Mitsubishi Club SK
Poradňa => Lancer => Téma založená: pedrof August 19, 2010, 05:03:46 popoludní
-
momentalne sa vytesujem s noveho Lancera.....mam tak 500km na tachometri..ked som auto preberal pytal som sa na zábeh a pod..odpoved bola jazdi het..cital som nieco na nete ale nazorov je vela..ale viac menej je pisane ze moderne,nove motori dneska netreba nejako zabehavat ako niekedy za komančov skodovky...takze chalani....co vy na to,,vlastna skúsenost a tak okolo toho,,Ďakujem..cakam na Váš pohlad veci B)
-
Mne povedali len jedno: za studena nevytáčaj inak možeš točiť po obmedzovač. tak som sa toho aj držal
-
Prvých 1500 km nevytáčať, motor skôr šetriť, aj napriek presnej výrobe si niektoré diely proste musia \"sadnúť\".
Čo sa týka vytáčania studeného motora, tak to sa nerobí ani na zabehnutom motore...
-
a kedy mozem povazovat motor za zohriaty? Ja som par krat vytocil aj prvych 1500km, s lancrom sa to proste neda netocit ho, aj obmedzovac som par krat napalil, tiez celkom zaujimavy zazitok :P
-
Ja kym nemam teplomer na polovicu tak ho nevytáčam, aspon sa snažim nevytacat. Predajca mi ale povedal že kym nema 8000-12000km riadiaca jednotka vraj nedáva plny výkon. Je to pravda? Ja som si vsimol po 10000 len to že mi klesla spotreba.
-
Ja som ho prvych 1000 km nevytacal.. po tisic km tomu solim.. na spotrebu kaslem.. B)
-
zaujimavy poznatok, predtym ked so isiel 100 na dvojke uz zapol obmedzovac, dnes som natankoval slovnaft evo benzin 99+ a v pohode som drzal na dvojke 105 na 7000 otackach, obiehal som TTcko no :laugh:
-
geri Napísal:
Prvých 1500 km nevytáčať, motor skôr šetriť, aj napriek presnej výrobe si niektoré diely proste musia \"sadnúť\".
Čo sa týka vytáčania studeného motora, tak to sa nerobí ani na zabehnutom motore...
K tomu pridám, že motor nie je zohriaty keď je teplomer CHLADIACEJ KVAPALINY v polovici, oleju trvá približne 2x toľko kým sa zohreje, potom s ním môžeš jazdiť normálne. Len s ním treba jazdiť v rôznych režimoch (teda nie že zaradím päťku a idem 2.000 km po diaľnici na jedných otáčkach), takisto sa neodporúča ťahať príves (ťažký). A ja by som ešte vymenil olej oveľa skôr - po takých 5-8 tisíc km najneskôr (nech by sa na mňa v servise akokoľvek divne pozerali)...
-
Inak niečo o zábehu by si mal mať aj v návode k autu. Niečo takéto:
(http://files.myopera.com/cicmanec/albums/813774/megane.jpg)
-
z akeho dovodu by si tak skoro dal vymenit olej?
-
Nečistoty z opracovania, obrusovanie pri sadaní si jednotlivých dielov atď...
-
Ako je to so zabehom motora v zime - ak je termín dodania lancera v decembri? Neni lepšie oddialiť to o nejaké 3-4 m? Krátke trasy do práce a späť a studené starty asi neni vhodne absolvovať v ramci zabehu nového auta...
-
len sa toho neboj... spravte si po kúpe nejaký ten výlet 300 km okresky a dialnice a je "zabehnuté" ;-) a pri predbiehaní to netočiť cez 3000 otáčok, ale to bude treba málokedy... motor má dosť sily
v návode sa píše prvých 1500 km nevytáčať tuším nad 4000 otáčok... samozrejme vytáčať studený motor, to sa predsa nerobí ani pri zabehnutom aute... benzínové motory sa zohrievajú pomerne rýchlo, čiže po nejakých 2-3 minutach má voda 90°C a tým pádom po 4-5 minutách aj olej je zohriaty, čiže po 5 minutach normalnej jazdy sa dá nakladať... ;-)
a ešte jeden poznatok dnešných PC poradcov radenia rýchlostí znie: "nepodtáčať" motor... ten poradca radenia niekedy nezmyselne dáva pokyn preradiť aj pri 1600 - 1700 otáčkach najmä zo 4 na 5 prev. stupeň čo pri záťaži, prípadne kopcovitom terene nie je moc dobré, treba radšej potiahnuť... sa to zrejme riadi iba otáčkami a nie aktuálnou záťažou motoru (ktorá vypovedá o tom či ideme do kopca alebo je auto zaťažené ľudmi a batožinou)
dnes netreba robiť stres z toho že by sa niečo extra "zabiehalo" a brúsilo a podobne... takisto kvalita olejov a filtrov je niekde uplne inde ako kedysi... dnes sa stane, že ak treba z nejakeho dôvodu rozoberať motor, tak aj po 30 tis. km je pekne na valcoch vidieť priečne ryhy od lapovania...
takže jedine čo treba je dobre mazať, čiže sledovať stav a hladinu oleja a iných prevádzkových kvapalín... som akurát teraz po 8500 km dolieval asi 2 deci do chladiča už bolo na LOW a olej cca niekde okolo 4000 km začal pomaličky hnednúť ináč neubudla ani kapka jak sa hovorí...
-
takže jedine čo treba je dobre mazať, čiže sledovať stav a hladinu oleja a iných prevádzkových kvapalín... som akurát teraz po 8500 km dolieval asi 2 deci do chladiča už bolo na LOW a olej cca niekde okolo 4000 km začal pomaličky hnednúť ináč neubudla ani kapka jak sa hovorí...
ja som nášmu hneď po kúpe doliala olej po hornú rysku, lebo mal iba kúsok nad spodnú... aby mu náhodou nechýbalo ;)
-
tak ako pise madbugie..ak ti to maju dodat v decembri tak si spravte nejaky dlhsi vylet a je...
v navode budes mat napisane ake max.rychlosti mas pre jednotlive prevodove stupne pouzivat a tusim tomu staci 1000km
idealne pri cca 5000km vymenit olej + filter
-
tak tak, v navode je udavanych prvych 1000 km. pre zabeh treba minimalizovat studene starty a preferovat dlhsie trasy. treba si zvolit trasu najlepsie po okreskach (dialnici nie je ideal na zabeh), menit tempo jazdy, neist dlhodobo rovnakou rychlostou, viac radit, vyhybat sa zatazi motora, cize nevytacat motor a netahat nic na taznom zariadeni. Este nebezpecnejsie v zabehu ako vytacanie motora je jeho podtacanie, tak bacha na to. taktiez treba mysliet na zabeh gum a brzd, prvych 200 km opatrne na brzdy.
+ ako sa pisalo vysie kontrola prevadzkovych kvapalin a kontrola ci auto nema nejaku skrytu vadu z vyroby ktora by sa hned prejavila.
cize zabeh nie je nicim extra komplikovanym, defakto normalna rozumna jazda bez blbnutia :)
-
a urcite neposluchat asistent radenia...je to blb :D
tusim pri 60tke chce 5tku...ano motor to zvladne ale na 60tku je idelna 3jka
-
a urcite neposluchat asistent radenia...je to blb :D
tusim pri 60tke chce 5tku...ano motor to zvladne ale na 60tku je idelna 3jka
Nesuhlasim. viditelny rozdiel v spotrebe v meste podla asistenta a s ignoraciou asistenta 8)
-
Lebo spotreba je to božstvo, ktorému sa treba klaňať, čo tam po tom čo bude s autom po 100 tis. km...
-
nič netreba vidieť tak černe ani bielo...
poradca nie je zlý, ale mám taký dojem, že je "mechanicky" naprogramovaný na prázdne auto so šoférom a rovinaté cesty, bez záťaže...
jendoducho nepočíta s väčším zaťažením auta, s jazdou do kopca a podobne, kde treba hladkú atmosféru trošku popohnať, čiže neradiť pri 2000 ot ale potiahnuť na cca 2500 ot a potom preradiť...
v meste na 4ke stupni a 1500 otáčkach si v pohode ide 50kou, ten motor na to má, ale akonáhle sa pridá na 55-60 km tak už tam bliká tá kontrolka preradenia čo je blbosť... treba potiahnuť do 70ky a tam preradiť na 5ku...
samozrejme treba brať do úvahy fakt, že hladká atmosféra na 5 prevodovom stupni a pri rýchlosti 60 km/h bude "klásť" odpor proti prudkému pridávaniu ;-)
čiže pokial idem kludnou ustálenou jazdou, sú v pohode aj nižšie otáčky, (ale nie pod 1500 ot) a ak chcem rýchlejšie pridať (prípadne je auto viac zaťažené), tak treba podradiť rýchlosť a potiahnuť to trošku vyššie... toť vsjo...
-
nič netreba vidieť tak černe ani bielo...
poradca nie je zlý, ale mám taký dojem, že je "mechanicky" naprogramovaný na prázdne auto so šoférom a rovinaté cesty, bez záťaže...
jendoducho nepočíta s väčším zaťažením auta, s jazdou do kopca a podobne, kde treba hladkú atmosféru trošku popohnať, čiže neradiť pri 2000 ot ale potiahnuť na cca 2500 ot a potom preradiť...
v meste na 4ke stupni a 1500 otáčkach si v pohode ide 50kou, ten motor na to má, ale akonáhle sa pridá na 55-60 km tak už tam bliká tá kontrolka preradenia čo je blbosť... treba potiahnuť do 70ky a tam preradiť na 5ku...
samozrejme treba brať do úvahy fakt, že hladká atmosféra na 5 prevodovom stupni a pri rýchlosti 60 km/h bude "klásť" odpor proti prudkému pridávaniu ;-)
čiže pokial idem kludnou ustálenou jazdou, sú v pohode aj nižšie otáčky, (ale nie pod 1500 ot) a ak chcem rýchlejšie pridať (prípadne je auto viac zaťažené), tak treba podradiť rýchlosť a potiahnuť to trošku vyššie... toť vsjo...
presne ako pises. ja ho berem ako poradcu za najednoduchsich podmienok pre auto pri kludnej jazde na spotrebu. cim viac sa jazdne podmienky od toho odlisuju tym menej si nim necham radit.
-
je mozne to vypnut?
-
myslím si že nie
cely asistent radenia je podľa mňa nastavený na pevno resp vždy pri 55-60 ti dá preradenie na 5tku, iba ak začneš pridávať tak to na chvíľu zmizne a potom znova...
-
1500 otacok je pre diesel. benzin by mal mat minimum 1700. ked idem po meste 50 tak jedine na 3ke, pri 4ke uz citit vibracie a nieje to dobre
-
na mojej 1,6 po meste 4 luxusne bez problemov, dokonca ked idem sam na lahko a cesta sa minimalne jemne zvazuje tak to utiahne aj 5ku, ale len na udrziavanie.
-
1,6ka chytá vibrácie niekde pri 1100 - 1200 otáčkach... ale na 4ke ide v pohodičke 50kou... na prudké pridávanie rýchlosti to nie je, ale na udržiavaciu jazdu v pohodičke... ;-)
ten dlhý zdvih valcov, asi fakt robí svoje...
-
ja si idem p svojeho do brna. cestou s5 by som ho aj zabehol ale ako? nema ist dialnicou domov? z trencina myslim lebo brno trencin enma dialnicu
-
no ja som siel z kosicoch po dialnici (sice to je taka dialnica nedialnica) ....ked si das take tempo ze 110/3000ot. si myslim ze kludne.
vzdy mozes znizit aj na 80
-
noznizit sa da, ked pojdu brzdy. :D ale precy by som dal na 80?
-
šmankotemarjááá nerobte už z toho vedu... zabehnúť dnes auto znamená normálne na ňom jazdiť, nevytáčať to nad 3 tisíc otáčok a hotovo... žiadne iné špeciálne zaobchádzanie to nepotrebuje...
toto niesu motory vyrobené na kolene na mechanických sústruhoch... a ak tam nejaký kovový "bordel" bude, tak to nebude tým, že by to tam bolo po obrábaní, ale že to tam niekto "zabudol" a s tým nenarobíte nič...
-
jasne ze ist dialnicou, to co som pisal hore je take to ucebnicove zabiehanie, i ked je pravda ze to uz nie je zabeh vpravom slova zmyslu ako pri starych skodovkach. skor je to o tom aby vsetko sadlo, zapadlo a naslo si svoje drahy pri vsetkych rezimoch jazdy.
-
Uz to ze vam to na 60 pyta 5tku, je dokaz ako zufalo to auto potrebuje 6tku
Ja mimochodom v meste malokedy dam vobec 4ku, ten motor potrebuje tych +/- 2500 otacok aby bol spokojny
jazdit s mivecom pod 2000 otacok je trapenie auta
-
veruže eee... 1,6 a 1,8 su uplne inak sprevodovane a jeden je nadštvorcovy a druhy podštvorcovy motor... charakteristiky su uplne ine...
jazdiť pod 1500 moc nie, ale on si fakt v pohode na 50ke ide na tej 4ke tých 1500 otáčok...
a pýta si to ten počítač, aj ked ostatné rýchlosti káže cca pri 2000 prehadzovať, tak zo 4 na 5 to postráda logiku pri 1700 radiť...