Autor Téma: Volnobežné otáčky 1,6 - 76 kW  (Prečítané 2327 krát)

milanste

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 48
  • Karma: +0/-0
  • Pohlavie: Mužské
Volnobežné otáčky 1,6 - 76 kW
« kedy: Apríl 03, 2011, 03:58:07 popoludní »
Aké majú byť voľnobežné otáčky po naštartovaní studeného motora? Po zahriatí klesnú na 700-800 ale 2000 po naštartovaní nie je veľa?
Díky.
PS: Nemá niekto momentovú a výkonovú charakteristiku tohoto 76 kW motora ?

Čičo

Re: Volnobežné otáčky 1,6 - 76 kW
« Odpoveď #1 kedy: Apríl 03, 2011, 05:14:33 popoludní »
2000 je určite veľa, skús pozrieť škrtiacu klapku a reset RJ.

Tu: http://rri.se/popup/performancegraphs.php?Flap=Graph&ChartsID=352 je graf pre 1,6 66 kW, mal by byť dosť podobný...
Ex: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 92 kW/125 k (1998) 

milanste

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 48
  • Karma: +0/-0
  • Pohlavie: Mužské
Re: Re: Volnobežné otáčky 1,6 - 76 kW
« Odpoveď #2 kedy: Apríl 10, 2011, 08:20:45 dopoludnia »
Ďakujem za radu. Zatiaľ som reset RJ  neurobil pretože okrem tohto problémiku ide motor dobre. Dnes som vyčistil motorček voľnobehu, troška bol špinavý povlak na kuželovom konci ktorý predpokladám dosadá na nejaké sedlo kadiaľ ide bypassom vzduch pre voľnobeh. Celé vnútro telesa klapky odkiaľ som ho vymontoval bolo čisté. Zložil som naspäť, naštartoval a otáčky stáli na 1600. Keď však pridám plyn tak otáčky sa zvýšia a ostanú na 2000 dovtedy kým sa motor nezohreje a potom pomaly zídu na 800. Teraz som si uvedomil že toto mi robilo aj predtým , aj pred vyčistením motorčeka voľnobehu, takže ten motorček voľnobehu to asi nebude. Mne s toho vyplýva ako keby po pridaní plynu škrtiaca klapka vzduchu ostala malinko pootvorená a preto sú tie otáčky 2000 a nie 1600 ako sú ihneď po naštartovaní. Žeby som musel naozaj urobiť reset RJ? Klapku som pred pár dňami len utrel zo strany prívodu, bol tam len jemný mastný film.

wolf

  • Nováčik
  • *
  • Príspevkov: 6
  • Karma: +0/-0
Re: Volnobežné otáčky 1,6 - 76 kW
« Odpoveď #3 kedy: Apríl 16, 2011, 06:04:46 dopoludnia »
Mám rovnaký model a tiež pri štarte studeného motora mám otáčky okolo 2000. Tieto veľmi rýchlo klesnú na cca 750 v závislosti od vonkajšej teploty niekedy za pár sekúnd, niekedy najmä v zime to trvá trochu dlhšie. Podľa môjho názoru je to v pohode a jedná sa obrazne povedané o funkciu tzv automatického sytiča