Mitsubishi Club SK
Poradňa => Colt => Téma založená: Marián Lorinc December 09, 2010, 10:45:12 popoludní
-
Zdravím, idem v januáry kúpiť auto Proton Satria 313i,ročník 98, na slovensku neexistuje žiaden autorizovaný servis a ani v žiadnej predajni niesu na toto auto original diely... čital som na internete a aj počul od viacej ludi že je to takmer to iste auto ako Mitsu Colt. Vie niekto ak je to s nahradnými dielmy, servisom a podobne ? poprípade má niekto skúsenosti s touto značkou ? B) (http://www.mitsubishi-club.sk/media/kunena/attachments/legacy/images/400779l_23.jpeg)
-
Zdravim, Proton má veľa spoločného s Mitsubishi napr. motor, podvozok, aj niektoré diely karosérie - napr. pri modeloch Mitsubishi colt/lancer ročníky 95, 96.
Protony sú autá spoľahlivé, nenáročné na údržbu a čo sa týka náhradných dielov s tými by nemal byť problém ani tu na Slovensku.
-
proton by mala byt taka ista znacka, alebo velmi podobna Mitsubishi, len v amerike sa to vola Proton. S diagnostikou skus zajst do origo Mitsubishi servisu, mozno to tester zoberie. Aspon si myslim.
-
Ďakujem za odpoveď, to auto ma nabehane cez 65 tisic, tak dúfam že nejake vačšie problémy nebudu tak skoro. Ale dobre vedieť že niesom na Slovensku s touto značkou tak celkom stratený :)
-
Ďakujem za odpoveď, chcem sa ešte bližšie spýtať ohladom tych karo-dielcov, keby som ma zaujem zakupiť, predný spoiler/ zadný, je možne objednať narazniky na Mitsu Colt ? rok výroby 95-98 ?
-
Ten predný a zadný nárazník podľa mňa bude pasovať len z Mitsubishi Colt ročník 95, pri 96 sú už iné svetlá aj karosárske diely.
Treba si hlavne pozrieť jednotlivé ročníky Coltu a porovnať s Protonom - použiť Google.
napr. http://www.agauto.sk/detail/predni-naraznik-shark-tv-mitsubishi-colt-7349.html
(http://www.mitsubishi-club.sk/media/kunena/attachments/legacy/images/proton_satria_gti_16v_.jpg)
-
Ešte k tomu servisu keďže sa jedná o skoro podobné autá, tak pri Protone 413, 415, ... 418 sa vychádza z údajov z Mitsubishi Lancer a pri Protone 313 z údajov z Mitsubishi Colt.
Takže v autoservisoch by nemal byť problém s náhradnými dielmi. :)
-
tym by som si nebol taky isty. Kedze to je americke auto, nejake rozdiely tam mozu byt a myslim si, ze ak ti v servise aj objednaju diely z Coltu, alebo Lanceru, tak len s tym, ze ich budes musiet zobrat ci budu pasovat, alebo nie. Do tohto rizika nepojde ziadny servis. Co budu potom robit ked to nebude pasovat?
-
Čítal som dnes na nete článok,(len kolko to dalo googlenia :( )dozvedel som sa veľa užitočných vecí, ako napríklad že Proton je samostatná automobilka a Mitsubishi len tretinový vlastník.Taktiež maju podporu aj od lotusu - len nové modely. Že v roku 1996 odkupili od Mitsu licenciu na Colta a Lancera, ktoré sa vyrábali ako spomenul kolega ako 300vky a 400vky s motormi od Protonu, trochu pomenený interier ... tak myslim že skôr by sa objednavalo niekde z Malajzie ako z Ameriky, čož je ešte horšie :( ale ten šlánok mi trochu zlepšil náladu :) takže asi sa spolahnem len na diely z toho Colta, a postupom času zistim, ako a čo vlastne sedí, všetky info budem dávať na net lebo ako vidim o tejto značke nieje vela info....S tými náraznikmi je to dobrý postreh, snáď by mi vedel aj predajca povedať či by sa dal ten spoiler napasovať
-
tu je ten článok, zabudol som : http://filipgaraj.blog.sme.sk/c/57434/Po-stopach-neznamych-automobiliek-Proton.html
-
Pri tom aute Proton 313 /98 , nabehané cca 60 tisíc km, ak sú tie údaje naozaj pravdivé tak na 5 rokov minimálne je pokoj (čo sa týka nejakých väčších opráv) a taký bežný spotrebný materiál ako brzdové dostičky, tyčky riadenia, .... dajú sa objednať originál diely na Proton a na druhý deň si ich človek môže vyzdvihnúť.
Najbližšie kde predávajú Protony a majú volant na našej strane je Turecko a Cyprus. Možno aj odtiaľ by sa dalo objednať nejaké zložitejšie náhradné diely.
Továreň v Malayzii na výrobu Protonov
http://www.youtube.com/watch?v=9DzVzp12pbw&playnext=1&list=PL5F3832E874724B3C&index=24
-
djbb Napísal:
proton by mala byt taka ista znacka, alebo velmi podobna Mitsubishi, len v amerike sa to vola Proton.
Ako už bolo spomenuté - Proton je automobilka z Malajzie, ktorá vyrába(la) licenčné modely Mitsubishi. Inak s dielmi by ti možno vedel poradiť Jožo Ráž... :)
-
Ku tomu videu: Brigádujem cca 4 roky v závode Kia, a čo som videl vo videu tak Kia má takmer identický výrobný proces - a auta su to kvalitne. Z toho Turecka a Cyprusu by to bolo snád lacnejšie (dovoz).Len bude fuška nájsť nejaký ,,Turecky e-shop v anglickom jazyku\" :) Ale áno, údaje su na 100% pravdive. Kupujem to od rodiny, s tým že oni to kupili od prveho majitela, ktorého taktiež poznali.
A inak áno. Aj konkretne tento čo sa chystám kupiť (len mi chýba ešte jedna výplata :laugh: ) tak bol dovezený Jožom Rážom na Slovensko, istu dobu sa staral o dovoz a chcel s tym robiť kšefty ale nikto to tu nekupoval, myslim že bolo dovezených len pár desiatok kusov.
-
Čo sa týka toho výrobného procesu v KIA - zaujímalo by ma či taktiež namáčajú celú karosériu do toho antikorózneho základu?
Lebo som bol prekvapený keď som videl 15 ročný Proton a iné 15 ročné auto, čo sa týka hrdze. Na Protone je karoséria dobre odvetrávaná a vzduch cirkuluje, aspoň čo som videl na 415-ke (samé prieduchy).
Myslím, že celkovo nielen na Slovensku sa o tejto automobilke v Európe veľa nevedelo preto sa ľudia bály ako to bude so servisom a podobne (nevedeli o určitých základoch z Mitsubishi).
Postupne keď sa prestalo voziť do Nemecka, tak to skončilo aj tu.
V Anglicku sa ešte predávajú, ale s volantom na opačnej strane. (http://www.mitsubishi-club.sk/media/kunena/attachments/legacy/images/Proton_Rover_Perdana.jpg)
-
áno, je to presne tak isto, karoseria prejde niekolkými kupelmi a povrchovemu lakovaniu predčí dlhý proces,...brigádujem konkretne na lakovni, by som ti vedel vyprávat :D su ta ve linky, v jednej je asi 5 vaní v kazdej iná sračka, ked sa to vykupe v 5 sračkach, tak to ide cez tu šedu antikoroznu gebuzinu, potom to ide celé do pece, a potom nasleduju tri vrstvy laku, základna, odtieň a potom lak, medzi kazdým ide aut cez pec, ...ako ten proton nebol nikdy garažovaný a ja som bol neskutočne prekvapený ked som videl v akom stave je ta karoseria a prahy ked som ho bol obzrieť... možno je to kvalita ako ty hovoriš, možno len dobrá starostlivosť ... a máš pravdu, s tou značkov má skusenosti malokto (kamarati sa mi smeju že čo to idem kupovat za šrot) ...rozmýšlam že napíšem webstránku cisto o protone, a budem tam hadzať vsetky informacie a fotky, návody čo sa týka výmeny dielov a podobne (a budem čerpať z vlastnej skusenosti ),niečo ako blog...lebo nájsť o tomto aute info na nete je ako hladat ihlu v kope sena... snad ta stranka niekomu posluži