podradiť napr pred zákrutou a pri tom pribrzdím tak mi mierne ztlmí svetlá :) no lancer nieje prvé auto pri ktorom som to zažil :D pravdepodobne je to alternátorom že pri nižších otáčkach slabšie dobíja :)
Najčastejšie chyby ked blbnú otáčky sú zanesená škrtiaca klapka alebo vadná voľnobežka alternátora ktorá sa "zadrháva" čím pribrzduje chod motora :) Takže by som na tvojom mieste skusil len tak vyčistiť škrtiacu klapku (alebo si ju dať vyčistiť :D) a uvidíš či to nebola ona :D ja som takto pri hľadaní chyby začínal u škrtiacej klapky, cez alternátor, palivový filter, vzduchový filter az nakoniec to bol rozvod :D ale možno ťa upokojím tým že u mňa to bola takpovediac "skoková" chyba čiže sa objavila náhle a bol to ten preskočený rozvod :)
-
da sa k tomu dostat a vycistit v garazi bez profi naradia? v zivote som to nerobil tak preto hlupa otazka :)
-
da sa k tomu dostat a vycistit v garazi bez profi naradia? v zivote som to nerobil tak preto hlupa otazka :)
Jop ja som si ju sám čistil :) Odpojiť batériu, čistič škrtiacich klapiek, odsrubovat 4 sruby ktoré drzia klapku, odpojiť hadičky chladenia (priprav si 2 štuple (čojaviem napr. vrtáky a čisté :D) ktoré zastrčíš dnu do hadičiek aby ti zbytočne nič nevytieklo (neboj sa nieje to pod tlakom len to trochu kvapká....klapku vyčisti jemne so štetcom aby si rukou neotváral ten karbón ide pekne dole. Spoj ktorý dosadá na sanie pekne očisti, našrúbuj nas5 klapku s hadičkami a otestuj :) po otestovaní som ešte pri zhasnutom motore pre istotu uvolnil viečko kde sa nalieva chladiaca ale neviem ci je to vôbec potrebné :D Niektorí hovoria že je potrebné potom po čistení resetovať aj v RJ hodnoty škrtiacej klapky hlavne ked je veľmi zanesená pretože potom ostane viac otvorená a sú vyššie volnobezne otáčky no ja som ju nejako moc zanesenú nemal takže som nebadal rozdiel v otáčkach :)
-
Niektorí hovoria že je potrebné potom po čistení resetovať aj v RJ hodnoty škrtiacej klapky hlavne ked je veľmi zanesená pretože potom ostane viac otvorená a sú vyššie volnobezne otáčky no ja som ju nejako moc zanesenú nemal takže som nebadal rozdiel v otáčkach :)
[/quote]
Jo, ked som ju vycistil ja mal som volnobeh asi 1500 :-),take zavodne nastavenie
Ale ono sa to nastavi po par km aj same,netreba to resetovat
-
Niektorí hovoria že je potrebné potom po čistení resetovať aj v RJ hodnoty škrtiacej klapky hlavne ked je veľmi zanesená pretože potom ostane viac otvorená a sú vyššie volnobezne otáčky no ja som ju nejako moc zanesenú nemal takže som nebadal rozdiel v otáčkach :)
Jo, ked som ju vycistil ja mal som volnobeh asi 1500 :-),take zavodne nastavenie
Ale ono sa to nastavi po par km aj same,netreba to resetovat
[/quote]
Jop vo väčšine prípadov sa sama resetne ale na niektorých modeloch je potrebné ju resetovať :) ked som to 1x v živote šiel robiť zisťoval som si čo a ako :D :D :D ja by som povedal že je to individuálne :)