Mitsubishi Club SK

Poradňa => Carisma => Téma založená: Pampurik September 19, 2009, 07:29:33 dopoludnia

Názov: Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: Pampurik September 19, 2009, 07:29:33 dopoludnia
Vie mi niekto poradit pricinu nizkych otaciek v neutrale-nie stale.Na citacke som bol,ze vraj senzor prietoku vzduchu,moze byt aj nieco ine?Kolko asi taka sranda stoji-na motore mam uz vymenene asi vsetko najlepsia bola polozka dvyhatiek a cistenie brusenie motoru specialnou zmesou.Za kazdu radu diky.
Názov: Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: Čičo September 20, 2009, 06:28:13 dopoludnia
Máš nízke otáčky alebo ti kolíšu?

Vyčistiť škrtiacu klapku, zresetovať RJ...


A aký bol dôvod výmeny zdvíhatiek? Klepkali? Pomohlo?
Názov: Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: Pampurik September 21, 2009, 05:45:12 dopoludnia
Ano klepali ale mohol som si prakticky za to sam.Auto som doniesol zo zahranicia a urobil som riadny zasah.Pouzival sa v nom iba mineralny olej a ja som tam fukol plnu sintetiku.Takze som pomenil vsetko-teraz to je uz okej.Otacky tiez kolisali ale teraz su nizke niekedy zacnu aj kolisat malo ale iba na sekundu,ale asi to bude koli tomu ze su nizke a rj ich potom tlaci hore,ale ked pustim lkimu je to oki,neviem co mam robit dalsi senzor meni t nemam chut uz ma to stalo vsetko viacej ako cele auto.
Názov: Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: Čičo September 21, 2009, 06:25:36 dopoludnia
1. Plná syntetika neexistuje!

2. Čím hustejší olej tým zdvihátka dlhšie klepocú po štarte, takže redší olej to mohol len zlepšiť (predpokladám, že za plnú syntetiku považuješ nejakú 5W-x a minerál 15W-x).

3. To, že je olej drahší neznamená, že je lepší/kvalitnejší a už vôbec nie, že je vhodný do akéhokoľvek motora! Do GDI „bohatě stačí jakýkoli slušný 10W-40 v ACEA A3/B3, naopak použití např. Castrolu 0W-30 v ACEA A5/B5, který má soused-automechanik v sudu a \"leje ho do všech škodovek\" (hlavně s TDI PD motory), obvykle pro GDI znamená rychlou smrt!!!”

4. Ten reset RJ si skúšal?
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: dyn0 December 15, 2009, 03:12:29 dopoludnia
prefukni triski a nastav zvih šupatka v karburatore :D
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: romco911 Apríl 01, 2010, 08:37:55 popoludní
Tak aj mne sa drzi volnobeh oklo 500 .... ale v poslednej dobe zacal zase kolisat, ale nerobi to vzdy... Dokonca niekedy ma tak nizke otacky na chvilku ze vizera akoby zdochol.


Ako sa vola sprej na cistenie skrtiacej klapky?
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: romco911 Apríl 01, 2010, 08:56:05 popoludní
A este jedna vec mi napadla v tejto súvislosti,  skusal niekto porovnavať GDI motor pred a po faceliftovych modeloch? myslim kultura chodu, klepanie a tak?                    

Len tak zo zaujímavosti som bol pozriet jednu 2001 v bazare a pri studem starte sa mi zdala tichsia ako moja 1998, dnes som bol pozriet 2000, ale podla okien to bola 1998...  na tej r.v.2000 som sa bol aj previest a subjektívne sa mi zdala lenivsia ako moja, (mala okolo 167 tis km) aj motor isiel divne do otaciek, nesiel plynule ale skokom


Co sa tyka kolisania otacok na mojej, tak niekedy ide bez kolisania, niekdy kolise...asi ako sa jej chce  :angry:   Dnes som jej Durablenda, tak som zvedavy ci uvidim nejaku zmenu....... inak co som tam dal predtym toho Fuchsa, tak pozeral ich stranku a pisu tam  ,, Bezvadna funkcia hydraulickych zdvihadiel ventilov,\" ..... ,,Bezproblémové studene starty a rychle premazanie celeho motora\"

http://www.fuchs.sk/data/pdf_products/PI_SK_TITAN%20SYN%20MC%20SAE%2010W-40.pdf
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: djbb Apríl 01, 2010, 10:30:17 popoludní
1.otazka : kolisu vzdy, alebo iba za najakych okolnosti
2.otazka : kolko mas na nej kilometrov
3.otazka : menil si uz pal. filter
4.otazka : nebol si s tym na testeri
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: romco911 Apríl 01, 2010, 10:56:43 popoludní
1.otazka : kolisu vzdy, alebo iba za najakych okolnosti
2.otazka : kolko mas na nej kilometrov
3.otazka : menil si uz pal. filter
4.otazka : nebol si s tym na testeri


1.Ako kedy, niekedy kolisu, niekedy si len nizke.............. oba pripady sa deju iba na volnobehu..............ale mam pocit ze kolisu iba vtedy ked idem slusne, na spotrebu, ked ho tocim, tak kolisanie nebadam

2.  mam 130 tis km

3. pal. filter tusim ze ani len nemam v mojom aute....a ani som zatial nehladal

4. nie nebol som ..... skor som uvazoal, ze by trebalo vycistit skrtiacu klapku a resetnut RJ
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: djbb Apríl 02, 2010, 12:08:31 popoludní
1. kolisanie a nizke otazky mozu suvisiet zo zanesenou skrt.klapkou. Jednoduche vycistenie sprayom je nepostacujuce, musis ju vymontovat a opatrne odstranit nahoreny karbon. Spray to neurobi! Nozicek, skrutkovac a pevne nervy :-)

2. :-)

3. Pal. filter mas. Je v nadrzi ako sucast pal. cerpadla,a da sa objednat aj vymenit samostatne. Pokial ti netrha pri jazde tak to ber ako prevenciu.

4. Vycistit ju mozes. Resetovat nieje co. To nieje Skodovka alebo sprosty VW  :woohoo:  Tester spominam koli tomu, ze GDI je specificky motor s priamim vstrekovanim a ten potrebuje nejaky pracovny tlak. Mal by byt okolo 5MPa a toto ti vedia skontrolovat a nastavit len v autor.servise. Vacsinou je ten tlak nizsi koli zanesenemu pal. filtru, alebo opotrebovaniu dielov. Zacal by som testerom a potom sa uvidi co dalej.
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: caglio Apríl 02, 2010, 02:13:59 popoludní
Nazdar,
RJ to robi ak priprava zmesi nie je spravna podla detonacneho cidla pocas jazdy, na volnobehu a pri plne otvorenej klapke, vtedy upravuje dlhodobé regulacne hodnoty zmiesavacieho pomeru (Gemischregelungswerte, fuel trims). To sposobuje kolisanie otacok, teda vsetky senzory aj akcne cleny ktor sa na priprave zmesi podielaju alebo robia spatnu vazbu mozu byt zdrojom. Diagnostika alebo 5° BTDC by to mali odhalit / dat do poriadku. Resetom RJ ich akurat vzdialis od optima t.j. dlhodobé regulacne hodnoty zmiesavacieho pomeru nastavis na 0. Takze to bude dlhsie trvat kym RJ najde optimum.
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: romco911 Apríl 02, 2010, 10:16:03 popoludní
A nejakym pripravkom na precistenie palivoveho potrubia co sa prilieva do benzinu by som tomu nepomohol?
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: Čičo Apríl 03, 2010, 09:32:33 dopoludnia
1. http://www.mitsubishiclub.cz/msgboard_posts.php?topic_id=61209

4. Nie, že by som sa zastával VW/Škoda, ale nemáš pravdu! Teda špeciálne u GDI sa skôr neodporúča, ale pri ostatných motoroch áno - tá klapka pri nalepenom karbóne proste mala pri určitých otáčkach a pokyne z RJ nejakú polohu a po jeho odstránení sa to zmení, takže RJ sa musí „naučiť” nové nastavenie. Áno, vymažú sa aj všetky ostatné naučené hodnoty, ale čistenie klapky bez resetu RJ je nanič...
http://mitsubishi.megaherz.cz/viewtopic.php?f=20&t=105&start=0
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: romco911 Apríl 03, 2010, 09:43:40 popoludní
A tie pripravky, co sa prileju do benzinu a sluzia na vycistenie palivovej sustavy? to nepomoze?
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: djbb Apríl 03, 2010, 09:55:59 popoludní
romco911 Napísal:
Citácia
A tie pripravky, co sa prileju do benzinu a sluzia na vycistenie palivovej sustavy? to nepomoze?


pomoze na vycistenie pal. sustavy, ale je to iba polovica uspechu. Tvoj problem je v zaneseni sania ( skrt.klapka, sanie, sedla ventilov a na to ti ziadny pripravok nepomoze. Najlepsia rucna praca.

K tomu resetu. skrt. klapky. Pri motoroch do roku cca 95 bol na to postup ako sa uci zakladne nastavenie, ale potom to japonci vyriesili tak, ze motor sa uci sam pri jazde.  V tvojom pripade ak ti budu kolisat otacky aj po vycisteni klapky, zabehni do servisu na kontrolu vstrekovacieho tlaku. Ako som uz spominal, dost casto byva tento tlak nizsi ako 5MPa a za niektorych okolnosti ti mozu koli tomu kolisat otacky.
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: romco911 Apríl 03, 2010, 10:10:30 popoludní
OK, pouvazujem nad tym, akosi sa toho obavam  :unsure:  ale taak zase to kolisanie, nieje tak strane, ked som kupil auto tak vtedey to bolo horsie, teraz to akosi prestalo, prvy start je taky ze na chvilu padnu oatacky uplne dole, akoby zdochol motor, .... co bude sposobene tou druhou malou klapkou asi...ze ju neotvori pri studenom starte, aspon tak mi to bolo vysvetlovane.
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: djbb Apríl 03, 2010, 10:26:59 popoludní
romco911 Napísal:
Citácia
OK, pouvazujem nad tym, akosi sa toho obavam  :unsure:  ale taak zase to kolisanie, nieje tak strane, ked som kupil auto tak vtedey to bolo horsie, teraz to akosi prestalo, prvy start je taky ze na chvilu padnu oatacky uplne dole, akoby zdochol motor, .... co bude sposobene tou druhou malou klapkou asi...ze ju neotvori pri studenom starte, aspon tak mi to bolo vysvetlovane.


a coho sa obavas??? Neviem odkial si, ale ak by si chcel, viem Ti to vybavit v Mitsubishi v BB. Poznam sa s elektrikarom a zrejme ti bude vediet pomoct.

...Inak o akej druhej klapke hovoris? Kto ti povedal, ze mas este nejaku inu klapku ako tu o ktorej sa tu bavime? Cize skrtiacu? Pokial viem, mas len jednu a kto tvrdi nieco ine, nevie o com hovori!
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: romco911 Apríl 03, 2010, 10:46:34 popoludní
Tak svagor ma Carismu 1,6 a on si to cistil a dost sa stym naptrapil ....

A ktej druhej klapke, to som ho ja nepochopil spravne, .... vysvetloval mi to tak nejako, ze jeden stych kanalikov zabezepecuje pri studenom starte privod vzduchu aj pri zavretej klapke ... alebo tak nejako
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: romco911 Apríl 03, 2010, 10:54:23 popoludní
Tak svagor ma Carismu 1,6 a on si to cistil a dost sa stym naptrapil ....

A ktej druhej klapke, to som ho ja nepochopil spravne, .... vysvetloval mi to tak nejako, ze jeden stych kanalikov zabezepecuje pri studenom starte privod vzduchu aj pri zavretej klapke ... alebo tak nejako
Názov: Re:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: misenko83 Apríl 04, 2010, 10:54:49 dopoludnia
no, ja mám tiež Carismu 1,6 a klapku som čistil normálne čističom bŕzd a reset RJ som vykonal podla návodu na mitsu clube cz. neviem však ako mi to pomohlo, lebo môj problém je v lambda sonde... aspoň mám dobrý pocit...
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: djbb Apríl 04, 2010, 01:05:52 popoludní
romco911 Napísal:
Citácia
Tak svagor ma Carismu 1,6 a on si to cistil a dost sa stym naptrapil ....

A ktej druhej klapke, to som ho ja nepochopil spravne, .... vysvetloval mi to tak nejako, ze jeden stych kanalikov zabezepecuje pri studenom starte privod vzduchu aj pri zavretej klapke ... alebo tak nejako


Takto...
Na SK je niekolko kanalikov ktore sluzia na rozne veci. Pri Carisme GDI vsak tieto kanaliky niesu, nakolko ta klapka je elektronicka. Nevies na nej nastavit absolutne nic. Vsetko robi RJ motora. Svagor na obycajny motor 1,6 (4G62, alebo tak nejako) a tam je mechanicka klapka. To je diametralny rozdiel oproti tvojmu autu. Na svagrovej Carisme klapku len vystriekas cisticom na SK, poutieras handrou a vsetko je OK. U teba je to trochu zlozitejsie, lebo obycajny cistic ti nepomoze. Tie nahoreniny musis odstranit mechanicky ( cize klapku odmontovat, aby si sa dostal zo zadnej strany. Bohuzial, toto je choroba GDI motorou :-(
A mimochodom, reset pri tomto motore NEEXISTUJE!!! Mozes maximalne odpojit baterku ( cim zmazes spalovaciu mapu motora) a nasledne ju vytvoris uz len jazdenim. Trva to cca 20km, pokial sa motor nauci pracovat s tou vycistenou.
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: Čičo Apríl 04, 2010, 01:07:43 popoludní
GDI má elektronickú klapku až po facelifte, pred ním má klasickú mechanickú, aj s obtokovými kanálikmi...
Názov: Re:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: djbb Apríl 04, 2010, 01:09:52 popoludní
misenko83 Napísal:
Citácia
no, ja mám tiež Carismu 1,6 a klapku som čistil normálne čističom bŕzd a reset RJ som vykonal podla návodu na mitsu clube cz. neviem však ako mi to pomohlo, lebo môj problém je v lambda sonde... aspoň mám dobrý pocit...


Cistic brzd by som pouzival iba v pripade, ze klapku mam na stole, inak nie. Motoru to nerobi dobre. Na cistenie klapiek je vyvynuty specialny sprej, ktory mozes striekat aj za chodu motora!!!

1. Ten postup by ma dost zaujimal, kedze o nom vsetci basnite.
2. Koli comu usudzujes, ze mas vadnu Lambda sondu? Mas vysoke emisie, vysoku spotrebu, svieti ti MIL ...?
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: djbb Apríl 04, 2010, 01:11:33 popoludní
Cico_ZH Napísal:
Citácia
GDI má elektronickú klapku až po facelifte, pred ním má klasickú mechanickú, aj s obtokovými kanálikmi...


ok suhlaasim, ale stale nikto nepovedal o aky model klapky ide ??
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: romco911 Apríl 04, 2010, 02:25:42 popoludní
Mam r.v.1998, 1,8 GDI, 92kw... takze som pred Faceliftom....
A k tomu, ze bude potrebne precistenie skrtiacu klapku nasvedcuje asi aj to, ze pri volnobehu mi nereaguju otacky, na otocenie volantom, alebo pustenie ventilatora.
Názov: Re:Odp:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: djbb Apríl 04, 2010, 03:20:21 popoludní
romco911 Napísal:
Citácia
Mam r.v.1998, 1,8 GDI, 92kw... takze som pred Faceliftom....
A k tomu, ze bude potrebne precistenie skrtiacu klapku nasvedcuje asi aj to, ze pri volnobehu mi nereaguju otacky, na otocenie volantom, alebo pustenie ventilatora.


OK, vycistit klapku, hlavne NICIM nekrutit a zalozit spat.

Reakciu na servo vies zistit jednoducho. Na cerpadle pre servo je snimac do ktoreho ide jeden kablik. Ten ked ukostris, tako keby si krutil volantom. Skus pozriet ci ti to reaguje. Na zapnuty ventilator to nemusi reagovat pokial nemas klimatizaciu. Ked zapnes klimatizaciu, musia sa zdvihnut otacky. :-)

Inak najlepsie ist na tester a skontrolovat aj nastavenie klapky. Je tam snimac natocenia klapky a ten ked pokrutis, auto ti nebude nabiehat na zvyseny volnobeh za studena. Nekrutil s tym us niekto???
Názov: Re:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: micina Júl 09, 2010, 11:46:04 dopoludnia
Zdravim som tu novy a micu mam asi mesiac. Mam ten isti problem s otackami,strasne mi kolisu a ked som chcel skusit vymenit sviecky tak som ich skoro nenasiel. kde by som zohnal taky dlhy nastavec na sviecky.Som zo ZH. vdaka.
Názov: Re:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: Čičo Júl 09, 2010, 12:37:25 popoludní
Nejde ani tak o dĺžku - musí byť tenkostenný! Konkrétneho predajcu/obchod ti neporadím, ale napr. Proxxon také robí. Alebo skoč do AC-Caru nad Billou, tam taký majú určite, mne ich menili tam...

Ale sviečkami to na 90 % nebude, skôr by som skúsil toto:
http://www.mitsubishiclub.cz/msgboard_posts.php?topic_id=61209
Názov: Re:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: micina Júl 19, 2010, 06:08:31 popoludní
Cau cico_ZH. Tak som bol s tym na diagnostike a vyhodilo chybu ze je zly snimac tlaku paliva a volal som do mitsubishi BB a tam vobec nevedia co to je. Tak co teraz.
Ak by sa dalo tak mi posli kontakt na teba a jaq by som zavolal, tak sa to rychlejsie informuje.
Vdaka
Názov: Re:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: djbb Júl 19, 2010, 07:34:25 popoludní
a ako na to ten \"majster\" prisiel??? Este sa nestalo ze by ten snimac odysiel! Predpokladam ze ten tester s Mitsu nemal nic spolocne. Zrejme mu tam vyhodilo tlak paliva a ten \"blb\" usudil, ze je vadny snimac. Problem je v tom, ze mozes mat zaneseny palivovy filter alebo rozladeny vysokotlaky regulator vstrekovania a vtedy ti nahodi tuto chybu. Preco si do BB len volal a radsej si sa nezastavil? Iste by ti vedeli lepsie pomoct. A mimochodom, oni vedia ze kde je snimac tlaku paliva a vedia aj to, ze tam nieje problem. Predpokladam, ze preto ti tak odpovedali. Zastav sa radsej tam. Usetris nervy aj peniaze. \"odbornici\" ti to len rozbabru a nepojde ti to ani tak ako teraz.
Názov: Re:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: Pampurik Júl 23, 2010, 12:30:38 dopoludnia
Otacky ako som uz raz pisal mam nizke auto nikdy nezdochne su okolo 400,ale su dni ked su normalne ako aj pri starte az neskor klesnu v neutrale.Bpl som na diagnostiku v auto. servise a odpoved bola senzor prietoku vzduchu.Ako to mam chapat ked sa mu chce tak je auto ako cukrik a ked nie tak su nizke.Za odpovede vopred dakujem
Názov: Re:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: djbb Júl 23, 2010, 10:40:54 dopoludnia
ako som uz niekolko krat pisal, senzor prietoku vzduchu ( vazic) na Carismach nikdy neodysiel dobrovolne. Ja som sa este s tym nestretol. Jedine ze by mu niekto pomohol na onen svet :-)   Predpokladam, ze ten servis kde si bol nebol znackovy, lebo origo servis by ti takuto koninu nepovedal.
Názov: Re:Nizke otacky Carisma 1.8 GDI
Prispievateľ: Pampurik Júl 24, 2010, 01:31:34 popoludní
Bol v servise Mitsubishi v Kosiciach,co to moze byt za chybu?Skrtiaca klapka a aj cely motor bol cisteny v Mitsubishi v Rakusku,cely motor bol odkarbonovany specialnou zmesou+boli menene vahatka a prebehla aj generalka celeho motora.Pomohlo to otackam tym ze nekolisaju ale ako som uz pisal niekedy su nizkeSviecky mam Denzo ake boli odporucane do mototra,mali by byt nkd ale pocul som ze vyrobu prebrali francuzi a ty su dobry na dizajn a nie na techniku.